اخذ کارت بازرگانی در تهران

اخذ کارت بازرگانی در تهران

اخذ کارت بازرگانی-sabteasrejadid-09129586944


 

اخذ کارت بازرگانی در تهران نیز بر اساس مدارک و شرایط اصلی بیان شده از طرف مراجع مذکور و مراجعه به آن ها نیز امکان پذیر می باشد که این فعالیت را شرکت های ثبتی هم می توانند عهده دار شوند.

شاید از جمله افرادی باشید که علاقه ی شدیدی به تجارت داشته باشید اما نمی دانید که برای وارد شدن به عرصه ی صادرات و واردات چه چیزهایی نیاز دارید.

در واقع برای ورود به هر کاری یک سری مدارم نیاز است تا مجوزهایی برای شروع به کار صادر گردد، این امر هم مانند بقیه می باشد و برای اشتغال به این فعالیت، نیاز به مجوزهایی دارد.

کارت بازرگانی چیست؟

کارت بازرگانی به عنوان یک مجوز شناخته می شود که فردی که آن را در دست دارد، چه شخص حقیقی باشد و چه شخص حقوقی با استفاده از آن می تواند وارد عرصه ی تجارت و صادرات و واردات کالا بشود.

در کشورمان ایران تنها افراد و بازرگانانی حق این نوع تجارت را دارند که کارت بازرگانی را داشته باشیند و پس از آن با خیالی راحت اقدام به انجام این فعالیت کنند.

شایان ذکر است که صدور این کارت برای افراد مستلزم این می باشد که آن بازرگان یا موسسه و یا شرکت،نامش در دفتر ثبت تجارتی، ثبت گردیده باشد.

این کارت هم توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران هم در تهران و هم شهرستان ها، به نام افرادی که واجد شرایط شناخته شوند، صادر می گردد.

اتاق بازرگانی یک سری فرم های چاپ شده را به بازرگانی که تقاضای صدور این کارت را دارد، ارائه می دهند تا اطلاعات مربوط به نوع تجارت خود را در آن وارد نماید، این بازرگان باید از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی اعلام گردد.

به بازرگانان و شرکت های خارجی هم این کارت تعلق می گیرد و در صورت واجد شرایط بودن برای آن ها هم کارت بازرگانی صادر می شود البته با وجود شرایطی خاص.

صدور این کارت برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به این است که معامله ی متقابل انجام شود یعنی کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه ی فعالیت های بازرگانی و تجاری را بدهد.

اخذ کارت بازرگانی در تهران

مزایای اخذ کارت بازرگانی در تهران را بدانید

همان طور که مستحضر هستید، داشتن این کارت هم مانند کارت های دیگر مزایا و معایبی نیز دارد که می توانیم آن ها را به شرح ذیل برایتان بیان نماییم، دارنده ی این کارت دیگر به عنوان شخصی که شغلش تجارت است شناخته می شود و به او لقب تاجر اعطا می گردد، تجار معمولا از امتیازات ویژه ای نسبت به سایر افراد عادی برخوردار هستند و از آن ها بهره مند خواهند شد.

افرادی که تحت عنوان تاجر در حال فعالیت می باشند می توانند به راحتی سفرهای بین کشوری داشته باشند و برای آن ها ویزای مخصوص تجار صادر می شود، البته نباید این نکته را فراموش کرد که امکان دارد این موضوع برای هر کشوری شرایط متفاوتی داشته باشد ،با دارا بودن کارت بازرگانی فرد می تواند در اتاق بازرگانی عضو شود.

امکان واردات کالا از مناطق آزاد به داخل مرزهای کشور به وی داده می شود و می تواند این کار را انجام بدهد ،در صورت دارا بودن این کارت، امکان ثبت برند به صورت لاتین به وی داده می شود.
دارا بودن این کارت سبب نظم دادن به فضای اقتصادی می شود، تسهیل کسب و کار میان فعالان اقتصادی از دیگر مزایای داشتن این کارت بازرگانی است.

این کارت هم چون یک شناسنامه برای اعضای اتاق های بازرگانی برای معرفی خود به شرکای داخلی و خارجی می باشد و در واقع زبانی شناخته شده است.

دارندگان کارت های بازرگانی علاوه بر این که یک عضو از اتاق بازرگانی می شوند، می توانند برای سایر سرمایه گذاران، ترخیص های کاری نیز انجام بدهند.

خود دارندگان کارت نیز می توانند از مزایایی مانند استفاده ارزهای دولتی با هزینه ی پایین تر به واردات کالا بپردازند و همچنین می توانند برای اخذ وام های ویژه نیز اقدام نمایند.

همان طور که می دانید هر چیزی در کنار مزایایی که برای فرد دارد، دارای معایبی نیز می باشد که می توانیم آن ها را به این شکل بیان نماییم.
این کارت برای افرادی که روش درست استفاده از آن را بلد نیستند می تواند معایب زیادی داشته باشد، تاجر باید به صورت کلی با قوانین صادرات و واردات کشور آشنا باشد و بداند باید چه کاری انجام بدهد.
افراد دارای کارت های بازرگانی مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مالیات بر واردات کالا می شوند و باید ضمن ثبت نام در سامانه های مورد نظرشان، مالیات هم پرداخت نمایند.

کارت بازرگانی برای افرادی که قصد استفاده از آن را دارند و می خواهند به دفعات زیاد اقدام به واردات و صادرات کالا بنمایند مناسب است و مزیت محسوب می شود.
اما این کارت برای افرادی که قصد اجاره و یا فروش آن را دارند می تواند خطرات زیادی برایشان داشته باشد، نکته ای که بیانش در این میان بسیار مهم است این می باشد که اخذ کارت بازرگانی هزینه ای بین پانصد هزار تومان تا یک میلیون تومان را در بردارد و مدت زمانی در حدود یک هفته لازم است.

برخی افراد بدون این که تجربه، مشتری وحتی امکانات لازم برای تجارت را داشته باشند اقدام به اخذ کارت بازرگانی می کنند و همچنین در نهایت هیچ استفاده ای هم نمی توانند از کارت خود کنند.

نحوه اخذ کارت بازرگانی در تهران چگونه است؟

برای اخذ و دریافت کارت بازرگانی در تهران لازم می باشد تا اقداماتی انجام گیرد ،برای شروع کار لازم است ابتدا وارد سایت اتاق بازرگانی شد.
سپس از قسمت عضویت و کارت بازرگانی، قسمت ثبت نام جهت صدور کارت عضویت و بازرگانی را انتخاب می نماییم.
در این قسمت مواردی وجود دارد که در آن نسبت به ثبت درخواست صدور، تمدید و یا تغییر کارت عضویت و یا بازرگانی اقدامات لازمه را به عمل می آوریم.
مراحل ثبت نیز به این شکل می باشد که:

  1. ابتدا فرد اطلاعات شخصی را ثبت می نماید.
  2. چاپ فرم های الکترونیکی مربوطه و بعد از آن مراجعه به سازمان و اخذ گواهی های مورد نیاز
  3. تکمیل کردن اطلاعات مورد نیاز پرونده و اسکن آن ها و بارگذاری مدارک در سایت
  4. با ثبت درخواست و تاییدیه ی نهایی، آن پرونده به صورت الکترونیکی برای اتاق مربوطه ارسال می گردد.
  5. و مورد آخر این است که بررسی پرونده به صورت غیر حضوری انجام خواهد گردید.

در ادامه مدارکی که برای صدور این کارت بازرگانی مورد نیاز است را برایتان شرح می دهیم.

در این میان شرکت هایی هستند که انجام کلیه ی این مراحل را بر عهده می گیرند و تمام و کمال این مراحل را به جای شما طی می نمایند و در آخر کارت بازرگانی شما را بهتان تحویل خواهند داد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که شرایط این را ندارید که خودتان بخواهید برای دریافت این کارت اقدام نمایید، پیشنهاد ما به شما این می باشد که حتما از افراد کاردان هم برای دریافت مشاوره و هم برای سپردن دریافت این کارت به آن ها استفاده نمایید.

زیرا همان طور که کاملا واضح است افرادی که در این زمینه فعالیت دارند می توانند به راحتی این کار را برای شما انجام دهند زیرا با تمام ریزه کاری های این فعالیت آشنا هستند و می دانند در صورت ایجاد مشکلی خاص، باید چه کاری را انجام بدهند.

اخذ کارت بازرگانی در تهران

مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی در تهران

کارت های بازرگانی برای دو گروه از افراد صادر می گردد:

  1. اشخاص حقیقی
  2. اشخاص حقوقی

اشخاص حقیقی افراد تاجری هستند که به صورت شخصی اقدام به فعالیت های تجاری و صادرات و واردات می نمایند.
اشخاص حقوقی هم شرکت ها و موسسات و سازمان ها می باشند.
در واقع مالک این کارت خود شرکت می باشد نه صرفا مدیر عامل و یا اعضای هیات مدیره اما بر روی کارت بازرگانی عکس مدیر عامل را مشاهده می فرمایید.
برای صدور کارت بازرگانی برای هریک از اشخاص فوق، مدارک خاصی نیاز است و مدارک مورد نیاز هریک با آن یکی متفاوت می باشد.
مدارکی که برای اشخاص حقیقی نیاز است عبارت هستند از:

  • داشتن حداقل 23 سال سن تمام
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان
  • ارائه ی گواهی عدم سو پیشینه
  • دارا بودن حداقل مدرک دیپلم و ارائه ی اصل مدرک تحصیلی معتبر
  • اصل کارت ملی
  • تحویل دو قطعه عکس
  • فرم دال
  • اصل اظهارنامه ثبت نامی در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ی ثبت شرکت ها رسیده باشد.
  • اصل گواهی پلمپ دفاتر قانونی از اداره ی ثبت شرکت ها
  • اصل گواهی مربوط به مالیات های مستقیم که مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت در سال جاری می باشد.
  • اصل گواهی بانکی مبنی بر تایید حساب جاری فرد و دارا بودن حسن اعتبار بانکی فرد متقاضی که باید به امضا و مهر رییس شعبه برسد.
  • و در نهایت لازم است یکی از این مدارک را نیز ارائه دهد حال یا سند مالکیت به نام خود فرد باشد و یا اصل اجاره نامه ای که حتما کد رهگیری داشته باشد.

برای اشخاص حقوقی هم مدارکی در نظر گرفته شده است که باید برای اخذ کارت بازرگانی آن ها را ارئه بدهند و این مدارک عبارت هستند از:

  1. اصل گواهی عدم سو پیشینه
  2. اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی
  3. اصل مفاصا حساب مالیاتی
  4. اصل پلمپ دفاتر اخذ شده از اداره ی ثبت شرکت ها
  5. کپی و اصل اساسنامه ی شرکت
  6. اصل و کپی سند مالکیت آن هم به صورت شش دانگ و یا ارائه ی اجاره نامه با کد رهگیری در صورت اجاری بودن محل
  7. کپی و اصل روزنامه ی رسمی برای پی بردن به آخرین ثبت تغییرات در شرکت
  8. کپی و اصل روزنامه ی رسمی تاسیس
  9. ارائه کپی و اصل تقاضانامه ی ثبت شرکت های داخلی

مدارک فوق را لازم است برای اخذ کارت بازرگانی در تهران به مرجع مذکور تحویل داد تا اگر از آن ها به عنوان فرد مجاز به انجام فعالیت های بازرگانی شناخته شدند، کارت بازرگانی برایشان صادر گردد.

برای اخذ کارت بازرگانی در تهران هم مدارک فوق را باید آماده کرد و مراکز معین تحویل داد.

هزینه لازم برای اخذ کارت بازرگانی در تهران چقدر می باشد؟

در رابطه با هزینه ی اخذ کارت بازرگانی باید بگوییم که نمی توان گفت هزینه ی آن دقیقا به چه شکلی است زیرا به شرایط و موارد بسیاری بستگی دارد.

و در واقع نمی توان به طور قطعی گفت هزینه ی دریافت این کارت بازرگانی چقدر می باشد.

لازم به ذکر است که بدانید کارت بازرگانی به صورت موضوعی صادر می شود یعنی برای یکیا دو عدد محصول به صورت کاملا خاص صادر می گردد.

بنابراین باید بگوییم که هزینه ی صدور کارت بازرگانی بر اساس نوع و تعداد محصولاتی که انتخاب نموده ایم متغیر می باشند.

در کنار هزینه ی اخذ کارت بازرگانی در تهران ، هزینه های جانبی هم مانند هزینه ی اظهارنامه ی کارت بازرگانی، هزینه های دولتی و تعرفه ی کلاس های توجیهی که برای بازرگانان برگزار می گردد نیز وجود دارد.

بنابراین برای آگاهی بر میزان هزینه های این کارت ها می توان از طریق مراکز ثبتی معتبر اقدام نمود و درخواست خود را به آن ها اعلام کرد تا طبق یک برآورد کلی و کسب اطلاعات از شما، هزینه های شما را برایتان بازگو نمایند.

اخذ کارت بازرگانی در تهران

اخذ کارت بازرگانی در تهران

برای اخذ کارت بازرگانی در تهران لازم است تمامی مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم و مطرح نمودیم را رعایت فرمایید، دارا بودن مدارک لازمی که اعلام کردیم و همچنین شرایط عمومی و کلی برای افراد واجب می باشد تا بتوانید برای اخذ کارت بازرگانی اقدامات لازم را انجام داده و آن را دریافت نمایید.

دارا بودن این کارت مزایای فوق العاده ای دارد که سبب می شود هر فردی در جهت گرفتن این کارت اقدام کند، اما لازم است که اگر کارش تجارت نمی باشد به این نکته توجه کند که مزایا و معایب آن را در کنار هم قرار دهد ببیند کدام یک شرایط بهتری دارد و بر اساس آن یا کارت بازرگانی بگیرد یا درخواست آن را اصلا ندهد.

همان طور که متوجه شدید می توانید برایاخذ کارت بازرگانی در تهران به شرکت هایی که این امر را بهبود می بخشند و برای شما راه دریافت آن را میسر کرده اند مراجعه نموده و مدارم لازم را به آن ها تحویل داده تا آن ها برای شما کارت بازرگانی را دریافت نمایند.

برای راهنمایی بیشتر در جهت کارت بازرگانی ، ثبت شرکت بازرگانی ، کارت عضویت ، کد اقتصادی و … میتوانید با کارشناسان ثبت عصر جدید در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *