دفتر ثبت شرکت در اراک

ثبت شرکت در اراک

ثبت شرکت در اراک-09129586944-ثبت عصر جدید


 

ثبت شرکت در اراک با راهنمایی کامل

ثبت شرکت در اراک و یا هر شهر دیگری، نیاز به طی کردن مراحل مشخصی دارد. پس فرق نمی کند کجای ایران باشید. در هر صورت لازم است که جهت راه اندازی شرکت، آن را ثبت کرده و در خصوص فرآیند پیش رو با مشاوره های خبره در ارتباط باشید.

نه تنها در ایران، بلکه در هر کشور دیگری که باشید، اگر قصد کنید شرکتی را راه اندازی و تاسیس نمایید، بایستی آن را به ثبت برسانید، ثبت شرکت  تا چند سال گذشته بر عهده خود فرد بود و انصافاً کار وقت گیر و زمان بری محسوب می شد. اما به هر روی، افراد جهت ثبت شرکت نیاز داشتند تا مراحل را انجام داده و شرکت را به بهره برداری برسانند.

اما امروزه دیگر از صرف هزینه های گزاف و به هدر رفتن زمان خبری نیست. در حال حاضر، دفاتری در سطح کشور و در شهرهای گوناگون مشغول به فعالیت هستند که به ارائه مشاوره ثبت شرکت مشغول بوده و در صورت لزوم، انجام امور را بر عهده می گیرند و در مقابل، هزینه مشخصی از صاحب شرکت و شرکا دریافت می نمایند.

ثبت شرکت در اراک ، تهران، یزد، شیراز و …، پروسه یکسانی داشته. ولی بسته به اینکه شهر مورد نظر چقدر جمعیت دارد، پروسه ثبت شرکت زمان خواهد برد.

در این تاپیک همراه ما باشید تا روند ثبت شرکت در شهر اراک را برایتان توضیح داده و از مزایای ثبت شرکت در استان مرکزی صحبت نماییم.

ثبت شرکت در اراک

چرا ثبت شرکت در اراک؟

اراک یکی از ابر شهرهای ایران است که مرکز استان مرکزی می باشد، این شهر از جمله شهرهای پرجمعیت و صنعتی بوده که بسیار مورد توجه سرمایه داران قرار گرفته است. شاید شما هم اگر دلیل سرمایه داران دیگر را بدانید، به ثبت شرکت در این منطقه ترغیب می شوید.

خیلی ها با اطلاع از اینکه اکثراً تمایل به ثبت شرکت در اراک دارند، این سوال در ذهنشان به وجود می آید که چرا ثبت شرکت در شهر اراک؟ مگر اراک چه مزیتی نسبت به دیگر شهرهای ایران دارد؟ و یا هر سوال اینچنینی دیگر.

در پاسخ به این سوال لازم دانستیم دلایلی که باعث شده تا خیلی ها تمایل به ثبت شرکت در اراک را داشته باشند بیان کرده تا شما هم مجاب شده و در صورت نیاز، اقدام به ثبت شرکت در این شهر کنید.

این دلایل مختصراً به شرح ذیل هستند:

  • این شهر موقعیت جغرافیایی ممتازی دارد.
  • در این شهر پر از نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف است.
  • این شهر در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار گرفته است.
  • خطوط انرژی نفت، گاز و برق از این شهر عبور نموده است.
  • مراکز صنعتی و دانشگاهی بسیاری در این شهر قرار دارد.
  • زمین ها و مراتع مستعد کشاورزی در این شهر وجود دارد.
  • اراک از ذخایر معدنی متعددی برخوردار می باشد.
  • این شهر به قطب های صنعتی و همچنین بازار مصرف بسیار نزدیک است و از آنها فاصله چندانی ندارد.
  • منابع مادی و انسانی بسیار وسیعی دارد.
  • این شهر از توانمندی های تولیدی و سرمایه گذاری بی نهایتی برخوردار می باشد.

حال که موارد بالا را مطالعه کردید، بی شک متوجه شدید که چرا سرمایه گذاران اینقدر تمایل به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در شهری مانند اراک دارند.

مزایای ثبت شرکت در اراک چیست؟

با مطالعه بخش قبل متوجه شدید که چرا تقاضا برای ثبت شرکت در اراک زیاد است افراد برای این، اقدام به ثبت شرکت خاصی می کنند تا بتوانند از کنار آن به کسب درآمد مشغول شوند. حال که استان مرکزی بستر بسیار خوبی برای ثبت شرکت های مختلف می باشد، بد نیست بدانید که رایج ترین قالب ثبتی در اراک چه می باشد.

درست است که شرکت ها را می توان از لحاظ نوع فعالیت به شرکت های سهامی خاص و سهامی عام دسته بندی کرد، اما رایج ترین شرکت هایی که در استان مرکزی ثبت می شوند، شرکت های سهامی خاص بوده که مسئولیت های محدود دارند.

شرکت های با مسئولیت محدود یا همان شرکت های سهامی خاص، دو یا چند نفر به عنوان اعضای تشکیل دهنده آن شناخته می شوند. این شرکت ها بیشتر در زمینه های زیر مشغول به فعالیت هستند:

  1. لوازم آرایشی و بهداشتی
  2. مواد غذایی و خوراکی
  3. لوازم خانه و آشپزخانه
  4. و مواردی از این قبیل.

در کل، می توان شرکت هایی با موضوع شبیه به موضوعات بیان شده که نیاز به حضور در مناقصه های دولتی را نداشته، بهترین گزینه برای ثبت در استان مرکزی دانست.

مزایایی که ثبت چنین شرکت هایی در استان مرکزی دارد این است که:

  1. شرکت را به بازار مصرف نزدیک ساخته و باعث افزایش میزان فروش می شود.
  2. با قرار دادن شرکت در موقعیت جغرافیایی خوب و بودن در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب، سبب شده تا شرکت بیش از حالت عادی شناخته شود.
  3. سبب گردیده تا شرکت به قطب های صنعتی مربوطه نزدیک شود و دیگر هزینه و زمان گزافی بابت نزدیک شدن به مراکز صنعتی به هدر نرود.

البته مزیت ها به همین چند گزینه محدود نشده و ما در اینجا تنها به بیان همین سه مورد بسنده کردیم.

ثبت شرکت در اراک

از مراحل ثبت شرکت در اراک و مدارک مورد نیاز آن چه می دانید؟

برای ثبت شرکت در استان مرکزی، باید مراحلی انجام گیرد. اگر شما بعد از مطلع شدن از مزیت های ثبت شرکت در اراک یا استان مرکزی، قصد کرده اید تا شرکتی را در این استان راه اندازی کرده و به ثبت برسانید، باید از مراحل انجام آن مطلع شوید. در زیر، همه مراحل به صورت مختصر بیان شده اند:

اول از هر چیز لازم است در سامانه پذیرش تاسیس ثبت شرکت ها و موسسه های غیر تجاری ثبت نام کرده و شماره پیگیری پرونده را از سامانه اخذ نمایید.

با کد پیگیری پذیرش تاسیس از سامانه ثبت شرکت ها، وضعیت کارشناسی پرورنده را تا زمانی که ابلاغیه تایید نام شرکت دریافت نمایید، پیگیری کنید.

35% سرمایه اعلامی باید به حسابی که با نام شرکت افتتاح شده واریز کرده و گواهی بانک خطاب به اداره ثبت شرکت ها مبنی بر پرداخت 35% سرمایه اولیه را اخذ نمایید.

اوراق رسمی شرکت مانند اساسنامه، اظهارنامه و متن صورتجلسه را از سامانه پرینت گرفته و به امضای کلیه شرکا و سهامداران شرکت برسانید.
مدارک را به اداره ثبت ارسال کنید.

وضعیت کارشناسی پرونده را تا زمانی که ابلاغیه صدور آگهی تاسیس در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اخذ نشده، مدام باید پیگیری کنید.

در مرحله آخر، لازم است یکی از سهامداران و یا اعضای هیئت مدیره به اداره ثبت شرکت ها و مراجعه کرده و بعد از انجام دفتر نویسی، آگهی تاسیس و مدارک شرکت را اخذ نمایند.

حال که از مراحل مطلع شده و روند دریافت مجوز ثبت شرکت را یاد گرفتید، وقت آن رسیده که درباره مدارک مورد نیاز هم اطلاعاتی در دست داشته باشید. مدارکی که برای ثبت شرکت ها در اراک نیاز می باشد، عبارت است از:

  • کپی تمام مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره و شرکا از قبیل شناسنامه، کارت ملی و … باید ارائه شود.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره شرکت، مدیر عامل و همچنین بازرسان. توجه داشته باشید اگر شخصی در شرکت سهامدار بود و نه تنها در هیئت مدیره، بلکه در میان بازرسان هم دارای سمتی نبود، نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه نخواهد داشت.
  • با توجه به موضوع فعالیت شرکت، ارائه کپی مجوز و یا مدرک تحصیلی در صورت نیاز، لازم می باشد.
  • گواهی بانک خطاب به اداره ثبت شرکت ها مبنی بر واریز حداقل 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت در حساب افتتاحی به نام شرکت را بایستی ارائه داد.

بد نیست در آخر، نکاتی که پیرامون ثبت شرکت ها بایستی مورد توجه قرار گیرد را با جزئیات بیشتری بدانید:

  • توجه داشته باشید که سرمایه شرکت تاثیری بر میزان مالیات آن نداشته و تنها درآمد شرکت است که مالیات سالیانه آن را تعیین می کند.
  • وقتی شرکتی را در یک شهری به ثبت برسانید، در شهر دیگر هم می توانید به فعالیت مشغول شوید. ثبت شرکت در شهری موجب محدودیت مکانی آن نخواهد شد.
  • اگر تمایل به تاسیس شعبه های مختلف شرکت خود دارید، باید بدانید که امکان به ثبت رساندن بیش از یک شعبه در هر شهر وجود ندارد و در آنجایی که دفتر مرکزی واقع شده است، اصلاً امکان ثبت شعبه و نمایندگی وجود نخواهد داشت.

ثبت شرکت در اراک

سایت عصر جدید بهترین مشاور برای ثبت شرکت در اراک

همانطور که مشاهده می کنید، انجام امور مرتبط با ثبت شرکت ها، زمان زیادی را به خود اختصاص داده و از طرفی هزینه بسیاری را هم صرف خواهد کرد. امروزه دفاتری در شهرهای مختلف فعالیت رسمی خود را آغاز کرده اند که با دریافت هزینه ای مقبول، انجام تمامی امور ثبت شرکت های سهامی خاص، سهامی عام و … را بر عهده می گیرند.

این دفاتر به دو شیوه مشغول به کار هستند:

  • حضوری
  • غیر حضوری

در شهرهای مختلفی نظیر استان مرکزی، تعدادی دفاتر ثبت شرکت وجود دارد که افراد برای انجام امور مربوطه لازم است حضوری به آن ها مراجعه کرده و با بیان شرایط و تحویل مدارک، انجام امور مربوطه به افراد کار بلد بسپارند.

اما با پیشرفته شدن تکنولوژی و اینکه اینترنت به راحتی در دسترس عموم قرار گرفته است، عده ای اقدام به سایت رسمی ثبت شرکت در بازار مجازی کرده اند از آنجایی که این سایت ها در حرفه خود بسیار موفق بودند، دفاتری که حضوری به مشاوره ثبت شرکت مشغول بودند هم بخشی از زمان خود را به فعالیت در بازار مجازی اختصاص داده اند.

خوبی این سایت ها این است که:

  1. نیاز به مراجعه حضوری و استفاده از وسایل حمل و نقل برای رفت و آمد به دفاتر ثبت شرکت را حذف کرده و تنها برای دسترسی، نیاز به اینترنت دارند.
  2. در هر زمانی از شبانه روز می توانید از طریق سایت های اینترنتی درخواست ثبت شرکت کنید. در صورتیکه برای مراجعه حضوری به مراکز و دفاتر ثبت شرکت، علاوه بر اینکه نیاز بود وقت قبلی دریافت کنید، بایستی در ساعات مشخصی هم اقدام می کردید و اکثراً ساعت کاری آن ها، ساعت اداری می باشد.
  3. یک سوم هزینه ای که برای رفت و آمد به دفاتر ثبت شرکت و دریافت مشاوره حضوری خرج می شود، برای مراجعه به سایت و انجام اینترنتی امور صرف نخواهد شد.
  4. اگر به موتور جستجوی گوگل سر بزنید و بخواهید سایت های مربوطه که در حوزه ثبت شرکت فعالیت داشته و توسط مشاورین خبره به افراد کمک می کنند را پیدا کنید، بی شک یکی از سایت هایی که به شما معرفی خواهد شد، سایت عصر جدید می باشد.

این سایت خدمات فوق العاده ای را در کمترین زمان و با حداقل هزینه ارائه می دهد. خدمات حقوقی و ثبتی که توسط این شرکت انجام می شود به شرح ذیل می باشد:

  • ثبت شرکت
  • ثبت برند
  • کارت بازرگانی
  • اخذ ایزو
  • کد اقتصادی
  • اخذ گرید یا رتبه بندی شرکت ها
  • تامین مهندس
  • اخذ ارزش افزوده و امور مالی و مالیاتی

این سایت که زیر نظر موسسه حقوقی عصر جدید مهان پیشرو فعالیت می کند، یک سایت رسمی بوده و افراد در صورت نیاز می توانند با اطمینان از کیفیت انجام امور، هزینه ها و همچنین سرعت عمل مشاورین، امور ثبت شرکتی و یا انجام دیگر امور مربوطه را به دست آن ها بسپارند.

در زیر، چندی از نمونه های ثبت شرکتی که در موسسه عصر جدید انجام شده را با هم خواهیم شناخت:

  • تولیدی و پخش کننده مواد غذایی
  • تولیدی و پخش کننده مواد سلولزی
  • تولیدی و پخش کننده محصولات آرایشی و بهداشتی
  • تولیدی و پخش کننده کالاهای پلاستیکی
  • تولیدی و پخش کننده پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه
  • شرکت های مهندسی
  • شرکت های مرتبط با دکوراسیون داخلی و معماری
  • تولیدی و پخش کننده قطعات خودرو
  • تولیدی و پخش کننده انواع فرش و موکت

بد نیست چندی از نمونه های ثبت برندی این موسسه را هم بشناسید:

  1. برند مواد غذایی در انواع و اقسام مختلف
  2. برند انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه
  3. برند کیف و کفش معمولی و چرم
  4. برند ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف
  5. برند رنگ های صنعتی کاربردی
  6. برند محصولات آرایشی و بهداشتی

برای اینکه در پروسه ثبت شرکت ها درگیر پارتی بازی نشده و زمان و هزینه گزافی را به هدر ندهید، می توانید از مشاورین موسسه عصر جدید درخواست کمک نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *