هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟-sabteasrejadid-09129586944


 

در این مطلب تمامی اطلاعاتی که درباره هزینه ثبت شرکت در تهران که به آن نیاز دارید را آورده ایم. ابتدا انواع ثبت شرکت را به شما معرفی کرده و مزایا و هزینه ثبت شرکت در3 روز  را برمی شماریم. سپس شما را با مدارک و مراحل موردنیاز برای ثبت شرکت آشنا می کنیم. در آخر راجع به هزینه های ثبت شرکت و اقدامات پس از ثبت خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

تعریف شرکت

هر شخصی خودش به تنهایی می تواند یک کسب و کار راه انداخته و به انجام فعالیت های بازرگانی و تجاری مشغول شود و یا با دو یا چند شریک کار کند. در واقع، اگر افرادی (دو نفر به بالا) دور هم جمع شوند و کسب و کاری را راه انداخته و در آن مجموعه به فعالیت های اقتصادی بپردازند یک شرکت را تشکیل داده اند.

امروزه بسیاری از افراد با یکدیگر شریک شده و به انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی مشغول می شوند ولی فعالیت بسیاری از آنها رسمی نمی باشد. افراد برای رسمی شدن فعالیت های اقتصادی خود می توانند اقدام به ثبت شرکت خود کنند تا به این طریق از مزایای ثبت شرکت نیز برخوردار شوند. از اصلی ترین این مزیت ها می توان به بهره مندی از سرمایه ها و تخصص های افراد مختلف اشاره کرد.

ثبت شرکت در تهران

در میان تمامی شهرهای ایران، ثبت شرکت در تهران طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است؛ چرا که به عنوان پایتخت ایران، مرکزی تجاری و صنعتی بوده و تمامی ظرفیت ها و دسترسی های مختلفی که یک شرکت به آن نیاز دارد را در خود جای داده است. به همین دلیل اکثر سرمایه گذاران تمایل دارند که ثبت شرکت خود را در شهر تهران انجام دهند.

انواع مختلف ثبت شرکت در تهران

معروف ترین انواع شرکت هایی که این روزها به گوشمان می خورد عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیرسهامی
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت دانش بنیان
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود یکی از انواع شرکت های تجاری است که برای ثبت آن حداقل به 2 شریک نیاز است. افرادی که قصد دارند یک شرکت بازرگانی ثبت کنند معمولا شرکت مسئولیت محدود را انتخاب می کنند. در این نوع شرکت ها مدت زمانی که برای مسئولیت هیئت مدیره در نظر گرفته می شود نامحدود است، مگر اینکه در اساسنامه به صورت دیگری ذکر شده باشد. مسئولیت و ضمانت هر یک از شرکا در این شرکت ها به اندازه سقف سرمایه است.

ثبت شرکت تضامنی

یکی دیگر از انواع شرکت های تجاری، شرکت تضامنی است که شرکا به صورت ضمانت شده در آن مسئولیت دارند. به این معنی که باید در قبال همه بدهی های شرکت ضمانت دهند، به صورتی که اگر دارایی های شرکت مذکور کفاف قرض ها و تعهدات شرکت را ندهد، هر کدام از اعضای شرکت مسئول، برای پرداخت بدهی به افراد ثالث باید از دارایی و سرمایه شخصی خود استفاده کنند. شرکت تضامنی با دو یا چند شریک ضامن شکل می گیرد.

ثبت شرکت مختلط سهامی

شرکت مختلط سهامی از ترکیب شرکت تضامنی و سهامی به وجود می آید، به این صورت که دو نوع شریک ضامن و شریک سهامی دارد. در این نوع شرکت ها مسئولیت به شرکای سهامی دارای سرمایه محول شده و شرکای تضامنی، ضمانت همه بدهی ها و فعالیت های شرکت را به عهده می گیرند.

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی

این شرکت های تجاری از ترکیب شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت تضامنی تشکیل می شود و دو نوع ضامن دارد. شرکای تضامنی مسئولیت همه کارهای شرکت را به عهده دارند و در مقابل شریک های مسئولیت محدود، بسته به میزان سهامی که در شرکت دارند در برابر بدهی های شرکت تعهد دارند.

ثبت شرکت سهامی خاص

یکی دیگر از انواع شرکت های تجاری، شرکت سهامی خاص می باشد که برای ثبت آن حداقل به 3 نفر نیاز است. در شرکت های سهامی خاص حضور 2 بازرس و سمت های مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس الزامی است.

انتخاب شرکت های عمرانی و و شهرداری ها که اغلب در مناقصات و مزایدات حضور می یابند، شرکت سهامی خاص می باشد. در این نوع شرکت ها، هیئت مدیره 2 سال خورشیدی و بازرسان به مدت 1 سال مالیاتی اعتبار دارند که پس از اتمام این دوره بایستی آن را تمدید کنند ، در غیر این صورت تعویض می گردند. یعنی به طور کلی جهت ثبت شرکت سهامی خاص به حداقل 3 عضو و 2 نفر بازرس نیاز است.

ثبت شرکت دانش بنیان

ماهیت شرکت های دانش بنیان کمی با دیگر شرکت ها فرق می کند. عملکرد این نوع شرکت ها به این صورت است که توسط فروش فناوری یا همان خدمات درآمد کسب کرده و به سود می رسند.

برای ثبت شرکت های دانش بنیان معمولا شرکت سهامی خاص گزینه مناسب تری می باشد. برای تشکیل این نوع شرکت ها حداقل 2 نفر از اعضای هیئت مدیره آن بایستی دارای مدرک کارشناسی ارشد یا تحصیلات بالاتر باشند و یا اینکه اختراعی را به ثبت رسانده باشند و یا عضوی از هیئت علمی دانشگاه باشند. ویژگی و مزیت مهم شرکت های دانش بنیان این است که آنها به مدت 15 سال از پرداخت مالیات، عوارض و گمرک معاف هستند.

مزایای ثبت شرکت در تهران

  • به مرور زمان اعتبار شرکت و اعضای آن افزایش می یابد.
  • یکی از مزایای مهم ثبت شرکت، دستیابی به وجه قانونی بوده که باعث جلب اعتماد مشتریان شما می شود.
  • با ثبت شرکت شما می توانید از حمایت قانون و تسهیلات دولتی بهره مند شوید.
  • پس از ثبت شرکت می توانید در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی شرکت کنید.
  • پس از به ثبت رساندن شرکت می توانید نمایندگی برندهای بزرگ و مهم را اخذ کنید.

می توانید وظایف و مسئولیت ها را بین اعضای شرکت تقسیم کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در تهران

بر طبق اطلاعیه ای که اداره ثبت شرکت ها منتشر کرده است، برای ثبت شرکت در تهران و سایر شهرستان ها به مدارک زیر نیاز است:

  • دو نسخه اظهارنامه تکمیل شده
  • دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
  • فرم تعیین نام که به ترتیب اولویت تکمیل شده باشد، همراه با فیش واریزی
  • ارائه اصل گواهی بانکی که در آن 35 درصد سرمایه پرداخت شده باشد، همراه با فیش واریزی
  • در صورتی که حوزه فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد، اصل مجوز فعالیت باید ارائه گردد.
  • برای اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل و بازرسان باید گواهی عدم سوء پیشینه گرفته شده و اصل آن ارائه گردد.
  • ارائه دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی موسسین مبنی بر ثبت شرکت
  • دو نسخه از صورت جلسه هیئت مدیره
  • در صورتی که شرکت توسط وکیل ثبت شده باشد، ارائه اصل وکالت نامه وکیل دادگستری نیز مورد نیاز است.

مراحل ثبت شرکت در تهران

برای ثبت شرکت خود ابتدا باید وارد سایت سازمان ثبت شرکت ها شده و سپس مراحل زیر را طی کرده تا بتوانید شرکت خود را ثبت کنید.

  • اول از همه اطلاعات متقاضی را در سامانه وارد کنید.
  • در مرحله بعد، بایستی مشخصات شرکت یا موسسه موردنظر در سایت بارگذاری شود.
  • مشخصات سهام و سهامداران
  • مشخص کردن سال مالی
  • فرم صورت جلسه تاسیس شرکت را وارد کنید.
  • در آخر مدارک را بارگذاری کنید.

پس از انجام تمامی مراحل بالا، اطلاعات شما بررسی شده و در صورت نبودن مشکل تایید می شود. پس از تایید اطلاعات، باید در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار آگهی ثبت شرکت شما منتشر شود. درست بعد از انتشار این آگهی هاست که فعالیت شرکت قانونی خواهد بود و شما می توانید به طور رسمی و قانونی کسب و کار خود را شروع کنید.

موسسه حقوقی عصرجدید پیشنهاد می کند حتما بخوانید

هزینه ثبت شرکت در تهران

هزینه ثبت شرکت در تهران بستگی به نوع شرکتی دارد که می خواهید ثبت کنید و می تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود یا سهامی عام یا سهامی خاص باید پرداخت کنید متفاوت است. همچنین هزینه های مربوط به تمبرهای ثبتی و مالیاتی نیز با یکدیگر فرق دارند.

البته عوامل زیادی بر هزینه های مربوط به ثبت شرکت تاثیر می گذارند، برای مثال هزینه انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی یک شرکت بزرگ بیشتر از یک شرکت کوچک خواهد بود.

علاوه بر هزینه روزنامه، هزینه های دیگر مانند واریزی های قانونی، هزینه وکیل، آگهی های ثبتی و … نیز به نوع شرکت، تعداد اعضای آن و … بستگی داشته و متفاوت خواهد بود.

اقدامات پس از ثبت شرکت در تهران

پس از ثبت شرکت در تهران و سایر شهرستان ها انجام برخی کارها الزامی است. اما برخی از اقدامات اختیاری بوده و پس از به ثبت رساندن شرکت می توانید آنها را انجام دهید. این مجموعه اقدامات به قرار زیر می باشند:

  • یکی از کارهای الزامی که شرکت در آخر هر سال مالی باید انجام دهد، پلمپ دفاتر تجاری است. گزارش های مالی و مالیاتی شرکت بایستی در دفاتر ثبت شده و توسط اداره ثبت شرکت ها تایید شوند. مدت اعتبار این دفاتر، یک سال است.
  • از دیگر اقدامات اجباری که پس از ثبت شرکت باید انجام شود، دریافت کد اقتصادی است. شما پس از ثبت شرکت، دو ماه فرصت دارید تا کد اقتصادی خود را دریافت کنید. این کد برای کارت بازرگانی و اظهارنامه مالیاتی کاربرد دارد.
  • از اقدامات اختیاری که پس از ثبت شرکت می توانید انجام دهید، ثبت برند است. در صورتی که در زمینه فعالیت خود شناخته شده باشید و بخواهید که از سوءاستفاده های افراد و شرکت های مختلف جلوگیری کنید، می توانید با استفاده از نام شرکت و لوگوی آن، برند خود را ثبت کنید تا به این ترتیب بتوانید از دیگر مزایای ثبت برند نیز برخوردار شوید.

برای مشاوره و راهنمایی هزینه های ثبت شرکت در تهران و شهرستانها می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از راهنمایی های کامل آنها استفاده کنید.

نقشه اداره ثبت شرکت ها در تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *