رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت-09129586933-sabteasrejadid.com


رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت ها فوری و کم هزینه، در کمترین زمان ممکن و با شرایط باور نکردنی نیز امکان پذیر می باشد و شما هم اکنون می توانید به راحتی برگه ی صلاحیت شرکت خود را دریافت نموده و از آن استفاده کنید. افرادی که دارای شرکت می باشند، مدام در حال یافتن راه هایی هستند که بتوانند شرکت خود را به دیگران معرفی نمایند، این معرفی به این دلیل می باشد که که افراد با خدمات آن ها و کارهایی که انجام می دهند، آشنا شوند.

در واقع بر این باورند که بتوانند مشتریان بیشتری را از آن خود کنند و در نهایت درآمد بهتر و بالاتری را به دست آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را همراهی نمایید.

منظور از رتبه بندی شرکت چیست؟

رتبه بندی شرکت ها در اصل یک معیاری می باشد که بر اساس آن قدرت و کیفیت خدمات یک شرکت مورد سنجش قرار می گیرد. در این مورد با استفاده از این معیارهای سنجش می توانیم، شرکت های با خدمات و توانایی های محدود را از شرکت های با توانایی بالا در انجام خدمات ویژه یا متنوع را در زمینه ی فعالیتی خاص، تمیز بدهیم و جدایشان کنیم.

یکی از دلایلی که شرکت ها در سامانه رتبه بندی شرکت وارد می شوند این است که حضور پیدا کردن در مناقصات و قراردادها با شرکت هایی که دولتی هستند، جدا از این که چه سطح رتبه ای دارند، بیشتر به دارا بودن خود رتبه منوط می شود. برای شرکت در مناقصات و مزایدات بخش خصوصی اجباری بر این نمی باشد که حتما در رتبه بندی شرکت کرده باشند اما موضوعی که در این میان مطرح می شود این است که حتی آن ها هم گاهی حاضر نیستند با افرادی که خودشان را ثابت نکرده اند، فعالیتبرای خاصی داشته باشند.

رتبه بندی یا گرید را می توانیم به این شکل نیز بیان کنیم که در واقع همان مقیاسی می باشد که صلاحیت شرکت ها را برای انجام پروژه ها و مناقصاتی که وجود دارد بر اساس سوابق کاری افراد آن شرکت و توان فنی آن تیم بررسی می نمایند.این بررسی بر اساس آیین نامه های سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی یا همان ساجات که وظیفه ی بررسی صلاحیت های بیان شده در بالا را دارند، انجام می گیرد.

انواع رتبه بندی شرکت:

  • رتبه بندی شرکت های پیمانکاری
  • رتبه بندی شرکت های مشاور
  • رتبه بندی شرکت های انفورماتیک
  • رتبه بندی شرکت های انبوه سازان
  • رتبه بندی شرکت های EPC

 

رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، یک راه حل اساسی برای تعیین کردن صلاحیت و همچنین سنجیدن کیفیت یا کمیت مسئولان پروژه از جمله پیمانکاران است. این رتبه بندی به وسیله معاونت مربوط به برنامه ریزی یا نظارت های راهبردی واحد ریاست جمهوری انجام می گیرد که باعث اعطای گواهی نامه صلاحیت به پیمانکاران می شود. رتبه بندی پیمانکاران و شرکت های آن ها به چه صورتی انجام می گیرد؟ چرا این کار باید صورت بگیرد و شرکت های پیمانکاران گواهی صلاحیت داشته باشند؟

به طور کلی رتبه بندی کردن شرکت های مربوط به پیمانکاران و اعضای هیئت مدیره این سازمان ها، رایج تر از سایر شرکت های ثبت شده در کشور خواهد بود. از طرفی شرکت پیمانکاری را در ۱۱ رشته معرفی می کنند و متناسب با آن ها این رتبه بندی را انجام خواهند داد. این شرکت ها را از پایه 1 الی 5 رتبه بندی می کنند؛ بنابراین با مراجعه کردن به رتبه بندی مربوط به شرکت های پیمانکاری می توانید برای انجام پروژه های ساختمانی خود یک سازمان مناسب انتخاب کنید.

پیمانکار چه کسی است؟

پیمانکار به شخصی گفته می شود که به صورت حقیقی و حقوقی مطابق با قوانین و مقرراتی که در آیین نامه های مربوطه وجود دارد، گواهی نامه خودش را اخذ می کند. بنابراین با این روش پیمانکاران می توانند رتبه مربوط به کار خودشان را کسب کنند. پیمانکاران حقیقی کسانی هستند که الزامات لازم برای دریافت گواهی نامه صلاحیت پیمانکاران را گرفته اند؛ بنابراین‌ این اشخاص در بازار کار از رتبه مشخصی برخوردار هستند. اما پیمانکاران حقوقی افرادی هستند که باید به اداره های ثبت از جمله دفاتر اسناد مراجعه کنند و با ارائه دادن مدارک لازم، رتبه پیمانکاری خودشان را اخذ کنند‌.

به طور کلی پیمانکاران ایرانی چه حقیقی و چه حقوقی، برای این که بتوانند در کشور ایران مشغول به کار شوند یا برای این که در خارج از کار کنند باید از دولت، رتبه و تسهیلات مربوط به آن را بگیرند. بنابراین می توان گفت که تعیین کردن صلاحیت شرکت های پیمانکاری، با رتبه بندی آن ها مشخص خواهد شد. بنابراین، یک معیار مهم برای همکاری کردن و مشارکت در انجام پروژه های ساختمانی، همین رتبه بندی شرکت پیمانکاری است.

هدف از رتبه بندی شرکت های و پیمانکاران

برای این که مهندسان و پیمانکاران بهتر، آسان تر و حتی به شکل شفاف تری مشغول به کار بشوند، بهتر است دارای رتبه باشند. به طور کلی اشخاصی که می خواهند در انجام پروژه های ساختمانی مشارکت کنند اما بودجه آن ها یا قسمتی از پول آن ها به وسیله دولت پرداخت می شوند، باید رتبه بندی شرکت پیمانکاری داشته باشند. از طرفی برای انجام دادن طرح و نقشه هایی که در خارج و حتی داخل ایران قرار دارند، نیاز به اخذ رتبه پیمانکاری است.

یکی از اصلی ترین کارهایی که اشخاص حقوقی یا حقیقی باید بعد از ثبت کردن شرکت خودشان انجام بدهند، رتبه بندی شرکت پیمانکاری است. این اشخاص از این طریق می توانند مقیاس یا ابعاد سطوح کیفی یا کمی موجود در شرکت خود را نسبت به بقیه سازمان ها مشخص کنند. همچنین هر شخص سهامدار یا سرمایه گذاری که تمایل دارد با شرکت های پیمانکاری کوچک و بزرگ همکاری کند، باید همه معیارهای مربوط به صلاحیت علمی و فنی را کسب کند. از طرفی این اشخاص باید صلاحیت مالی و تخصصی داشته باشند.

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

رتبه بندی شرکت های پیمانکار، دارای پنج درجه است؛ به طور کلی این سازمان ها با در نظر گرفتن خصوصیات، توانمندی ها، سوابق گذشته و امتیازات دیگر خود رتبه اول تا پنجم را اخذ می کنند. در رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، رتبه اول، بالاترین و پنجمین آن ها، پایین ترین جایگاه را دارند. از طرفی رتبه ای که سازمان ها اخذ می کنند، ثابت نخواهد بود؛ بنابراین می توان این جایگاه را افزایش داد.

اگر شرکتی دارید که در جایگاه پنجم قرار دارد و می خواهید رتبه خود را به اول ارتقا بدهید، باید امتیازات خود و حتی سوابق مربوط به ۱۵ سال آخر سازمان را به مراکز مربوطه ارائه بدهید تا اگر از صلاحیت لازم برخوردار بودید، رتبه بالاتری به شما اعطا شود‌.

در حال حاضر اصلی ترین و مهم ترین عامل برای رتبه بندی شرکت های پیمانکار، تعداد افراد فنی و مهندسی است که مجمع و هیئت مدیره وجود دارد. بنابراین شرکتی که می خواهد از جایگاه ویژه ای در بازار کسب و کار برخوردار باشد، باید اکثر سهامداران و اعضای هیئت مدیره‌اش از لحاظ سوابق و مدرک صلاحیت لازم را داشته باشند.

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

در صورتی که می خواهید رتبه شرکت خود را ارتقا بدهید یا قصد دارید که برای نخستین بار شرکت خود را رتبه بندی کنید، لازم است که موارد زیر را به دفاتر مربوطه ارائه بدهید.

  1.  کپی های برابر اصل همه مدارک مربوط به شرکت های پیمانکاری
  2. اظهار نامه ها و حتی اساس نامه های شرکت مورد نظر
  3. مدارک ثبتی و اسناد مربوط به شرکت های سهامی خاص یا حتی مسئولیت محدود که شامل تقاضا نامه آن ها می شود.
  4. کپی از مدارک صاحبان امتیاز
  5. اصل موافقت نامه برای رتبه بندی شرکت
  6. تهیه کردن سربرگ شرکت مورد نظر
  7. ارائه اظهار نامه های مالیاتی

رتبه بندی شرکت

سخن پایانی در مورد رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

در دنیای امروز برای انجام پروژه های ساختمانی و هر کار دیگری باید از پیمانکاران کمک گرفت، اما از کجا باید فهمید که کدام یک از این سازمان ها قابل اعتماد هستند؟ هر کدام از شرکت های پیمانکارای دارای یک رتبه مشخصی هستند که افراد می توانند با مراجعه به سایت های مربوطه با توجه به رتبه این سازمان ها، بهترین مورد را انتخاب کنند. هر پیمانکاری، چه آن هایی که خارج از کشور هستند و چه آن هایی که در ایران کار می کنند، باید متناسب با کار خود، رتبه بندی شوند.

اما اگر شما کسی هستید که می خواهید شرکت خودتان را رتبه بندی کنید، باید همه مدارک را به کارشناسان مربوطه تحویل بدهید. کارشناسان مربوطه نیز این مدارک را به طور کامل بررسی می کنند و در مواردی هم با یک تا چند نفر از اعضای هیئت مدیره مصاحبه خواهند کرد‌. بنابراین با رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری می توان اعتماد شرکا و حتی سرمایه گذاران را جلب کرد.

شایان ذکر است که در صورتی که شرکت شرایطی مشخص و مذکور را دارا باشد، گواهی تشخیص صلاحیت برایش صادر می گردد، دریافت آن گواهی تشخیص صلاحیت را به عبارتی همان اخذ گرید و یا رتبه می نامند. گرید و رتبه بندی برای شرکت ها بسیار مهم و حیاتی می باشد و از بحث برانگیزترین موضوعات برای مدیران شرکت های مختلف می باشد که بعد از تاسیس شرکت به دنبال آن هستند تا شرکت خود را مورد رتبه بندی قرار دهند.

دریافت رتبه ی مناسب برای شرکت، فواید زیادی دارد که می توانیم به این صورت به آن ها اشاره کرده و نام ببریم:

  • شرکت پس از رتبه بندی شانس همکاری و عقد قرارداد با شرکت های دولتی را خواهد داشت.
  • امکان وجود همکاری با شرکت های خارجی به وجود خواهد آمد.
  • از این طریق می توانند نقاط قوت و ضعف شرکت خود را بشناسند.
  • بازار امروز به صورت رقابتی می باشد و می توانند نقاط تهدید و آن هایی که فرصت به حساب می آیند را بشناسند.
  • با این کار می توانند برنامه ریزی نمایند و اهداف خود و شرکتشان را در بلند مدت تعیین کنند و رسال شرکت را کاملا مشخص گردانند.

در واقع با استفاده از رتبه بندی شرکت خود می توانید بازخوردهایی که در جهت اصلاح شرکتتان دریافت می نمایید را بررسی نمایید و در جهت بهبود عملکرد شرکت راه هایی را در نظر بگیرید و در راه پیشرفت و ترقی آن به کار ببندید.

حال که کاملا متوجه شدید رتبه بندی شرکت ها چیست و چه اقداماتی می توان با استفاده از آن انجام داد، به نظرتان لازم است تا خودتان هم این عمل را انجام بدهید و جهت اخذ رتبه بندی برای شرکتتان اقدام نمایید؟

اگر پاسختان مثبت است پس به هیچ وجه زمان را از دست ندهید و هرچه سریع تر جهت کسب اطلاعات دقیق تر با ما تماس بگیرید تا راحت تر بتوانیم شما را راهنمایی کنیم و برگه ی صلاحیت شرکتتان را به شما تحویل بدهیم.

رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت های مشاوره

رتبه بندی شرکت های مشاوره نوعی معیار صلاحیت گذاری است که توسط معاون شرکت برای تضمین کیفیت کار کارمندان انجام می شود. رتبه بندی، اکثرا براساس تجربه اعضای شرکت، سابقه کار، تعداد افراد و بودجه شرکت انجام می شود و رتبه بندی شرکت هایی مثل پیمانکاری، مشاوره، انبوه سازان، EPC و انفورماتیک داریم که موقع رتبه بندی، هم کارکنان و هم امکانات فنی شرکت مورد بررسی قرار می گیرند. شرکت های مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران با ارائه خدمات اعتبارسنجی تحت نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی است و با بانک های کشورهای دیگر نیز همکاری می کنند.

در حالت کلی رتبه بندی شرکت پیمانکاری در بین 11 رشته با پایه های 1، 2، 3، 4 و 5 انجام می شود؛ به طوری که عدد 1 بیشترین رتبه و عدد 5 کمترین رتبه را دارد.

رتبه بندی شرکت های مشاوره نیز با پایه های 1، 2 و 3 صورت می گیرد؛ یعنی عدد 1 بیشترین رتبه و عدد 3 کمترین رتبه را شامل می شود. رتبه بندی شرکت انبوه سازان نیز مثل بقیه شرکت ها بوده و شرایط شرکت EPC نیز به این صورت است که باید موسسه مورد نظر بالاترین رتبه شرکت پیمانکاری و مشاوره را داشته باشد. رتبه بندی شرکت انفورماتیک نیز بین پایه های 1 تا 7 انجام می شود؛ یعنی عدد 1 بیشترین رتبه و7 کمترین رتبه را شامل می شود.

شرایط و فواید رتبه بندی شرکت های مشاوره

رتبه بندی شرکت های مشاوره شرایط خاصی دارند و رتبه اعتباری خریدنی نیست، بلکه بدست آوردنی است و با رعایت موارد زیر می توانیم امتیاز اعتباریمان را بهبود بخشیم؛ به عنوان مثال باید تسویه اقساط معوق، بازپرداخت قسط، بررسی دوره ای گزارش ها را به موقع انجام دهیم و این بهبود کمی زمانبر است و شرایط رتبه بندی شامل موارد زیر است:

  • هر شرکتی برای قرارداد با مراکز دولتی باید رتبه داشته باشد، مثلا شرکت پیمانکاری برای قرارداد بستن با مرکز دولتی باید بالاترین رتبه پیمانکاری را أخذ نماید.
  • رتبه بندی هر گونه شرکتی بیانگر نقطه قوت و ضعف آن شرکت است.
  • سرمایه گذار با توجه به رتبه و خصوصیات شرکت می تواند یکی از شرکت ها را طبق خواسته خود برای انجام پروژه انتخاب کند.
  • به هیچ وجه مراکز دولتی حق ندارند با شرکت هایی که رتبه و صلاحیت ندارند قرارداد ببندند.
  • حداقل باید چند نفر از اعضای شرکت لیسانس مهندسی داشته باشند.
  • اعضای هیئت مدیره باید 3 سال سابقه کار داشته باشند.

بسیاری از افراد که علم مالی بیشتری ندارند، برای افزایش رتبه اعتباریشان تلاش می کنند؛ ولی موفق نمی شوند و علت، عدم آگاهی از روند بهبود رتبه است؛ مثلا اگر اقساط را به موقع پرداخت نکنیم، این موضوع باعث کاهش رتبه اعتباری می شود و باید تمام قسط ها منظم پرداخت شوند تا شرکت امتیاز منفی نگیرد. بنابراین حتما به بدهی ها خود نیز دقت داشته باشید و در مورد پرداخت به موقع آن ها سهل انگاری نکنید؛ چرا که دقت به این موارد باعث بهبود روند رتبه اعتباری شرکتتان می شود.

ضرورت های رتبه بندی شرکتها چیست و رتبه بندی چه امکاناتی به شرکت ها می دهد؟

رتبه بندی شرکت برای همه شرکت ها ضروری نیست؛ ولی اگر شرکتی مایل باشد از امکانات بیشتر و بهتری بهره مند گردد باید موسسه اش ترقی کند تا صلاحیت و رتبه بندی را بگیرد. شرکت هایی که نام بردیم مثل شرکت انفورماتیک، پیمانکاران و مشاوران برای بهتر شدن کیفیت کارشان و داشتن امکانات بیشتر، نسبت به دیگر شرکت ها تمایل زیادی به رتبه بندی موسسه خود دارند.

یکی از این امکاناتی که شرکت بعد رتبه بندی بدست می آورد، اینست که می تواند در مناقصات دولتی شرکت کند و هر شرکتی که رتبه بالایی دارد، مراکز دولتی با آن شرکت قرارداد می بندد و اکثرا رتبه بندی ها به مدت 4 سال اعتبار دارند و بعد 4 سال باید طبق شرایط جدید برای أخذ رتبه اقدام کنید.

یکی از علت هایی که مراکز دولتی با هر شرکتی قرارداد نمی بندد، اینست که آن شرکت علاوه بر نداشتن کیفیت بهتر، هزینه بیشتری را برای قرارداد در نظر می گیرد. اگر شما مایل به قرارداد بستن با مراکز دولتی نیستید تأکید می کنیم که شرکت خود را حتما رتبه بندی کنید؛ چون افراد سرمایه گذار از نکات قوت شرکت شما آگاهی پیدا می کنند و به راحتی در بستن قرارداد به شما اعتماد می نمایند و این کار باعث افزایش سود شما می شود.

در حالت کلی افراد سرمایه گذار می توانند از رتبه بندی شرکت های مشاوره ویژگی و نقاط قوت و ضعف آن موسسه را مطالعه کنند و بعد با آگاهی بیشتری با آن شرکت وارد معامله شوند. آگاهانه تصمیم گرفتن برای فرد سرمایه گذار سود آورترین قدم است.

سخن پایانی شرکتهای مشاور

افراد سرمایه گذار قطعا به دنبال شرکت های خوش حساب و با کیفیت هستند و هر چه نمره اعتباری شرکت بالاتر باشد، طبعاً از شهرت اعتباری بالاتری نیز برخوردار است و این شرکت ها راحت تر می توانند در مواقع لزوم تسهیلات دریافت کنند. رتبه و گزارشات اعتباری یک شرکت به وضوح میزان پایبندی و قابل اعتماد بودن آن موسسه را نشان می دهد.

با داشتن اعتبار خوب، شرکت برای برداشتن وام در مواقع ضروری یک قدم نزدیک تر می شود. موقع قرارداد بستن، فرد سرمایه گذار باید گزارش اعتباری شرکت مورد نظر را بررسی کند؛ چون گزارش اعتباری، راهی مطمئن برای یافتن اهلیت اعتباری شرکت در معامله است.

در حالت کلی توضیح دادیم که باید همه شرکت ها رتبه بندی شوند و برای این کار یک سری مدارک لازم است که باید از طرف شرکت تهیه گردد؛ به عنوان مثال:باید کد اقتصادی، یک عدد کپی اساسنامه، آگهی تأسیس، مهر شرکت مورد نظر، 5 برگ اول قرارداد، عکس 3*4 اعضای شرکت، کپی مدارک تحصیلی اعضای هیئت مدیره، کپی شناسنامه و کارت ملی در کاغذ A4، کپی پایان خدمت فارغ التحصیلان شرکت، تقاضانامه، تعهدنامه سازمان، اصل پرینت گواهی بیمه، روزنامه رسمی، سابقه کار شرکت و آگهی تغییرات شرکت را تهیه کنید. بعد ثبت نام برای مشخص شدن رتبه بندی شرکت های مشاور باید اعضای مجری طرح، مدیر امور مهندسی، نماینده مشاوره و پیمانکاران حضور داشته باشند.

رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت های انبوه سازان

راجع به رتبه بندی شرکت انبوه سازان، در آیین نامه و ماده یک مربوط به این موضوع چنین بیان شده است؛ به اشخاص حقیقی و حقوقی که توانایی مدیریت و مسئولیت پدیدآوری طرح ها، قابلیت جذب و تأمین سرمایه را دارند؛ همچنین با بهره گیری از فناوری های روز دنیا در زمینه صنعت ساختمان در چارچوب قوانین ملی ساختمان و دیگر قوانین مربوط، توانمندی مدیریت ساخت و عرضه مسکن و ساختمان را داشته باشند و از وزارت مسکن و شهرسازی، پروانه اشتغال به کار را طبق ضوابط و مقررات اخذ کرده باشند.

اما مفهوم رتبه بندی چیست؟ گرفتن این رتبه بندی ها چه مزایایی برای شرکت ها دارد؟ شرایط انبوه سازی به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سوالات تا پایان این متن جامع و کوتاه همراه ما باشید.

رتبه بندی انبوه سازان چیست؟

رتبه بندی شرکت انبوه سازان مانند رتبه بندی شرکت های دیگر، میزان توانایی، قدرت و صلاحیت شرکت را بیان کرده و نشان می دهد. بعضا افرادی هستند که بر این تفکر پیش می روند که رتبه بندی صرفا شامل حال شرکت هایی می شود که قصد دارند در مناقصات دولتی حاضر شده و شرکت کنند. در این پارت از مقاله به ذکر یک نکته حائز اهمیت در زمینه انبوه سازی، مزایای انبوه سازی و اخذ رتبه می پردازیم.

توصیه می شود حتی اگر تصمیم به معامله با دولت یا یک شرکت دولتی ندارید باز هم در راستای دریافت رتبه انبوه سازی گام بردارید، زیرا رتبه بندی میزان قدرت، دارایی ها و امکانات شما را نشان می دهد. ناگفته نماند که رتبه بندی، دیگران را به همکاری و معامله کردن با شما ترغیب و تهییج می کند.

با دریافت رتبه بندی انبوه سازان از چه مزایایی برخوردار خواهید شد؟

همان طور که گفته شد رتبه بندی شرکت انبوه سازان مانند رتبه بندی سایر شرکت ها، صلاحیت و توانمندی های شرکت را به عرصه نمایش می گذارد. انبوه سازان با دریافت گرید و رتبه انبوه سازی می توانند از مزایای ویژه ای برخوردار شوند.

این مزایا شامل موارد مقابل می شود؛

  1. اخذ رتبه یا گرید، راه ورود و شرکت در مناقصات غیر دولتی را برای شرکت انبوه ساز بسیار هموارتر می کند.
  2. اخذ رتبه یا گرید برای شرکت انبوه ساز شرایطی را فراهم می کند که به راحتی با نهادها و سازمان های دولتی قرارداد امضا کند.
  3. اخذ رتبه یا گرید، امکان حضور و مشارکت شرکت انبوه ساز در مناقصات دولتی را سهل و ساده می کند.

کمی درباره وام انبوه سازی مسکن بدانیم

اعطای تسهیلات و وام ها به افراد و اقشار متقاضی مسکن، در جهت صاحب خانه کردن آن ها، یکی از قدم هایی است که دولت و بانک مسکن با کمک هم برداشته اند. در پی این طرح، هدفی پنهان است و تشویق و ترغیب انبوه سازان در بهره مندی و استفاده از متدها و تکنولوژی مدرن و ساخت خانه ها و ساختمان هایی با کیفیت عالی مغز این هدف است. این وام و تسهیلات به انبوه سازان تعلق می گیرد و مردم عادی از آن بی بهره اند، به همین دلیل به آن وام انبوه سازی می گویند.

شرایط انبوه ساز شدن و ضوابط حاکم بر آن

انبوه سازی یک الگوی ساخت و ساز بوده که طرح و ایده های شخصی را با کمک هزینه ها و سرمایه های بزرگ محقق و ممکن می کند. توانایی انبوه سازی در صنعت ساختمان سازی و مسکن بر کاهش هزینه ساخت، افزایش کیفیت ساختمان و کوتاه شدن زمان انجام پروژه تأکید و تأثیر به سزایی دارد.

می توان به این نتیجه رسید که برای بهره گیری و استفاده از انبوه سازی در صنعت ساخت و ساز، پتانسیل عظیمی نهفته است تا یک فرد یا یک شرکت با موقعیت و شرایط انبوه ساز مسئولیت آن را عهده دار شود. حال باید به شناخت انبوه ساز و بررسی ضوابط و مقررات انبوه سازی پرداخت. اشخاص یا شرکت ها برای ورود به عرصه و میدان انبوه سازی نیاز به پروانه اشتغال دارند که برای اخذ پروانه باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • سوابق و پیشینه کاری اشخاص حقوقی و اعضای هیئت مدیره
  • توان مالی و قدرت و توانمندی بالا در مدیریت تامین سرمایه و جذب آن
  • تحصیلات هیئت مدیره، مدیر عامل و شرکا و اعضای شرکت
  • عملکرد موفقیت آمیز در کارنامه گذشته کاری و سابقه درخشان در زمینه مدیریت امور
  • به ثبت رسیدن شرکت در اداره ثبت و مالکیت صنعتی ( به عبارتی باید تاسیس شرکت در روزنامه های رسمی کشور به صورت آگهی اعلام گردد و اساسنامه که انجام یکی یا همه خدمات مربوط به انبوه ساز است، در آن آمده باشد.)

نحوه ثبت نام وام انبوه سازی مسکن

برای دریافت وام و تسهیلات انبوه سازی باید به طور کامل شرایط اخذ وام را دارا بود. پس از داشتن تمام شرایط مانند داشتن حساب بانکی در بانک مسکن، در ادامه با ما همراه شوید تا به نحوه ثبت نام وام انبوه سازی بپردازیم؛

برای ثبت نام وام انبوه سازی باید شخص یا اشخاص متقاضی و البته واجد شرایط به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کنند، مشتری بانک یا شخص متقاضی فرم ارائه شده از سمت متصدی بانک را پر کند و مدارک لازم مبتنی بر درخواست وام انبوه سازی مسکن را تنظیم کرده و تحویل شعبه دهد.

پس از آن، واحد تسهیلات بانک مسکن، مدارک ارائه شده را بررسی کرده و در صورت تأیید و صلاحدید با شخص یا شرکت متقاضی تماس برقرار می کند و روال دریافت وام به او توضیح داده می شود. پس از انجام این مراحل مبلغ وام درخواستی به حساب او واریز می گردد.

جمع بندی رتبه بندی شرکت های انبوه سازان

رتبه بندی شرکت انبوه ساز، شخصی است که دارای صلاحیت و اجرای ساختمان بوده و باید با استفاده از فناوری های نوین، راهی جدید به روی این صنعت باز کند. توانمندی، فاکتوری بسیار مهم و موثر در این زمینه است که اگر شخص مجری فردی توانا و کار کشته باشد.

قطعا با کسب رتبه بندی انبوه سازان می توان وضعیت کشور را از نظر ساختمان سازی و عمران و آبادانی متحول نمود. ناگفته نماند که توانمندی مجری، نه تنها به پیشرفت صنعت ساختمان و پیشبرد اهداف آن کمک می کند بلکه به واژه انبوه ساز نیز آبرو و اعتبار می بخشد.

در نظر داشته باشید رتبه بندی موجب پیشرفت شخص و شرکت او می شود، برای مثال می توان گفت شرایط برای شخص انبوه ساز مهیا می شود تا در مناقصات دولتی شرکت کند. افرادی که دارای موسسه ای هستند و شرکت آن ها به صورت انبوه، ساختمان سازی می کند، می تواند در راستای رتبه بندی شرکت انبوه سازان خود اقدام نماید.

رتبه بندی شرکت های انفورماتیک

رتبه بندی انفورماتیک، یک نوع دسته بندی کمی و کیفی در زمینه ارتباطات کشور است که برای صلاحیت همه شرکت ها از طریق شورای عالی انفورماتیک انجام می شود. تمام شرکت هایی که در زمینه فناوری و ارتباطات فعالیت می کنند و به صورت قانونی در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده باشند، شرکت های انفورماتیکی گفته می شوند. رتبه بندی انفورماتیک، میزان کمی و کیفی بودن اطلاعات یک کشور را نشان خواهد داد. در این رتبه بندی، شرکت ها در رتبه ۱ تا رتبه ۷ قرار می گیرند. اما معیارهای رتبه بندی انفورماتیک چیست؟ چه مراحلی در این رتبه بندی باید طی شود؟

شرکت های انفورماتیک

دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور رتبه مناسب را به شرکت های مختلف اختصاص می دهد که این رتبه بندی ها به مدت ۱ سال دارای اعتبار هستند. بعد از پایان دوره اعتبار رتبه بندی، شرکت ها می توانند از طریق ارائه اظهارنامه مالیاتی جدید، رتبه بالاتر را کسب کنند. شرکت هایی که دارای ویژگی های زیر باشند، جزو شرکت های انفورماتیک محسوب می شود:

  • شرکت هایی که طبق اصول و استانداردهای شرکتی ایجاد شده اند و به صورت کاملا قانونی در اداره ثبت شرکت ها، ثبت شده باشند.
  • با توجه به آنچه که در ماده ۲۲۲ قانون پنجم توسعه اقتصادی گفته شده است، شرکت هایی که سهامدار ندارند و شخص دیگری در مدیریت شرکت دخالت نداشته باشد، جزو شرکت های انفورماتیک هستند.
  • انواع شرکت هایی که زمینه فعالیت آنها فناوری اطلاعات است و این موضوع در داخل اساسنامه مربوط به شرکت هم ذکر شده باشد، شرکت انفورماتیکی خواهند بود.
  • شرکت هایی که در حوزه مخابرات فعالیت دارند.
  • شرکت هایی که برای مشتریان خود خدمات مختلف پشتیبانی را فراهم می کنند.

معیارهای رتبه بندی انفورماتیک

یکی از موضوعات بسیار مهم که یک شرکت هنگام حضور در مزایده یا مناقصه باید رعایت کند، برخورداری از رتبه بندی در سطح کمی و کیفی است. برخی از معیارهایی که بر روی سطح رتبه بندی شرکت های انفورماتیک تأثیر دارند، عبارت است از:

  • میزان درآمدها و پرداختی های مربوط به حقوق کارمندانی که در شرکت مشغول به فعالیت هستند.
  • میانگین درآمدهای شرکت که برای مالیات در نظر گرفته می شود.
  • میزان رضایتمندی مشتریان شرکت

با توجه به این ۳ معیار هر اندازه که سطح آنها بالاتر باشد، رتبه بندی شرکت های انفورماتیک هم به همان نسبت افزایش پیدا می کند. در این صورت مزایای بیشتری هم شامل شرکت خواهد شد.

مراحل رتبه بندی شرکت های انفورماتیک

برای ثبت رتبه شرکت خود، مدارک و مراحل مختلف لازم است که باید به صورت دقیق انجام شوند. شرکت های مختلف که واجد شرایط رتبه بندی کمی و کیفی انفورماتیک هستند، باید مراحل زیرا را طی کنند. این مراحل عبارتند از:

  • ثبت نام در سامانه ساجات: افراد باید به سامانه ساجات مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنند، تا بتوانند شناسه کاربری و رمز خود را دریافت کنند. در این مرحله برخی از مدارک هم باید در داخل سامانه اسکن شوند که این مدارک عبارت است از: روزنامه رسمی مربوط به تأسیس شرکت، تغییراتی که در نام و حوزه فعالیت شرکت انجام شده است و غیره.
  • ایجاد پرونده الکترونیکی با استفاده از شناسه کاربری و رمز: در این مرحله باید وارد سامانه ساجات شده و توسط رمز دوم به سامانه وارد شوید. در این قسمت باید تمام اطلاعات مربوط به کارکنان، هیئت مدیره، سهامداران و غیره تکمیل شوند. بعد از اینکه پرونده الکترونیکی شرکت مورد نظر ایجاد شد، تمام مدارک باید توسط پست به دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور ارائه داده شود.
  • بعد از ارسال مدارک مورد نیاز به دبیرخانه، باید بعد از چند وقت پیگیری های لازم را انجام دهید، تا در صورت وجود مشکل یا کمبود مدارک آنها را در کمترین زمان ممکن رفع کنید.
  • در صورتی که تمام مراحل به درستی طی شود و مدارک ارسال شده هم کامل باشد، رتبه انفورماتیک شرکت شما به آدرس شرکت ارسال می گردد.

مدارک مورد نیاز برای رتبه بندی

هر چه سریعتر مدارک مورد نیاز در سایت اسکن شده و به دبیرخانه ارسال شود، مراحل ثبت رتبه هم در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. قبل از هرگونه اقدام برای رتبه بندی شرکت خود در انفورماتیک، مدارک مورد نیاز را آماده کنید، تا کارها در کمترین زمان ممکن انجام شوند. مدارک مورد نیاز برای رتبه بندی شرکت انفورماتیک عبارت است از:

مدارک مورد نیاز برای اسکن در سامانه ساجات رتبه بندی:

  • روزنامه رسمی مربوط به شرکت
  • اسکن روزنامه تغییرات موضوع یا فعالیت شرکت
  • روزنامه مربوط به تغییرات مدیر عامل
  • تمام مدارک مدیر عامل مانند: مدرک تحصیلی، شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و عکس
  • بیمه های سه سال اخیر
  • فیش های پرداخت شده بیمه سه سال شرکت
  • اظهارنامه مالیاتی مربوط به شرکت

مدارک مورد نیاز برای ارسال به دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور:

  • کپی اظهارنامه مالیاتی
  • برگه های پرداختی مالیات در دو سال اخیر
  • لیست بیمه های پرداخت شده در یک سال اخیر
  • تعهدنامه مربوط به رعایت تمام ضوابط و قوانین موجود در شرکت
  • نامه درخواست برای رتبه بندی
  • نام، آدرس، کدپستی شرکت
  • کپی آخرین اساسنامه مربوط به شرکت

مزایای رتبه بندی انفورماتیک

مدیر عامل شرکت ها می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز، درخواست رتبه بندی برای شرکت خود، انجام کارهای اداری و غیره، رتبه بندی را برای شرکت خود انجام دهند. برخی از مزایای رتبه بندی شرکت انفورماتیک عبارت است از:

  • نقاط قوت و ضعف شرکت نشان داده شده و می توان در جهت پیشرفت شرکت خود، نقاط ضعف را اصلاح نمود.
  • در این مواقع با تهدیداتی که شرکت را در معرض خطر قرار می دهد، آشنا شده و می توان در جهت مقابله با آنها اقداماتی را انجام داد.
  • فرصت کار کردن با شرکت های دولتی و خارجی فراهم خواهد شد.
  • در این صورت افراد بیشتری برای سرمایه گذاری به شرکت جذب می شوند.

سخن پایانی

انواع شرکت هایی که در حوزه ارتباطات مشغول به فعالیت هستند، می توانند با ثبت رتبه خود از مزایای بسیار زیادی بهره مند شوند. با رتبه بندی انفورماتیک، شرکت ها قادر خواهند بود در تمام مزایده ها و مناقصه ها حضور داشته باشند. رتبه بندی شرکت ها به درآمد ها، توانایی و فعالیت های شرکت بستگی خواهد داشت. هر اندازه که درآمدها و توانایی فعالیت شرکت بالاتر باشد، رتبه ثبت شده هم بالاتر خواهد بود.

 

رتبه بندی شرکت

رتبه بندی شرکت های EPC

رتبه بندی شرکتهای EPC روشی عمرانی برای طرح ساخت و ساز است و رتبه بندی به منظور اعتباردهی به شرکت انجام می شود. در این رتبه بندی عمرانی تمام اجزای پروژه از طراحان تا ابزارآلات، مورد بررسی قرار می گیرند. سیستم رتبه بندی EPC به این صورت است که شرکت تعهد می دهد که همه فعالیت هایی مثل طراحی، برنامه ریزی و ساخت و ساز که به عهده گرفته را به نحو احسنت انجام دهد.

این طرح epc نوعی قرارداد صنعتی محسوب می شود؛ یعنی تدارکات تجهیزات در انجام پروژه نقش مهمی دارد؛ مثلا پروژه های نفتی کاملا قرارداد صنعتی هستند، پس تدارکات تجهیزات در اولویت است. در حالت کلی پروژه های عمرانی یا پروژه های ساخت و ساز را با نام epc می شناسند.

ما چند نوع شرکت در این زمینه داریم که کاربردهای مختلفی دارند، به عنوان نمونه شرکت انفورماتیک مربوط به بخش های سخت افزار و فناوری است، شرکت مشاوران مربوط به بخش پشتیبانی کردن عملیات پروژه و مشاوره، نصب و شرکت های epc مربوط به طرح و ساخت هستند.

رتبه بندی شرکت های EPC نشانگر چیست؟

أخذ رتبه epc برای شرکت ها نشان دهنده توانایی و ویژگی های یک شرکت در انجام معامله است. همه شرکت های انفورماتیک، مشاوران و انبوه سازان، می توانند با گرفتن رتبه ای بالا با مراکز دولتی قرارداد ببندند و فعالیت خود را گسترش دهند. قبل انجام پروژه، رتبه پیمانکاری مورد بررسی قرار می گیرد؛ پس می توان گفت رتبه epc گواهی صلاحیت برای شروع پروژه است، یعنی أخذ رتبه پیمانکاری در هر فعالیت مهندسی ضروری است.

رتبه بندی این شرکت مثل رتبه بندی شرکت پیمانکاری است؛ یعنی در بین 11 رشته با پایه های 1، 2، 3، 4 و 5 انجام می شود؛ به طوری که عدد 1 بالاترین رتبه و عدد 5 پایین ترین رتبه محسوب می شود. شرایط شرکت epc نیز به این صورت است که باید بالاترین رتبه پیمانکاری و مشاوره را أخذ نمایید تا بتوانید پروژه های خود را عملی کنید.

در حالت کلی، هر شرکتی برای گرفتن رتبه، چه برای انجام پروژه و چه برای قرارداد بستن با مراکز دولتی، باید اقدام نماید. اکثر رتبه بندی ها به مدت 4 سال اعتبار دارند و بعد اتمام 4 سال، باید طبق قوانین جدید برای کسب رتبه، ثبت نام کنید.

مزایای رتبه با شیوه طرح و ساخت

EPC مخفف پروژه فنی مهندسی، تدارکات، طراحی و ساخت است که می توان آن را به مهندسی تأمین کالا و ساخت و ساز تعبیر کرد. در واقع این کلمه، روند منطقی اجرای پروژه را نشان می دهد و ما برای اینکه محصولی را تحویل بدهیم، صدرصد نیاز به طراحی داریم و بعد طراحی ما به ماشین آلات و ابزارهایی نیاز خواهیم داشت.

بعد از این مراحل، پروژه را عملی می کنیم، پس طراحی در این روش خیلی مهم است. أخذ رتبه با این شیوه مثل شرکت های دیگر، شرایط خاص خودش را دارد و با رعایت موارد زیر می توان امتیاز اعتباری شرکت را بهبود بخشید:

  • در این شیوه کارفرما فقط با پیمانکار کار می کند؛ به همین دلیل این کار باعث می شود که کارفرما به کارهای دیگر خود برسد و درگیری کمی داشته باشد؛ یعنی مشکلات کاری کمی ایجاد می شود.
  • یکی از مهم ترین مزیت های این شیوه اینست که باعث کاهش اتلاف وقت و هزینه می شود و با سرعت همه کارها انجام می شود.
  • پیمانکار باید لیسانس مهندسی داشته باشد؛ یعنی فردی ماهر باشد، چون هر عیب و نقصی در پروژه به وجود آید بر عهده پیمانکار است.
  • برای جلوگیری از اتلاف وقت نیز می توانید خریدهایی که برای پروژه لازم می شود را قبل از شروع کار بخرید و این کار به سود شماست.
  • پیمانکار یا کارفرما، اگر به خوبی کارشان را انجام دهند، باعث افزایش سود شرکت می شود؛ یعنی این سود رابطه مستقیمی با توانایی کارفرما و پیمانکار دارد.
  • با أخذ این رتبه می توانید در ایران ساخت و نوآوری را انجام دهید.
  • گرفتن رتبه برای هر شرکت ضروری است و با داشتن رتبه می توانید با مراکز دولتی یا با فرد سرمایه گذار قرارداد ببندید.

برای ثبت نام رتبه بندی شرکتهای EPC باید یکسری مدارک مثل کد اقتصادی، روزنامه رسمی، کپی کارت ملی و شناسنامه اعضای شرکت، کپی پایان خدمت کارفرما و پیمانکار، داشتن مدرک لیسانس فنی و مهندسی اعضای شرکت، کپی اساسنامه، عکس 3*4 تمامی اعضای کارکنان شرکت، آگهی تأسیس، تقاضانامه و غیره تهیه کنید.

اشتباه کارفرما در طراحی، اشتباه در برنامه ریزی پروژه، به موقع پرداخت نکردن قسط ها، خطای مشاوران و ریسک های تدارکاتی، همه این کارها منافع شرکت را تهدید می کنند و باعث گرفتن امتیاز منفی می شوند؛ یعنی کارفرما و پیمانکار باید بسیار با دقت و با آگاهی بیشتری تمام کارها را پیش ببرند.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم روش epc، هم به صورت صنعتی و هم غیر صنعتی است و شاخه های زیادی دارد؛ به عنوان نمونه از رشته ساختمان سازی، برای معماری داخلی، ساختمان های آموزشی و بهداشتی، ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. در پروژه آب نیز برای تأسیس سدسازی، مقاوم سازی، تأسیس آب و فاضلاب و در رشته راه و ترابری برای ساخت پل و تونل، ساخت ریل ها، راه سازی، ساخت فرودگاه و در رشته های کشاورزی، تاریخی مورد استفاده قرار می گیرد؛ یعنی این روش در صنایع مختلفی کاربرد دارد.

همه شیوه های قراردادی، هم مزایا و هم معایبی دارند که روش epc صنعتی در پتروشمی ها، کارخانه ها، سردخانه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. روش صنعتی، روشی مهم و پیچیده تر است که نسبت به روش غیرصنعتی شناخته تر بوده و در رشته های مختلفی کاربرد دارد که با رشد صنعت، مورد قبول افراد سرمایه گذار قرار گرفته است.

افراد سرمایه گذار برای قرارداد بستن، به کیفیت و توانایی شرکت توجه می کنند و اعتبار شرکت را بررسی می نمایند؛ چرا که رتبه و گزارش اعتباری به وضوح نشانگر میزان توانایی و قابل اعتماد بودن شرکت است. اگر به فکر ترقی شرکت خود هستید در حفظ اعتبار و رتبه بندی شرکتتان بسیاار کوشا باشید.

هزینه رتبه بندی شرکت ها چقدر است؟

همان ظور که مستحضر هستید هر اقدامی نیازمند هزینه هایی می باشد و این عملیات رتبه بندی هم دارای یک سری هزینه ها می باشد، هزینه هایی که به رتبه بندی مربوط می شوند را می توان به دو دسته تقسیم نمود. یک دسته ی آن مربوط به هزینه های عملیاتی می شود که عبارت هستند از اجرای قوانین و استانداردهای مطابق با ایین نامه ی اخذ گرید شرکت ها که معمولا مقدار این هزینه ها بالا می باشد. هزینه ی دیگر هم به فیش های واریزی سامانه ساجات مربوط می شود که این هزینه ها به طور معمول کم هستند.

در کنار این موارد می توان به کپی برابر اصل کردن مدارک شناسایی و ثبت آگهی در روزنامه ی رسمی کشور نیز اشاره کرد که این ها هم یک مقدار هزینه در پی دارند، در حالت کلی شما می توانید جهت اطلاع دقیق از هزینه هایی که باید در این راستا متحمل شوید با مراکز و شرکت هایی که در این زمینه می توانند شما را راهنمایی نمایند، مشاوره بگیرید.

شرکت های مربوط به ثبتی های مختلف در این زمینه می توانند شما را به طور کامل راهنمایی نموده و حتی این امکان را دارند که شما اگر خودتان شرایط پیگیری امور را ندارید، به جای شما این کار را انجام بدهند. انجام این امور توسط شرکت های ثبتی بسیار آسان تر می باشد و دغدغه ی کمتری هم به همراه دارد زیرا آن ها تسلط کامل به امور دارند و می دانند در هر قسمتی که به مشکل بخورند چه اقدامی مناسب تر می باشد تا آن را انجام بدهند.

در صورت سپردن کار به این شرکت ها، یک مقدار هم هزینه ی پیگیری امور به آن ها تعلق می گیرد که از قبل با شما جهت میزان و مقدار آن و زمان دریافتش هماهنگ می شود، برای اخذ رتبه بندی شرکت فوری می توانید با مجموعه ی ما نیز تماس گرفته و درخواست خود را مبنی بر آن مطرح نمایید تا کارشناسان ما مشاوره های لازم را به شما ارائه بدهند و اعلام کنند که چه مقدار هزینه برای شما وجود دارد.

شرایط مهم اخذ رتبه بندی شرکت ها چیست؟

شرکت ها برای کسب رتبه نیازمند یک سری شرایط می باشند که عبارتند از:

  • شرکت در حالت کلی باید ثبت شده باشد و شرکت هایی که مورد ثبت قرار نگرفته اند، پذیرش نمی شوند.
  • تمامی شرایط و امتیازات و صلاحیت هایی که شرکت دارد باید حتما محرز شده باشند.
  • به هیچ وجه نباید در کارنامه ی کاری که دارند، سو پیشینه و یا ممنوعیت کاری خاصی مشاهده نشود.
  • مدیران شرکت نباید به کارهای دولتی اشتغال داشته باشند.
  • شرکت باید دارای سوابق کاری مفید و مستند و همچنین کاملا مرتبط با زمینه ی کاری آن ها باشد.
  • مدارک های تحصیلی مدیران و هیات مدیره و همچنین اعضای شرکت و میزان و سطح مهارت های فنی و حرفه ای که پرسنل دارا می باشند مهم است و امتیاز محسوب می شود.

تمامی شرایط فوق مهم هستند و حتی عدم وجود یک شرط می تواند سبب شود تا کلا آن شرکت جهت اخد رتبه بندی حذف گردد.

مدارک لازم برای رتبه بندی شرکت ها

مدارکی که جهت رتبه بندی شرکت ها لازم می باشد عبارت هستند از:

  1. در ابتدا باید یک ثبت شرکت  داشته  و مورد تایید قرار گرفته داشته باشید و پس از آن وجود مدارک ذیل الزامی است.
  2. چیزی در حدود دو سوم از اعضای افرادی که در هیات مدیره فعالیت دارند باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند و این مدرک باید مورد تایید سازمان قرار بگیرد.
  3. در هیات مدیره ی شرکت لازم است تا یک مهندس مورد استخدام قرار بگیرد که حداقل حدود هفت سال سابقه ی بیمه ی مفید رد شده از یک شرکت را داشته باشد.
  4. دو نفر که دارای مدرک مهندسی باشند و سابقه ی بیمه و کار مرتبط به میزان سه سال دارا باشند و اگر عضو هیات مدیره شده باشند، شرکت مذکور می تواند از دو جهت تقاضای گرید و رتبه بندی نماید.

همان طور که متوجه شدید شرایطی که بیان کردیم برای شرکت های پیمانکاری می باشد که در کنارش باید مدارک دیگری نیز ارائه شود، مدارکی که در ذیل به آن ها اشاره می کنیم جنبه ی کلی دارد و تمامی شرکت ها باید آن ها را آماده نمایند.
دارا بودن مدارک آن هم به صورت کامل از جمله کارهایی است که باید قبل از رتبه بندی انجام شود زیرا کسری آن ها سبب می شود که صلاحیت شرکت از سامانه ی ساجات رد گردد:

  • داشتن کپی برابر اصل شناسنامه ی تمام اعضای شرکت و هیات مدیره و سهام دارانی که در آن شرکت به عنوان عضو فعال هستند.
  • آخرین تغییراتی که در شرکت به وجود آمده و ثبت آن ها در روزنامه
  • ارائه ی اساسنامه ی شرکت
  • مدارک تحصیلی اعضا و هیات مدیره جهت بررسی و تایید
  • سوابق بیمه ای اعضای هیات مدیره جهت اطمینان از سابقه کاری مفید و مرتبط آن ها
  • ارائه و تحویل اسنادی مبنی بر نداشتن سو سابقه ی هریک از مدیران شرکت
  • ثبت نام در سامانه ی ساجات و ارسال درخواست به صورت آنلاین و اینترنتی

برای اطلاع دقیق تر از مدارک مورد نیاز و همچنین اطمینان از نبود هیچ گونه کسری مدرک، می توانید به صورت مستقیم به سامانه ی ساجات مراجعه نموده ولیست مدارک مورد نیاز را مطالعه کرده و آن ها بر اساس نوع شرکتتان تعیین نمایید.

لازم به ذکر است که شرکت های متفاوت مانند پیمانکاری که در بالا به آن اشاره کردیم یک سری مدارک خاص هم نیاز دارند که آن ها را هم باید تهیه کرد و به سامانه ارسال نمود.

رتبه بندی شرکت

خدمات سامانه رتبه بندی یا گرید

همان طور که متوجه شدید رتبه بندی برای شرکت ها امر مهمی می باشد و با آن می توانند به مزایای مهمی دست پیدا کنند، در کنار این مزایا، شرایطی نیز برای آنها فراهم می شود که می توانند نوع خدمات خود را بهتر و بیشتر ارائه بدهند و مورد معرفی بیشتری در جامعه قرار می گیرند.

بنابراین تقریبا تمامی افرادی که شرکتی را مدیریت می نمایند به دنبال پیشرفت و ارتقا موقعیت خود نیز هستند و به انجام رتبه بندی روی می آورند تا بیشتر دیده شوند، این بیشتر دیده شدن سبب می شود علاوه بر افزایش سفارشات به آن ها، به نسبت درآمد بالاتر و بهتری نیز داشته باشند.

گاهی پیش می آید که مدیران و افراد شاغل در آن شرکت ها انقدر درگیر کار و فعالیت هستند که شرایط پیگیری و انجام اموری مانند رتبه بندی و دیگر کارها را ندارند، به نظر شما باید چه کاری انجام بدهند؟

کاملا واضح و روشن است که می توانند از کمک شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند استفاده کنند و به آن ها درخواست بدهند که این کار را برایشان انجام دهند ، رتبه بندی شرکت ها اصول و قوانینی دارد که این مجموعه ها با آن آشنایی کامل دارند و بسیار بهتر و راحت تر می توانند آن را انجام بدهند.

این شرکت ها می توانند رتبه بندی شرکت فوری را انجام دهند و بسیار سریع تر از چیزی که فکر می کنید برگه ی صلاحیت شما را در دستانتان قرار بدهند.
این روش رتبه بندی که به صورت فوری انجام می شود می تواند با هزینه ای بسیار کم صورت بگیرد، در واقع هم می توانید رتبه بندی خود را به دست آورید هم هزینه ی کمتری کرده باشید که تمام این موارد برای شما سود می باشد.

با توجه به شرایط فوق شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از سامانه رتبه بندی شرکت ها همین حالا با دفتر ثبت عصر جدید گرفته و درخواست خود را اعلام نمایید تا هم از مشاوره های ما استفاده کنید و هم در صورتی که تمایل داشتید، کار و فعالیت خود را به ما بسپارید و در کمترین زمان ممکن، نتیجه ی آن را تحویل بگیرید.

جهت مشاوره و راهنایی بیشتر جهت اخذ رتبه بندی شرکت ها با کارشناسان ثبت عصر جدید در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *