مزایای ثبت برند

مزایای ثبت برند

ثبت برند


مزایای ثبت برند

مزایای ثبت برندچیست؟ امروزه اهمیت علامت تجاری روزبه روز بیشتر می شود. با این حال هیچ الزام قانونی و حقوقی برای ثبت برند و علامت تجاری وجود ندارد ، اما بسیاری از افراد برای جلوگیری از سوء استفاده دیگران برند و نام تجاریشان را به ثبت می رسانند.

اگر از مزیتهای ثبت برند اطلاعی ندارید و یا ثبت برندتان را انجام داده اید و از دیگر مزیتهای ثبت برند مطلع نیستید ، موسسه عصر جدید پیشنهاد میکند به مطالعه این مقاله ادامه دهید. بهتر است بدانید موسسه حقوقی عصرجدید تمامی امور ثبت شرکت ، برند، کارت بازرگانی، کد اقتصادی،تغییرات شرکت ، و رتبه بندی شرکت را به صورت اینترنتی و حتی بدون حضور شما به انجام می رساند.

برند یا نام تجاری چیست؟

برند یا نام تجاری همانطور که اسم آن مشخص می باشد ، نامیست برای معرفی خدمات و محصولات ، مشخص و متمایز کردن از دیگر محصولات و خدمات مشابه. به بیان دیگر نام و علامت تجاری ، اسم ، اصطلاح ، نشانه ، طرح و یا ترکیبی است که به خریداران و مصرف کنندگان کمک می کند تا به درستی اقدام به انتخاب و خرید کنند. برند و لوگو که در واقع همان نام و علامت تجاری می باشند ، برای معرفی و تشخیص انواع کالاهای مشابه استفاده می شوند.این مطلب یکی از مزایای ثبت برند است.

امکان پیگیری قانونی و حفاظت در مقابل سوء استفاده کنندگان:

شخصی که علامت یا نام تجاری و اسم برندش را ثبت میکند ، از سوء استفاده هم صنفان خود جلوگیری میکند. مثلا فردی سالهاست در زمینه مواد غذایی کار میکند و با این برند معروف شده، باید برای بدست آوردن مالکیت این اسم ، اقدام به ثبت آن کند. در غیر این صورت امکان ثبت شدن برند از طرف افراد سوء استفاده گر و یا تازه کار وجود دارد. با ثبت قانونی برندتان دیگر شرکت ها و سازمان ها دست به تقلید و سوء استفاده از برند و علامت تجاری شما نمی‌زنند و شما با اطمینان کامل می‌توانید به تجارت و ارائه خدمات و محصولاتتان بپردازید.

تشویق شرکت ها به سرمایه گذاری بیشتر در کیفیت و بهبود کالا

ایجاد شهرت برای خدمات ، محصولات و شرکت شما

بازاریابی و پسندیده شدن توسط عامه مردم:

امروزه بسیاری از سازمان ها برای پیشرفت و شناخته شدن به بازاریابی روی می آورند. بازاریابان با شناساندن و به شهرت رساندن محصولات و خدماتی که نام و علامت تجاریشان ثبت شده است ، به پیشرفت شرکت ها سرعت می بخشند. در واقع شرکت و سازمانی که به ثبت برند و لوگو خود نپردازد و اقدام به بازریابی برای خدمات و محصولاتش کند ، کاری بیهوده انجام داده است ؛ به دلیل اینکه بدون جلب اعتماد و اطمینان مخاطب نمی توان در امر بازاریابی موفق بود. بنابراین برای جلب توجه ، اطمینان و اعتماد مخاطب باید منبعی موثق مانند شرکت ، برند و لوگو ثبت شده داشته باشید.

تمایز محصولات و خدمات شرکت ها:
اسم برند باعث متمایز و جدا کردن محصولات از هم میشود و قابلیت تشخیص از دیگر محصولات مشابه را به ما میدهد. اسم برند دلیل ماندگار شدن کیفیت محصول در ذهن فرد است. به عنوان مثال شما کنسرو تن ماهی با کیفیت تولید میکنید ، اما اگر اسمی برای آن ثبت نکرده باشید امکان به یاد آوردن محصول توسط خریدار کم میشود.

حق استعمال انحصاری از علامت تجاری

قابلیت نقل و انتقال:

وقتی مالکیت برند را داریم اختیار انتقال و یا خرید و فروش آن را هم داریم.

امکان اعطای نمایندگی برند

حق امتیاز یکی دیگر از مزایای ثبت برند است. وقتی برندی ثبت می شود ، اجازه استفاده برای اشخاص ثالث نیز فراهم می گردد. به همین دلیل شما می‌توانید حق امتیاز علامت تجاری خود را به افراد و یا شرکت های دیگر واگذار کنید تا هم به شهرت و اعتبار شما سرعت ببخشد و هم یک منبع درآمد مستقلی بدون هزینه ای اضافی برای شما باشد.

ایجاد ارزش افزوده سهام و افزایش درآمد شرکت برای سهامداران با ثبت علامت تجاری

اجازه استفاده از برند توسط اشخاص ثالث

برای اطلاعات بیشتر درباره برند و چگونگی ثبت آن مقاله ثبت برند به زبان ساده را بخوانید.

مزایای ثبت برند شامل موارد کارآمدی میشود که به پروسه پیشرفت شرکت و شما سرعت می بخشد.

موسسه ثبت عصر جدید مهان پیشرو با مجرب ترین کارشناسان و مشاوران در تمامی امور ثبت از جمله مزیتهای ثبت برند و لوگوی فارسی و لاتین، خدمات vip با استعـلام و مشاوره رایگان در خدمت شماست.

همین حالا تماس بگیرید

“مشـاوره و استـعلام رایـگان”

02144295435

02144295436

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *