دریافت پلمپ دفاتر

پلمپ دفاتر در تهران و شهرستان ها

دفاتر پلمپ-09129586944-sabteasrejadid


 

پلمپ دفاتر، بر اساس ماده ۶ قانون اساسی تجارت چه اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت کردن شرکت به پلمپ دفاتر و مراکز و دفاتر پلمپ نیاز دارند.

پلمپ دفاتر چیست؟

پلمپ دفاتر یک اقدامی است که پس از ثبت شرکت انجام می شود این عمل برای این انجام می شود که شرکت یا موسسه شما فعال است یا خیر. قبل از تعریف این واژه ابتدا نیاز است که پلمپ با پلمپ دفاتر چه تفاوتی دارد؟ و کدام یک از آنها درست تر و صحیح تر است ابتدا در مورد پلمب دفاتر در تهران و شهرستان ها می‌گوییم و سپس تفاوت آن با پلمپ دفاتر چیست؟؟

پلمب واژه فرانسوی است که با مراجعه به فرهنگ لغت می توان معنای آن را فهمید. پلمب به معنای مهری است که پس از بستن مکانی به وسیله نخ وصل می کنند تا از ورود افراد جلوگیری شود و از ورود غیر مجاز در امان باشد.عده زیادی از کلمه پلمپ دفاتر استفاده می کنند که به کار بردن این واژه در این مکان نادرست و کاملا غلط می‌باشد.

حال به معمای پلمپ دفاتر می‌پردازیم

پلمپ دفاتر به معنی تعطیل کردن و بستن درب مکانی نمی‌باشد.

شرکتی که شروع به کار میکند، دوره مالی دارد که از اولین روز سال تا پایان همان سال می باشد. شرکت باید تمامی فعالیت ها و امور مالی اش را در دفاتر ثبت کند تا طبق آن، مالیات دوره اش را پرداخت کند. دفاتر پلمپ در واقع همان دفاتر کل و روزنامه می باشند، که برحسب نیاز به صورت ۵۰ – ۱۰۰ – ۱۵۰ برگی می باشند.

دفاتر روزنامه و کل:

در دفتر روزنامه، تمام فعالیت‌های روزانه از جمله درآمد و هزینه روزانه در این دفتر ثبت میشود.

اما در دفتر کل، حساب‌ها پس از طبقه‌بندی، به طور جداگانه در آن وارد می‌شوند.
یعنی هر کدام از حساب های بدهکاران، بستانکاران، موجودی و… در صفحات جداگانه وارد میشوند.

قابل ذکر است که اشخاص حقیقی و حقوقی تنها پس از ثبت شرکت و فعالیت خود فقط ۳۰ روز وقت برای اخذ پلمپ دفاتر خود دارند و در غیر اینصورت با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

پلمپ دفاتر در تهران و شهرستان ها چگونه است و چطور انجام می شود؟

حالا که معنای پلمپ را فهمیدیم به سراغ روند آن می رویم

پلمپ دفاتر توسط شرکت ها انجام می شود. ابتدا تمام صفحات معاملات و اسناد ها شماره گذاری می شوند و پس از آن شماره ثبت شرکت (که مخصوص خود شرکت است) در این برگه ها ثبت می شود و سپس مهر اداره ثبت اسناد شرکت ها بر روی آن زده می شود و به هیچ عنوان امکان هیچ تغییری در اطلاعات وجود ندارد و باید هر ساله این دفتر ها و اسناد توسط امور مالی و اداری شرکت ها به اداره مالیاتی کشور تحویل داده شوند و حتی فعالیتی هم نداشته باشند و نیز چیزی در دفتر ثبت نشده باشد و به عبارتی دفتر سفید باشد باید حتما تحویل داده شود.

چه کسانی معاف از دریافت این کارت هستند؟.. همه چیز درباره شرایط دریافت کارت بازرگانی.

انواع پلمپ دفاتر تجاری

دفاتر رسمی

دفاتر رسمی به چند دسته تقسیم می شوند:

  • دفتر روزنامه عمومی و اختصاصی؛ دفتر روزنامه عمومی شامل ثبت کلیه معاملات تجاری و عملیات های مالی شرکت ها می باشد و دفاتر اختصاصی عملیات های مختلف مالی بر اساس نوع آنها انجام می شود که شامل عملیات های مالی خرید و فروش، عملیات های پرداخت های نقدی و غیر نقدی دفتر فروش که جز فعالیت های دفتر روزنامه اختصاصی به شمار می روند.
  • دفتر دارایی؛ دفتر دارایی دفتری است که فعالیت های اقتصادی هر سال را که شامل دارایی های غیر منقول و منقول می شود را به صورت دقیق در آن وارد می کنند. (این دفتر پلمپ نمی شود)
  • دفتر اندیکاتور؛ دفتری است که بازرگانان و تجار باید تمام مراسلات و تمام صورت حساب های خود را بر اساس تاریخ در آن ثبت نمایند. (این دفتر نیز مانند دفتر دارایی پلمپ نمی شود.)

دفاتر غیر رسمی

دفاتر غیر رسمی جز دفاتر هستند که به عملیات های شرکت همچون حسابداری کمک می کنند و کار ها را سهل و آسان می کند اما داشتم آنها اجباری نیست و فقط برای کمک کردن به وجود آمده اند.

دفتر معین؛ دفتر معین جز دفتر هایی است که به انجام کارهای حسابداری کمک می کند و از آنها می توان برای ثبت دقیق اسناد و مدارک استفاده کرد که این دفتر ها به دو دسته تقسیم می شود

  1. دفتر معین بستانکاران و بدهکاران
  2. دفتر معین اموال

نکات مهمی که در پلمپ دفاتر باید رعایت شود.

  • برای پلمپ دفاتر شرکت باید نکاتی همچون رعایت تحریر دفاتر قانونی و استفاده از مداد و هر ابزاری که پس از مدتی قابل محو شدن است ممنوع می باشد.
  • شرکت باید قبل از شروع سال مالی، جهت اخذ این دفاتر اقدام نماید. دفتر ثبت اسناد شرکت ها باید مخصوص سال جاری باشد در غیر اینصورت غیر مجاز می باشد.
  • به دلیل اینکه اثرات حقوقی نوشتن داخل دفاتر، به تاریخ بعد از پایان عملیات پلمپ برمی گردد؛ بنابراین امکان پلمپ در تاریخ های گذشته میسر نمی باشد.
  • برای پلمپ دفاتر باید اسناد به صورت دستی باشند و راسته ای نباشند.
  • برای پلمپ دفاتر نباید یک یا چند برگ شماره گذاری شده از بین برود یا کسب شود در غیر اینصورت قانونی نمی باشد و دفاتر رد خواهند شد. سوءاستفاده از دفاتر و پاک کردن قسمتی از آن جهت سو استفاده باعث رد دفاتر می شود و ممکن است موجب پیگرد قانونی شود.
  • اگر حساب های بانکی شما مشکلی داشته باشد و یا بستانکار باشد موجب رد دفاتر رسمی می شود.
  • اگر هنگام پلمپ دفاتر تاخیر بیش از حد شود دفاتر رد خواهند شد هر چند که دفاتر اصلی و بدون مشکل ارجاع شوند.
  • عدم انطباق میان دفاتر شما و شرکت و نا هماهنگی میان دفاتر سال قبل و حال موجب رد و غیر قانونی بودن دفاتر شما می شود.
  • عدم اخذ، تکمیل ننمودن و تحویل ندادن دفاتر پلمپ ، حتی در صورت عدم فعالیت ، باعث علی الراس شدن شرکت خواهد شد.
    در صورت علی الراس شدن، اداره دارایی دفاتر شرکت را رد می کند و سپس مالیات شرکت را محاسبه خواهد کرد.
  • در صورت عدم ارائه دفاتر، جریمه ای معادل 20% مالیات منظور خواهد شد.
  • با توجه به اینکه پس از پایان عملیات پلمپ، این دفاتر به آخرین آدرس اقامتگاه شخص حقوقی ارسال می گردد، پس در صورت تغییر آدرس متقضی باید به بروزرسانی آدرس مذکور از طریق ارائه صورتجلسه متناسب اقدام کند. بدیهی است فراخوانی آدرس ثبت شده از سامانه جامع ثبت شرکتها مبنای آدرس ارسالی دفاتر پلمپ شده خواهد بود.

هزینه پلمپ دفاتر در تهران و شهرستان ها چقدر است؟

برای هزینه پلمپ دفتر ها باید ابتدا کارشناس به محل و یا شرکت برای انجام پلمپ مراجعه کند و سپس نتیجه از طریق پست برای شما ارسال می شود.

زمان پلمپ دفاتر تجاری و قانونی چقدر است؟

آخرین درخواست برای افراد و شرکت ها برا پلمپ اواخر اسفند ماه می باشد و همچنین همزمان با آن باید برای پلمپ دفتر برای سال بعد نیز اقدام کرد و تا قبل پایان سال باید به اداره ثبت احوال مراجعه کرد و همچنین این امور برای شرکت های تازه تاسیس که هنوز فعالیتی انجام نداده اند صدق می کنند.

و آنها نیز باید به سرعت اقدام به ثبت نام برای پلمپ دفتر نمایند زیرا فعال نبودن شرکتمربوط به گذشته می باشد و در مورد آینده نمی توان تضمینی گرفت و مشخص نیست و ممکن است شرکتی که فعالیتی در گذشته نداشته در آینده فعالیت کند و بالعکس و در صورت عدم فعالیت باید در ۴ ماه ابتدایی اعلام گردد و در غیر اینصورت شرکت با جریمه مواجه خواهد شد.

پلمپ دفاتر چه کاربردی دارد؟

شرکت ها برای دریافت کد اقتصادی نیازمند پلمپ هستند و نیز برخی از فعالیت ها نیازمند پلمپ هستند و همچنین برای دریافت کارت بازرگانی نیز نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پلمپ دفاتر قانونی و تجاری

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

  1. کپی و اصل کارت ملی
  2. کپی تمام صفحات شناسنامه و اصل آن
  3. فرم تکمیل شده برای پلمپ
  4. اصل اظهارنامه با امضای شخص

مدارک مورد نیاز برای پلمپ دفاتر تجاری

  1. کپی کارت ملی و اصل کارت ملی مدیر عامل یا صاحب شرکت
  2. کپی تمام صفحات شناسنامه مدیر عامل و اصل آن
  3. اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر های تجاری
  4. اصل و کپی وکالت نامه برای اشخاص حقوقی

پس از ارائه تمامی مدارک و پذیرش نهایی آنها درخواست و اظهارنامه پلمپ به همراه مدارک به سازمان مربوطه ارسال می شوند و سپس کارشناس برای پلمپ انتخاب می شود.

دریافت پلمپ دفاتر تهران و شهرستان ها توسط مجرب ترین کارشناسان ثبت در موسسه عصرجدید

موسسه حقوقی عصرجدید آماده خدمت رسانی به تمامی هموطنان در سراسر ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *