هرآنچه باید برای اخذ گواهینامه CE بدانید

اخذ گواهینامه CE

ce , گواهینامه ce , اخذ گواهینامه ce , 02144295435 , sabteasrejadid , ثبت عصرجدید


 

اخذ گواهینامه CE حتما بار ها با کلمه CE بر روی محصولاتی که دربازار های اروپایی معامله می شوند روبرو شده اید. هر کشور اروپایی برای معرفی محصولات خود دارای گواهینامه ای می باشد. یکی از گواهینامه های معتبر کشور های اروپایی، گواهینامه است.

باید بگوییم بازار های منطقه اقتصادی اروپا، یا کلمه اختصاری (EEA) شناخته می سوند این کشور ها که همگی عضو اتحادیه اروپا می باشند، شامل کشورهای نروژ، لیختن اشتاین و ایسلند هستند. سوئیس در میان کشور های اروپایی عضو این بازار نمی باشد. بلکه عضو بازار EFTA به شمار می رود.

زمانی که صحبت از گواهینامه به میان می آید، منظور مورد ارزیابی قرار گرفتن محصولات می باشد. این محصولات از نظر ایمنی، حفاظت از محیط زیست، و حتی از نظر سلامتی در بازار منطقه اقتصادی اروپا مورد کارشناسی قرار گرفته اند.

زمانی که در بازار های اروپایی اقدام به خرید محصولات می نمایید، حتی کوچک ترین محصولات نیز در این بازار، دارای گواهینامه  می باشند. پس خرید محصولاتی که دارای این مارک هستند، به خریدار این اطمینان را می دهد، که این محصولات تولید شده از تمامی الزامات قانونی گواهینامه برخوردار است.

از این رو فروش این محصولات در تمامی بازار های اقتصادی اروپا میسر می شود. حتی برخی از محصولات در کشور های دیگر تولید می شوند، اما از طرف بازار اقتصادی اروپا گواهینامه CE دریافت می نمایند. این گواهینامه به تمامی محصولات این امکان را می دهد که در بازار کشور های اروپایی به فروش برسند.

حتما بخوانید

تاریخچه ی به وجود آمدن گواهینامه

علامت CE که به عنوان یک نماد همیشگی بر روی محصولات اروپایی مشاهده می نمایید، این عبارت از کلمه فرانسوی (Conformité Européene) گرفته شده است. به معنای سازگار اروپایی می باشد. این علامت در سال های 1993 با کلمه اختصاری EC نشان داده می شد.

اما امروزه از گواهینامه CE در تمامی اسناد اتحادیه اروپا استفاده می گردد. می توانیم به طور کلی بیان نماییم، که وقتی محصولاتی توسط تولید کنندگان تولید می شوند، و تمامی الزامات اساسی اتحادیه اروپا را رعایت می نمایند، از این علامت استفاده می کنند.

قوانینی که اتحادیه اروپا برای تولید کنندگان ارائه نموده است، اصطلاحا Product Directives گفته می شود. گواهینامه یکی از این قوانین اتحادیه اروپا به شمار می رود. این قوانین بیان گر این مسئله هستند که، محصولات تولید شده توسط این شرکت ها باید از سلامت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست بالایی برخوردار باشند.

باید بگوییم تمامی قوانینی که شامل Product Directives می شوند، در اصل با قوانین اصلی و استاندارد اروپایی هماهنگ می باشند. این استانداردها مشخصات فنی هستند که توسط سازمان استاندارد ایزو اروپا ارائه گردیده است.

استاندارد های ایزو برابر هستند با CEN، CENELEC و … . CEN در اصل مربوط به کمیته استاندارد سازی اروپا می باشد. اما CENELEC خود مخفف کمیته استاندارد سازی الکترونیک اروپایی به شمار می رود. علامت گذاری گواهینامه  بر روی محصولات، به تمام مقامات دولتی بان می کند که این محصول به صورت قانونی وارد بازار شده است.

پس اگر در کشور با محصولاتی مواجه شدید که دارای گواهینامه CE می باشند، بیانگر قانونی وارد شدن محصول به کشور می باشد. می توانید با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود نمایید. این گواهینامه بیان می کند که محصول تولیدی قادر است در تمام بازار های مشترک اتحادیه اروپا به فروش برسد.

مزایای استفاده از گواهینامه ی اروپایی

با این گواهینامه CE می توانید به راحتی محصولات غیر مجاز را از محصولات مجاز تفکیک نمایید. درست است که بیشتر دستورالعمل های قوانین اتحادیه اروپا در حال اجرا شدن می باشند، اما باز هم محصولات بیشتر نیاز دارند تا از این گواهینامه استفاده نمایند.

هر محصولی که موفق به دریافت گواهینامه شود، می تواند به بازار اقتصادی اروپا دسترسی یابد. این مسئله می تواند به رونق کسب و کار تولید کنندگان کمک شایانی نماید. اما متاسفانه صادرکنندگان بسیاری که غیر از اتحادیه اروپا مشغول به فعالیت هستند، از اهمیت این مسئله دور می باشند.

باید بگوییم محصولاتی که گواهینامه را بدست می آورند، بدون هیچ محدودیتی قادر هستند در بازار اقتصادی اروپا به فروش برسند. علاوه بر آن مصرف کنندگانی که از این شرکت ها خرید می کنند نیز، می توانند از سلامت، ایمنی و حفاظت بالای این محصولات اطمینان حاصل نمایند.

گواهینامه CE توسط اداره کل بازار داخلی، کارآفرینی، و صنعت اداره می شود. باید بگوییم حتی سازمان ها محافظت از محیط زیست نیز به شدت از آن گواهینامه حمایت می کنند. زیرا دریافت این گواهینامه، مواد خطرناک را زا محیط زیست دور می کند.

نکات مهمی که باید تولید کنندگان مد نظر داشته باشند

باید بدانیم نیاز نیست تمامی محصولات دارای گواهینامه باشند. زیرا این نشان فقط برای محصولاتی اجباری می باشد، که تحت پوشش دستورالعمل های جدید قرار گرفته اند. برای دیگر محصولات استفاده از این گواهینامه ممنوع می باشد.

نکته ی مهم دیگر این است که دریافت گواهینامه CE بیان گر این مسئله نیست، که این محصول توسط اتحادیه اروپا و یا دیگر مقامات اروپایی تایید شده است. علاوه بر آن این گواهینامه نشانگر منشا محصول نیز به شمار نمی رود. پس اگر به این منظور قصد دریافت گواهینامه دارید، باید بدانید تلاشتان بی فایده است.

می دانیم که تمامی تولید کنندگان به دنبال دریافت گواهینامه می باشند. زیرا در این حالت می توانند بدون هیچ نگرانی در بازار های اروپایی محصولات خود را عرضه و توزیع نمایند. تمامی تولید کنندگان باید به یاد داشته باشند، محصولاتی تولید نمایند که از نظر ایمنی، بهداشت محیط زیست و … محصولاتشان با اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشد.

به همین منظور باید چند مرحله را به درستی گذراند تا موفق به دریافت گواهینامه شوند. در این حالت است که می توانند محصولات خود را در منطقه اقتصادی اروپا به فروش برسانند.

توضیحات کامل درباره انواع ایزو و قوانین آن

مراحل دریافت گواهینامه اختصاصی مارک

اگر شما هم به عنوان یک تولید کننده به دنبال کسب گواهینامه CE می باشید، باید چند مرحله را در تولید محصولات خود بگذرانید، پس از آن می توانید محصولات خود را در بازار های اروپایی به فروش برسانید.

  1. باید مدارک فنی، و اسناد لازم را فراهم نمایید.
  2. الزامات خاص که مربوط به تولید محصولات می باشد را بررسی نمایید.
  3. تمامی قوانین قابل اجرا و استاندارد های هماهنگ با اتحادیه اروپا را در تولید محصولات شناسایی نمایید.
  4. گزینه ی گواهینامه  را علامت بزنید، و اعلامیه اتحادیه اروپا را نیز تهیه نمایید.
  5. محصولات خود را مورد آزمایش قرار داده و آن را با استاندارد های اروپایی تطبیق دهید.
  6. در انتها باید بدانید آیا لازم است ارزیابی مستقلی توسط سازمان های اعلام شده بر روی محصول شما انجام شود؟

زمانی که تمامی این مراحل را به درستی بررسی نمودید، موفق می شوید گواهینامه دریافت کنید. البته باید بدانید این مراحل در محصولات مختلف، متفاوت می باشد. از این رو نمی توانید این مراحل را برای همه ی محصولات تولیدی خود به کار بگیرید.

زیرا روش انطباق هر محصولی با محصول دیگر متفاوت است. به هیچ عنوان نباید گواهینامه را برای محصولاتی که تحت دستورالعمل این اتحادیه نیستند مورد استفاده قرار دهید. گروه هایی که تحت پوشش این گواهینامه هستند از پیش مشخص شده اند.

محصولات ساختمانی، آسانسورها، مواد منفجره، لوازم و سیستم های حفاظتی، محصولات محیط زیستی، تاسیسات راه آهن، دستگاه های پزشکی، تجهیزات فشار، تجهیزات رادیویی، تجهیزات برق و الکترونیک و… همگی تحت پوشش این گواهینامه می باشند.

کارشناسان و وکلای ثبت عصر جدید در این خصوص میتوانند بهترین راهنمایی را برای شما داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *