قوانین ثبت شرکت در سال 1401 چیست؟

قوانین ثبت شرکت

قوانین ثبت شرکت چیست ؟09129586944-sabteasrejdid.com


 

قوانین ثبت شرکت ( جدیدترین قوانین ثبت شرکت در سال 1401 )

قوانین ثبت شرکت چیست و ثبت شرکت سریع چگونه انجام میشود؟ وقتی فرد یا افرادی قصد می کنند به صورت تکی یا شراکتی کاری را آغاز کنند، بایستی شرکتی را به ثبت برسانند، و بدانند که قوانین ثبت شرکت به چه شکلی میباشد.ثبت شرکت ها از قدیم کار سخت و زمان بری بوده است ، اما از زمانی که موسسات مربوطه روی کار آمده اند، از سختی کار کم شده و افراد در کمترین زمان ممکن موفق به ثبت شرکت مورد نظر خود خواهند شد.

برای اینکه فعالیت شما در بازار تجارت و اقتصاد کشور، فعالیت بدون دردسر و کاملاً قانونی باشد، واجب است که شرکت مورد نظر خود را به ثبت برسانید ، حال می توانید خود به صورت شخصی برای ثبت شرکت سریع اقدام کرده و مدارک مورد نیاز را تکمیل کنید (  در صورتی که از قوانین ثبت شرکت اطلاع داشته باشید ) یا می توانید از مشاورین و افراد خبره ای که در موسسات ثبتی مشغول به فعالیت هستند درخواست نمایید.

خوبی این مراکز ثبتی این است که کمک می کنند تا بخش قابل توجهی از هزینه افراد کاهش پیدا کرده و در مصرف زمان شان صرفه جویی شود ، هر چند که این موسسات هم هزینه ای بابت انجام امور دریافت می کنند که در مقایسه با هزینه های صرف شده جهت ثبت شرکت به صورت شخصی، غیر قابل قیاس می باشد ، در بخش های بعدی می خواهیم درباره جزئیات ثبت شرکت ها صحبت کرده و پیرامون آن اطلاعاتی در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهیم.

قوانین ثبت شرکت چیست

قوانین ثبت شرکت چیست؟

اگر بخواهیم بدانیم  که قوانین ثبت شرکت هرساله تغییر میکن یا خیر ، کارشناسان  ثبت عصر جدید در  سریعترین زمان این اطلاعات را در  اختیار شما قرار میدهند ، باید بگوییم که منظور از ثبت شرکت، قرارداد تجاری است که میان افراد حقیقی و حقوقی بسته شده و باعث می شود تا افراد در چهارچوب قوانین فعالیت نمایند.

جالب است بدانید که جدای از لزوم ثبت شرکت برای فعالیت قانونی در کشور، اهمیتی که دارد قابل چشم پوشی نیست ، مثلاً اگر شرکتی به ثبت رسیده و فعالیت قانونی داشته باشد، اعتبار بیشتری در بازار اقتصادی داشته و می تواند قراردادهای بسیار بزرگی با کمپانی های بسیار مهم ببندد.

اگر شرکت مذکور به ثبت نرسیده بود، این شرکت در بازار اقتصادی دارای اعتبار چندانی نبود و شرکت های بزرگ با آن وارد معامله نمی شدند ، دیگر اهمیتی که قوانین ثبت شرکت دارد، کمک می کند تا فرد بتواند از حمایت های دولت بهره مند شود ، این حمایت ها می تواند شامل وام های کم بهره یا بدون بهره ای شود که هر کسی توان دریافت آن را نخواهد داشت.

اگر بخواهید در مزایده ها و مناقصه ها شرکت کنید، آنگاه متوجه اهمیت ثبت شرکت خواهید شد ، زیرا در صورتیکه شرکت شما به ثبت نرسیده باشد، قادر به شرکت در مزایده ها و مناقصه ها را نخواهید داشت و یکی از راه های جلب مشتری را از دست خواهید داد.

اگر فکر می کنید که تنها افراد خاصی قادر به ثبت شرکت هستند، سخت در اشتباهید. زیرا در ایران، چه افرادی که شهروند ایرانی هستند و چه افرادی که اتباع خارجی محسوب می شوند، همگی می توانند اقدام به ثبت شرکت کنند ، حتی اگر سوء پیشینه دارید، نگران نباشید زیرا می توانید ثبت شرکت را انجام داده و تنها قادر نخواهید بود در لیست هیئت مدیره، مدیر عامل و بازرسین شرکت قرار گیرید.

پس اگر ایده ای در سر دارید و با قوانین ثبت شرکت آشنا شده اید، فرصت را غنیمت شمرده و برای بهبود کسب و کار خود و همچنین حمایت عده ای دیگر، همین حالا اقدام نمایید.

انواع ثبت شرکت ها

قوانین ثبت شرکت ، بر می گردد به انواع شرکت هایی که می توان به ثبت رسانید. شرکت های مختلفی می توان با حوزه عملکردهای گوناگونی تاسیس کرد که هر یک با دیگری تفاوت هایی دارند ، در زیر، هر یک از شرکت ها را معرفی کرده و درباره چگونگی ثبت آن ها اطلاعاتی ارائه می دهیم:

  • قوانین ثبت شرکت های مسئولیت محدود: در این شرکت ها امور تجاری انجام می شود و حداقل تعداد شرکا برابر است با دو نفر. مسئولیت شرکا نسبت به بدهکاری های شرکت، با توجه به سرمایه ای که دارند تعیین می شود. این شرکت برای به ثبت رسیدن به مدارکی از قبیل تقاضانامه ثبت شرکت، شرکت نامه، اساس نامه و صورت جلسه مجمع عمومی و فتوکپی شناسنامه شرکا نیاز است.
  • قوانین ثبت شرکت سهامی خاص: این شرکت ها که در بازار در قالب شرکت های بازرگانی به فعالیت مشغول می باشند، حداقل تعداد شرکای آن ها برابر است با 3 نفر. مسئولیتی که سهام داران در قبال شرکت دارند، بر اساس میزان سهامشان مشخص می شود. مدارک مورد نیاز برای ثبت این شرکت عبارت است از اظهارنامه، اساسنامه، صورتجلسه مجمع عمومی، صورتجلسه هیئت مدیره.
  • قوانین ثبت شرکت سهامی عام: این شرکت ها هم همانند شرکت های سهامی خاص در حوزه بازرگانی فعالیت می کنند. حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت سهامی عام برابر با 5 نفر می باشد. بخش عظیمی از سهام این شرکت ها توسط عموم مردم تامین شده است. مدارک مورد نیاز برای ثبت این شرکت را می توان اظهارنامه، اساسنامه، اعلامیه پذیره نویسی، گواهی بانکی، فتوکپی شناسنامه تاسیس کنندگان شرکت دانست.
  • قوانین ثبت شرکت تضامنی: این شرکت که نوعی شرکت تجاری می باشد، نیاز به حداقل دو نفر شریک دارد که هر یک دارای مسئولیت تضامنی هستند. اگر این چنین شرکتی مقروض شود، تمامی شرکا به یک اندازه در رفع قرض آن مسئولیت دارند. مدارک مورد نیاز برای ثبت این شرکت عبارت است از تقاضا نامه، شرکت نامه، اساسنامه و فتوکپی مدارک شناسایی شرکا.
  • قوانین ثبت شرکت مختلط غیر سهامی: این شرکت ها ترکیبی از شرکت های تضامنی و مسئولیت محدود هستند. این شرکت ها دو نوع شریک دارد که یکی شریک ضامن است و دیگری شریک مسئولیت محدود که مسئولیت هر یک در برابر قرض شرکت متفاوت می باشد. برای ثبت این شرکت به مدارکی از قبیل شرکت نامه، اساسنامه و اسامی شرکای ضامنی که دارای سمت مدیریت هستند احتیاج است.
  • قوانین ثبت شرکت مختلط سهامی: این شرکت ها ترکیبی از شرکت های تضامنی و سهامی خاص هستند. از مدارکی که برای ثبت اینچنین شرکتی نیاز است می توان به شرکت نامه، اساسنامه و اسامی مدیران اشاره کرد. همچنین نوشته ای حاکی از تعهد پرداخت تمام سرمایه و پرداخت واقعی حداقل ثلث از آن سرمایه که به امضای مدیر شرکت رسیده باشد نیاز است.
  • قوانین ثبت شرکت های نسبی: شرکت نسبی، شرکتی تجاری است که حداقل تعداد شرکا در آن 2 نفر بوده و هر کس مطابق با میزان سرمایه ای وارد شرکت کرده، مسئول اتفاقات می باشد. شرکت نامه و اساسنامه تنها دو مدرکی است که برای ثبت این شرکت لازم می باشد.

قوانین ثبت شرکت تعاونی: شرکت های تعاونی یکی از پرجمعیت ترین شرکت ها هستند که بایستی حداقل تعداد اعضا و شرکای آن ها 250 نفر باشد. شرکت های تعاونی در مقایسه با دیگر شرکت ها از پیچیدگی زیادی برخوردار هستند که برای درک بهتر لازم است با مشاورین ما در تماس باشید. حتی می توانید از مشاورین، مدارک مورد نیاز ثبت این شرکت است را بهتر بشناسید.

قوانین و مراحل ثبت شرکت

برای اطلاع از قوانین ثبت شرکت کجا مراجعه کنیم؟

اگر در حال حاضر برای چندمین بار است که اقدام به ثبت شرکت کرده اید، می دانید که برای ثبت شرکت سریع و انجام امور مربوطه بایستی از کجا شروع کنید ، اما در میان شما علاوه بر افراد آگاه، عده ای هستند که آشناییت چندانی با ثبت شرکت ها نداشته و نمی دانند اولین قدم برای انجام امور ثبتی شرکت ها چیست ف ابتدا باید از قوانین ثبت شرکت ها اطلاع داشته باشید.

برای آگاه کردن هر چه بیشتر این عده، یکی یکی از مراحل انجام ثبت شرکت را در زیر بیان کرده ایم. پس اگر به دنبال کسب اطلاعات دقیق با جزئیات باور نکردنی هستید، مطالبی که در زیر درج شده را به دقت مطالعه نمایید:

  1. اولین قدمی که بایستی برای ثبت شرکت سریع برداشت، مشخص کردن نوع شرکت است. اصولاً در داخل ایران، تقاضا برای ثبت شرکت های مسئولیت محدود و شرکت های سهامی خاص بیشتر است.پس توصیه می شود ابتدا اطلاعات دقیقی راجع به این شرکت ها و مدارکی که برای انجام امور ثبتی نیاز دارند، بدست آورده و نهایتاً برای ثبت شرکت اقدام نمایید. دانستن اینکه این شرکت ها به حداقل چه تعداد سهامدار نیاز داشته و حداقل سرمایه مورد نیاز برای آن ها چقدر است، اطلاعاتی لازم و کافی است.
  2. دومین قدمی که بایستی برای ثبت شرکت سریع برداشت، انتخاب نام درست برای شرکت می باشد. نامی که برای شرکت مورد نظر خود انتخاب می کنید، باید از قاعده و قانون های خاصی پیروی نماید. این نام نبایستی تکراری بوده و به گونه ای انتخاب شود که فارسی اصیل باشد. همچنین استفاده از اسم مشاهیر عصر حاضر و شهدا در نام شرکت غیر ممکن می باشد. سعی کنید اسمی را برای شرکت خود انتخاب نمایید که با شئونات اسلامی تطابق داشته زیرا در غیر اینصورت، نام انتخابی شما توسط اداره ثبت شرکت ها رد خواهد شد.
  3. سومین قدم برای ثبت شرکت سریع ، آماده سازی مدارکی است که برای شرکت نیاز می باشد. اصولاً در لیست مدارک مورد نیاز شرکت های مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام، تضامنی، تعاونی، مختلط غیر سهامی و مختلط سهامی، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه مجمع عمومی، فتوکپی مدارک شناسایی هیئت مدیره، بازرسین و دیگر سهامداران شرکت نیاز است.
  4. در قدم چهارم بایستی به سامانه اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید. در این سامانه ابتدا اطلاعات شخص متقاضی را پر کرده و نهایتاً به سراغ اطلاعات مرتبط با شرکت می روید. اطلاعاتی که پیرامون شرکت باید در سامانه ثبت شرکت ها درج شود عبارت است از نوع شرکت، زمان آغاز فعالیت شرکت، لیست سهامداران شرکت، لیست هیئت مدیره و بارزسان شرکت، مدت زمان مورد نیاز برای فعالیت شرکت، نام پیشنهادی برای شرکت و غیره. بعد از اینکه فرم ثبت شرکت ها را تکمیل نمودید، کدی در اختیار شما قرار داده خواهد شد که در ادامه مسیر لازمتان می شود.
  5. قدم پنجم ثبت شرکت، ارسال مدارک تکمیلی به اداره ثبت شرکت ها از طریق اداره پست است. به کمک سامانه ثبت شرکت ها می توانید راه های ارتباطی و آدرس دقیق را یافته تا در ارسال مدارک مورد نیاز دچار مشکل نشوید.

بعد از اینکه این پنچ مرحله را پشت سر گذاشتید، منتظر شده تا پاسخ نهایی که تایید امور ثبتی شرکت یا رد آن بوده به شما اعلام گردد. در صورتی این درخواست رد خواهد شد که مدارک شما شامل ناقصی بوده و یا برخی از فیلدهای سامانه به درستی پر نشده باشد.

هزینه و قوانین ثبت شرکت چیست؟

اگر هنوز هم در بازار شلوغ این روزها که ترافیک های سرسام آور شهری سبب به هدر رفتن هزینه و زمان افراد می شود لازم بود تا ثبت شرکت ها به صورت شخصی و حضوری انجام شود ، خیلی از افراد از تاسیس شرکت صرف نظر کرده و حتی ممکن بود شرکت را بدون تاییدیه راه اندازی نمایند.

خوشبختانه این روزها که مراکز و موسساتی برای انجام امور ثبتی شرکت ها روی کار آمده اند، به کاهش هزینه ها کمک شایانی شده است. هر چند که افراد برای سپردن انجام امور ثبتی شرکت ها بایستی هزینه هایی پرداخت نمایند.

جدای از هزینه های اینچنینی، یک سری هزینه های ثابت برای ثبت شرکت ها وجود دارد که عوامل متعددی را می توان تاثیرگذار بر آن دانست. مثل:

  • نوع شرکت
  • تعداد سهامداران
  • میزان سرمایه اولیه شرکت
  • و مواردی از این قبیل.

در زیر به هزینه های ثابتی که برای ثبت شرکت ها وجود دارد اشاره می کنیم:

  • هزینه چاپ موضوع در روزنامه رسمی
  • هزینه حق الدرج
  • هزینه حق الثبت
  • هزینه مرتبط با حق الوکاله
  • هزینه پوشه و گیره
  • هزینه تنظیم اساسنامه، اظهار نامه و اوراق ثبتی
  • هزینه پلمپ دفاتر
  • هزینه تعیین نام
  • هزینه مهر شرکت

و هزینه هایی نظیر این که برخی در لیست هزینه ثبت تمامی شرکت ها وجود داشته و برخی دیگر را تنها در لیست هزینه ثبت برخی از شرکت ها می توان یافت ،اگر ثبت شرکت خاصی مد نظرتان است، تعداد سهامداران شرکت مشخص بوده و از سرمایه اولیه تان مطلع هستید و از طرفی می خواهید هزینه را برآورد نمایید.

می توانید به مراکز و موسسات مربوطه مراجعه کرده تا شما را با چگونگی احتساب هزینه ها آشنا نموده و هزینه نهایی را به شما اعلام دارند ، البته این مسئله را فراموش نکنید که هزینه اعلامی توسط مراکز و موسسات ممکن است متفاوت باشد ، دلیل این تفاوت تجربه کاری موسسات و مراکز ثبتی بوده و همچنین موقعیتی که در آن قرار گرفته اند.

قوانین ثبت شرکت

برای ثبت شرکت فوری باید بدانیم که قوانین ثبت شرکت چگونه است؟

چیزی که ذهن اکثر متقاضیان ثبت شرکت را به خود درگیر کرده، مرتبط با زمانی است که ثبت شرکت به طول می انجامد و قوانین ثبت شرکت چیست و چگونه میتوان ثبت را به انجام رساند.

اگر می خواهید بدانید که ثبت شرکت چه مدت زمان طول می کشد، باید گفت که بسته به خود فرد متقاضی دارد که چه شیوه ای را برای انجام امور ثبتی شرکت خود انتخاب نماید.

اگر فرد متقاضی به صورت شخصی اقدام به ثبت شرکت کند، چیزی حدود چند ماه از زمان فرد صرف دردسرهای ثبت شرکت می شود.

بی شک هیچ کسی تمایل ندارد که وقت ارزشمند و طلایی خود را در این راه هدر دهد. برای همین، انجام امور را به دست افراد خبره و مجرب می سپارد. افرادی که در این حوزه موفق باشند، می توانند در کمتر از 30 الی 45 روز، ثبت شرکت را انجام دهند.

اما زمان دیگری هست که متقاضی برای ثبت شرکت زمان زیادی ندارد و اطلاعاتی از قوانین ثبت شرکت ندارد و امور ثبتی شرکت بایستی به صورت فورس ماژوری انجام شود. در این زمان لازم است که سراغ کسانی روید که ثبت شرکت در زمان کوتاه را انجام می دهند.

مراحل و قوانین ثبت شرکت  فوری در کوتاه ترین زمان ممکن عبارت است از:

  • ارائه کارت شناسایی و گواهی عدم سوء پیشینه
  • ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها و پر کردن فرم های مورد نیاز
  • بارگذاری اساسنامه و شرکت نامه بعد از تایید اطلاعات
  • تکمیل پیش فرض های مرتبط با اساسنامه و شرکت نامه
  • چاپ آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی

بعد از اینکه مراحل مذکور را خود یا هر شخص مجرب دیگری انجام دادید، بایستی منتظر مانده تا اداره ثبت شرکت ها، مدارک شما را مطالبه نماید.

سایت عصر جدید و خدمات آن در جای جای ایران

ممکن که با خود بگویید که قوانین ثبت شرکت چیست و دچار سردرگمی شده و گیج شده باشید. اما ما به شما می گوییم تا زمانی که مرکز ثبتی عصر جدید مهان پیشرو در ایران وجود دارد، نیاز به نگرانی بابت ثبت شرکت ها نیست.

این مرکز یا موسسه که فعالیت گسترده ای در زمینه های مختلف ثبتی دارد، خدمات خود را در جای جای ایران ارائه می دهد و هر کس در هر کجای کشور که باشد، می تواند تقاضای ثبت شرکت را پیش شرکت عصر جدید ببرد.

اگر دسترسی به دفتر مرکزی عصر جدید مهان پیشرو در تهران برایتان سخت، زمان بر و هزینه بر می باشد، لازم است به سایت رسمی این مجموعه در فضای مجازی مراجعه نمایید.

اگر به سایت مجموعه عصر جدید سر بزنید، علاوه بر اینکه از آدرس دقیق دفتر مرکزی آن مطلع شده، به راه های ارتباطی هم دست یافته و با خدماتی که این مرکز ارائه می دهد آشنا می شوید.

چه در تهران بوده و چه در دیگر شهرهای ایران قصد ثبت شرکت خاصی را داشته، می خواهید برندی را به ثبت رسانیده یا اختراعی را ثبت کنید، از این مجموعه کامل و عالی که زیر نظر مشاورین خبره و مجرب اداره می شود، درخواست راهنمایی کرده و یا انجام امور مربوطه را به آن ها بسپارید.

امیدوارم که در مورد اینکه قوانین ثبت شرکت چیست برایتان مبهم نباسد در این صورت میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *