ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود-09129586944-sabteasrejadid.com


 

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود یا private limited company میتوان گفت که ساده ترین نوع شرکت در نظام حقوقی و ثبتی ایران است که از نظر ثبتی شرایط آسان تری نسب به دیگر شرکت ها را دارد.

چه نوع شرکت هایی در ایران به ثبت می ‌رسد؟

بسیاری از افراد تمایل دارند تا قبل از اقدام به ثبت شرکت اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنند. چرا که می فهمند که در کدام زمینه ها می توانند به شکل بهتری فعالیت کرده و کدام شرکت ها را به آسانی می توانند به ثبت برسانند. تمامی اطلاعاتی که در سطح وب وجود دارد، معمولاً اطلاعاتی ناقص بوده که به طور صد در صد نمی تواند سوالات موجود در ذهن افراد را پاسخ دهد. پس نیاز است که حتماً از مقالات معتبر و افراد متبحر در این زمینه کمک بگیرید.

در ایران انواع مختلف شرکت با مسئولیت های متفاوت ثبت می شود که بر اساس تأسیس آن ها به دو گروه کلی تقسیم بندی می شوند:

  • ثبت شرکت های حقوقی یا مدنی

شرکت هایی که از اجتماع مالکین متعدد در یک شیء واحد تشکیل می شود در واقع از کنار هم قرار گرفتن سهم الشرکه نقدی و غیر نقدی افراد حقیقی و حقوقی به وجود می آید. هر شخص به طور جداگانه مالک سرمایه خود است و تمامی امور به صورت مشارکتی در این شرکت‌ ها اداره می شود.

  • ثبت شرکت بازرگانی و تجاری

ثبت شرکت بازرگانی به شرکت هایی گفته می شود که بر اساس قوانین تجارتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و هدف آنها جلب سود و منفعت و تقسیم آن میان اعضا است. با ثبت شرکت بازرگانی فعالیت هایی نظیر خرید و فروش، توزیع و پخش، صادرات و واردات کالاهای مجاز بازرگانی، اعطای نمایندگی شرکت و موارد مختلف دیگر به راحتی امکان پذیر است. این شرکت ها در چندین دسته بندی ایجاد می شود که در ادامه به معرفی آنها هم می پردازیم.

معرفی انواع ثبت شرکت های تجاری

ثبت انواع شرکتهای تجاری به صورت زیر میباشد:

ثبت شرکت سهامی عام

شرکت های سهامی عام به شرکت هایی گفته می شود که مؤسسین آن قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می کنند. به زبان ساده تر این شرکت‌ ها با موضوع بازرگانی تشکیل شده و سرمایه و سهام بین بخشی از مردم به فروش می رسد. برای تشکیل این شرکت حداقل باید سه نفر حضور داشته باشند و مسئولیت هر کدام از سهامداران با توجه به مبلغ اسمی سهام آنها مشخص می گردد.

در هنگام ثبت چنین شرکت هایی باید عبارت شرکت سهامی عام، قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت قید شود. همچنین در تمامی اوراق و اطلاعیه ها و ویدیوهای شرکت به شکل روشن و خوانا مشخص گردد.

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت هایی که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصراً توسط مؤسسین تأمین می گردد، شرکت سهامی خاص نام دارد. به زبان ساده تر شرکت سهامی خاص شرکتی است با موضوع بازرگانی که تمام سرمایه توسط اعضا تأمین شده و سرمایه به صورت سهام بین صاحبان شرکت تقسیم می شود.

تعداد سهامداران در این شرکت نباید کمتر از سه نفر باشد و نیاز است که قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله عبارت شرکت سهامی خاص قرار بگیرد و در تمامی اوراق هم به صورت روشن و واضح و خوانا قید گردد.

 شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری مختلف تشکیل شده و هر کدام از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام تبدیل گردد، بر اساس میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت هستند. به زبان ساده می توان گفت که شرکت مسئولیت محدود، یک شرکتی است بین دو یا چند نفر که هر کدام از شرکا وظیفه دارند در صورت نیاز بر حسب سهام خود تعهدات شرکت را به گردن بگیرند.

عبارت با مسئولیت محدود باید قبل یا بعد از نام شرکت، بدون فاصله قید شود. در این شرکت ها نیاز است که تمام سرمایه شرکت در یک تقویم ذکر شده و به مدیرعامل تحویل گردد.

ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی شرکتی است که تحت نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. در صورتی که دارایی کل شرکت برای تأییدیه قروض شرکت کافی نباشد، هر کدام از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. در اسم شرکت تضامنی، باید عبارت شرکت تضامنی و حداقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود، اصولاً صرافی ها در لیست این نوع شرکت ها قرار می گیرند.

شرکت مختلط غیر سهامی

شرکت مختلف غیر سهامی برای امور تجاری تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شریک ضامن، مسئول کلیه قرض هایی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت ایجاد گردد. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه است که در شرکت قرار داده و بایستی به همان میزان قرارداد سرمایه بگذارد.

در اسم شرکت لازم است که حتما عبارت شرکت مختلط و حداقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود. در واقع در این نوع شرکت ها یک شریک تضامنی بوده و یک شریک با مسئولیت محدود که وظیفه هر کدام از آنها در مقابل سرمایه شرکت مشخص است.

ثبت شرکت نسبی

شرکت نسبی شرکتی است که برای انجام امور تجاری تحت یک اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل می شود. مسئولیت هر کدام از شرکت ها متناسب با سرمایه ای که در شرکت گذاشته اند مشخص می گردد. در اسم این شرکت باید عبارت شرکت نسبی و لااقل اسم یکی از شرکا ذکر شود، در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمامی شرکاء باشد بعد از اسم شریک یا شرکت هایی که ذکر شده عباراتی از قبیل و شرکا یا و برادران ضروری است.

ثبت شرکت تعاونی

شرکت تعاونی به شرکت هایی گفته می شود که بین عده ‌ای از افراد یک حرفه تشکیل می شود و شرکا مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیا و اجناس به کار می برند. در واقع یک شرکت تعاونی برای فروش اجناس لازمه برای مصارف زندگی و همچنین تقسیم نفع یا ضرر بین شرکا ایجاد می گردد.

به زبان ساده تر شرکت تعاونی شرکتی است که تمام یا حداقل ۵۱ درصد سرمایه آن به وسیله اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرار می ‌گیرد و وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت مانند بانک ها، شهرداری ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می ‌توانند از طریق وام از روش ‌های مختلف این شرکت ها را راه اندازی کنند.

ثبت نام ثنا برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت نام ثنا برای ثبت شرکت مسئولیت محدود

یکی از قوانین ثبت شرکت مسئولیت محدود ثبت نام ثنا برای هر یک از اعضا که قصد دارند در شرکت عضو باشند اجباری شده که تا زمانی که ثبت ثنا تکمیل نباشد افراد نمیتوانند شرکت خود را به ثبت برسانند، این قانون که اجباری شده است، از سال 1400 به اجرا درآمده که مزیتهایی دارد از جمله اینکه شخص دیگری نمیتواند با اطلاعات شما شرکتی را به ثبت برساند و با آن فعالیت کند.

داشتن ثنا برای انواع ثبت شرکت و هر نوع تغییراتی در شرکت اجباری میباشد، از جمله برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود.

قوانین ثبت شرکت مسئولیت محدود 

ثبت شرکت مسئولیت محدود برگرفته از قانون تجارت در ایران بوده که هر ساله برای راحت تر شدن امور ثبت شرکت قوانین لازم برای ثبت بهبود پیدا می کند. جدیدترین  قوانین ثبت شرکت در سال جاری بسیار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. قوانین ثبت شرکت در ایران همانند هر فرآیند دیگری بر پایه اصول خاصی قرار می ‌گیرد که توجه کردن به این موارد، روند ثبت را تسریع بخشیده و به شکل بهتری تهیه می گردد.

بر طبق قانون تجارت، حداقل دو شخصیت حقیقی و حقوقی باید برای ثبت شرکت مسئولیت محدود حضور داشته باشند که مطابق همین قوانین برخی از افراد صلاحیت ثبت شخصیت حقوقی دارند، مانند:

  1. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی
  2. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر ایرانی مجاز
  3. چند شرکت در یک شرکت واحد به عنوان شریک یا سهامدار

همه این مواردی که در اینجا ذکر شد، باید عدم سوء پیشینه داشته و به هیچ عنوان در هنگام ثبت شرکت مسئولیت محدود دارای شغل دولتی یا مدیریت عاملی شخصیت های حقوقی دیگر نباشند.

راهنمایی ثبت شرکت مسئولیت محدود

در عصر کنونی در همه کشورهای جهان فعالیت های مهمی که در بخش های اقتصادی، تجاری، صنعتی و موارد دیگر صورت می ‌گیرد، در قالب شرکت های تجاری انجام می شود. در کشور ما نیز طی یک قرن اخیر انواع مختلف شرکت های تجاری زیادی به ثبت رسیده و فعالیت های اقتصادی را انجام می دهند.

قوانین ثبت شرکت مسئولیت محدود در داخل کشور ما برای شرکت های تجاری شخصیت حقوقی در نظر گرفته است. داشتن شخصیت حقوقی به این معنا است که شرکت صلاحیت داشتن حقوق و تکالیف و صلاحیت اجرای آنها را به دست می آورد. دریافت راهنمایی ثبت شرکت به دلیل گسترده بودن شرکت های بازرگانی لازم و ضروری است تا بر اساس قانون تجارت ایران بتوانید مدارک مورد نیاز را به تفکیک برای هر نوع شرکتی آماده کنید.

پس از دریافت راهنمایی های کامل و جمع آوری کلیه مدارک، نیاز است که مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود را به درستی پشت سر بگذرانید. چرا که نه به ورود اطلاعات در سامانه اینترنتی ثبت جزء موارد بسیار مهمی است که باید با آن به طور کامل آشنا باشید.

در این بخش با توجه به راهنمای ثبت شرکت، مراحل ثبت و نحوه ورود اطلاعات در سامانه ثبت را به صورت قدم به قدم توضیح می دهیم:

پیدا کردن یک شریک خوب

حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود دو نفر بوده و حداقل تعداد سهامداران برای ثبت شرکت سهامی خاص سه نفر است. اولین قدم باید شریک مناسبی برای خود پیدا کنید. مسئولیت هر سرمایه ‌گذار در شرکت با مسئولیت محدود به اندازه میزان سرمایه شرکا مشخص می شود. هر کسی که سرمایه بیشتری دارد، حق رای بالاتری هم داشته و به نسبت مسئولیت بیشتری پیدا می کند.

ورود به سامانه ثبت

با وارد شدن به سامانه ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی به قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت مراجعه کنید. در این بخش یک فرم قرار گرفته که باید آن را مرحله به مرحله تکمیل نمایید، اطلاعات مربوط به متقاضی نخستین مطالبی است که باید در این فرم ها پر نمایید.

انتخاب نام شرکت

در این بخش پس از پرکردن فرم نیاز است که نام شرکت را مشخص کنید، در این بخش معمولاً ۵ نام برای شرکت انتخاب می شود که از بین آنها یکی تأیید می گردد. انتخاب اسم برای شرکت باید و نبایدهای خاص خود را دارد که مواردی مانند تکراری نبودن اسم، استفاده از اسامی مخفف شده که مربوط به اداره های دولتی است ممکن نیست.

تنها در مواقعی که با کسب مجوزهای رسمی صورت می گیرد، همچنین نام خارجی فقط به نماینده قانونی شرکت های مادر داده می شودپ که باید یک کد رهگیری در انتهای برگه نمایندگی از شرکت مادر قرار گرفته را به سامانه ثبت شرکتها بدهید.

شرح فعالیت شرکت

در این بخش باید مدت و موضوع فعالیت شرکت مسئولیت محدود مشخص شود، در این مورد قبلاً با شرکا و سهامداران مشورت کرده و به نتیجه رسیده اید و می دانید که نیاز است یکی از گزینه های محدود یا نامحدود را انتخاب کنید. سامانه هم یک فهرست در اختیار شما قرار می‌ دهد که کار شما را ساده تر کرده و از میان فهرست می توانید فعالیت های خود را که در شرکت قرار است انجام دهید، مشخص کنید.

تعیین آدرس شرکت

در این بخش نیاز است که یک آدرس به عنوان محل دفتر شرکت ارائه دهید، همچنین شماره تماس و کد پستی جزء موارد ضروری است. کد پستی باید با شماره ای که بر روی قبوض و آدرس شرکت قرار گرفته همخوانی داشته باشد. اگر هنوز مکان خاصی را در نظر نگرفته اید، می توانید آدرس منزل خود یا یکی از شرکا را در این بخش ثبت کنید، تا تمامی مدارک از سمت اداره ثبت شرکت ها به این نشانی ارسال گردد.

مشخص کردن سرمایه شرکت

در این بخش نیاز است که میزان سرمایه شرکت و میزان سهام هر کدام از شرکا را در زمان ثبت شرکت مسئولیت محدود مشخص کنید؛ زیرا مبلغ سرمایه اولیه نشان دهنده اعتبار شرکت است.

معرفی شرکا و سهامداران

نیاز است که مشخصات دقیق هر کدام از شرکا و سهامداران را در فرم های مخصوص پر کنید و در صورتی که اعضای شرکت بیشتر از ۱۵۰ نفر باشند، نیاز است که فرم های مخصوص بارگذاری شده در سایت ثبت شرکت ها را دریافت کرده و پس از پر کردن آن را در فایل اکسل بارگذاری نمایید. در این بخش تمامی اطلاعات شناسنامه ای و آدرس پستی و شماره تماس افراد باید ثبت و ذخیره گردد.

مشخص کردن سهام شرکا و سهامداران

پر کردن اطلاعات مربوط به سهام و سرمایه شرکا و سهامداران بخش مهمی است که با انتخاب نام هر کدام از اعضا مشخص می کنید که چه تعداد سهام داشته و نوع سهام آنها را که به صورت نقدی یا غیرنقدی بوده، که باید در زمان ثبت شرکت مسئولیت محدود تعیین کنید.

معرفی شعبه های شرکت

در صورتی که برای شرکت خودروهای دیگری هم در نظر گرفته اید، لازم است که در فرم مربوطه این اطلاعات را وارد کنید. همچنین می توان در صورتی که هنوز تکلیفی برای موضوع از طرف سهامداران مشخص نشده آن را به زمانی دیگر موکول نمایید.

تنظیم فرم صورتجلسه

معمولاً برای اساسنامه اظهارنامه شرکت نامه صورتجلسه مؤسسین صورتجلسه هیئت مدیره ثبت شرکت مسئولیت محدود را وکلا و همکاران ما با توجه به تجربه کاری آماده نموده ودر اختیار شما قرار میدهند.

پس از این موارد نیاز است که حتماً یک تصویر برابر اصل شده از اساسنامه شرکت خود را به همراه مدارک تکمیلی در سایت بارگذاری نمایید برای جلوگیری از ایجاد مشکل در آینده بهتر است در این مرحله حتماً از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید تا هر کدام از این اساسنامه ها را به درستی پر نمایید.

چاپ آگهی در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار

مهمترین قدم و تقریباً قدم نهایی بعد از تأیید مدارک، شماره ثبت شرکت به شما داده می شود که پس از دریافت این شماره برای آغاز فعالیت شرکت نیاز است که یک آگهی ثبت در روزنامه رسمی چاپ کنید. در آینده برای انجام هرگونه کاری باید اصل یا کپی برابر اصل این آگهی را ارائه دهید.

بعد از تحویل روزنامه چاپ شده و ارائه کلیه مدارک از اداره ثبت شرکت ها باید دفاتر پلمپ روزنامه و دفاتر کل را از اداره ثبت درخواست و اخذ نمایید. در این مرحله کار شرکت شما به پایان رسیده و می توانید فعالیت رسمی خود را آغاز کنید.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود چیست؟

قطعاً این سوال که شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود چیست؟ برای همه افراد به وجود می آیند، یافتن پاسخ مناسب برای این سوال تأثیر زیادی در آسانتر شدن مراحل ثبت شرکت و داشتن یک شرکت معتبر برای انجام کارهای مختلف دارد. هر شرکت بر اساس قوانین ثبتی خود دارای شرایط خاصی است که ابتدا باید توجه کنید که چنین شرکتی قرار است به ثبت برسانید. پس از مشخص کردن نوع شرکت با توجه به نوع کاری که قرار است انجام شود، نیاز است که در مورد شرایط ثبت آن تحقیق و بررسی نمایید.

مهمترین شرایطی که در ابتدای شروع ثبت شرکت مسئولیت باید به آنها توجه شود، شامل موارد ذیل است:

  • تهیه اساسنامه ثبتی شرکت متناسب با نوع کارکرد آن
  • تهیه اظهارنامه یا تقاضانامه ثبتی شرکت
  • تهیه صورتجلسه مجمع عمومی و مؤسسین
  • تهیه مجوز فعالیت شرکت
  • تهیه گواهی بانکی مبنی بر ۳۵ درصد سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی خاص
  • تحویل تمامی مدارک لازمه به اداره ثبت

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود به صورت آنلاین

ثبت کردن شرکت یک پروسه طولانی است که در صورت آشنا نبودن به پیچ و خم به کار ممکن است برای افراد عادی بسیار خسته کننده شود. اما در سال های اخیر که شرکت ‌های زیادی در این زمینه راه ‌اندازی شده اند، می توانند به مشتریان خود خدمات خوبی را ارائه کرده و تمامی پروسه ثبت را برای آنها طی کنند.

ثبت شرکت مسئولیت محدود به صورت آنلاین به نسبت ثبت شرکت حضوری بسیار ساده تر بوده و مزایای بیشتری را به دنبال دارد. از طریق روش آنلاین می توانید ضمن صرفه جویی در وقت در هزینه های نهایی خود نیز ساعت زیادی صرفه جویی کنید.

آشنایی با توضیحات گام به گام ثبت شرکت مسئولیت محدود چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسید. پس نیاز است که در این زمینه از افراد حرفه ای و متخصص کمک بگیرید تا بتوانید بهترین روند کاری را انجام دهید.

در سال ‌های اخیر تمامی مراحل ثبت شرکت از طریق آدرس الکترونیکی اعلام شده توسط اداره ثبت صورت می گیرد. انجام دادن تمامی مراحل به صورت اینترنتی موجب شده تا پروسه ثبت با سرعت بالاتری طی شود. تمامی مدارک و تقاضا نامه های ثبتی هم باید در سایت بارگذاری شود، تا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید نهایی به صورت رسمی می توانید روند کارهای ثبتی خود را پیگیری کنید.

در صورتی که به درستی به پروسه ثبت آشنایی کافی ندارید، می توانید از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید، تا روند انجام کار برای شما با سرعت بالا تری طی شود. چرا که این افراد به تمامی روال کار آشنا بوده و می توانند مراحل اداری را با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتر طی کنند.

نکات مهم ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود به ظاهر کار بسیار ساده است؛ اما نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد، تا نتیجه نهایی کار بدون هیچگونه خطایی باشد. به همین دلیل باید برای ثبت هر نوع شرکتی ابتدا اطلاعات کافی را در زمینه آن به دست آورید.در حال حاضر کلیه مراحل درخواست تأسیس و ثبت کردن شرکت از طریق سامانه ثبت انجام می‌ شود.

در صورتی که آشنایی به فرآیند عملی ثبت درخواست در این سامانه را دارید، خودتان این کار را انجام دهید. در غیر این صورت بهتر است در ابتدا از افراد متخصص کمک بگیرید. زیرا اگر مراحلی را در سامانه به اشتباه ثبت کنید لازم است که مجدد از ابتدا شروع کرده و در چنین شرایطی زمان شما از بین می رود و نیز هزینه اضافی برای شما به بار خواهد آورد. اگر اطلاعاتی را غلط ثبت کنید و متوجه نباشید، شرکت شما از پایه با اطلاعات غلط ثبت می گردد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود علاوه بر امکان فعالیت های تجاری به صورت گروهی، مزایای بیشتری در اختیار افراد قرار می‌ دهد که می توانند بر اساس شرکت، برند خود را نیز به ثبت رسانده و بسیاری از اعتبارات دیگر را دریافت کنند.

نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارت تشکیل شده و هر کدام از شرکا متناسب با میزان سرمایه ای که در شرکت قرار داده اند در برابر تعهدات شرکت مسئول هستند. در قراردادی که برای تشکیل شرکت مسئولیت محدود بین شرکا امضا می شود، مانند سایر شرکت ‌های دیگر باید بدون هیچ گونه عیب و ایراد و اکراه انجام شود، تا صورتجلسه های شرکت دارای اعتبار گردد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در ساده ترین نوع شرکت های بازرگانی محسوب می ‌شود، معمولاً بین افراد با رابطه خویشاوندی و دوستانه تشکیل می گردد. نکته مهم که در ثبت این شرکت وجود دارد، سرمایه شرکت مسئولیت محدود به سهم الشرکه بوده و به سهام تقسیم می شود. مسئولیت هر کدام از شرکا به اندازه میزان سهم الشرکه ای است که در هنگام سرمایه گذاری به شرکت ارائه کرده ‌اند.

مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمام اعضا
  • شماره تلفن همراه به نام اعضا
  • داشتن یک آدرس با کد پستی جهت محل شرکت
  • معرفی نامه نمایندگان و همچنین ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات
  • دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء تمامی صفحات توسط کلیه سهامداران
  • دو برگه تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن توسط تمامی سهامداران
  • دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسه و هیئت مدیره با امضاء سهامداران
  • دو جلد شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن به همراه امضاء همه سهامداران

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود

مراحل ثبت شرکت مسئولیت محدود به مانند ثبت سایر شرکت های دیگر بوده و پس از وارد کردن تمامی مدارک مورد نیاز در سامانه مشخص شده، توسط اداره ثبت مرحله به مرحله پیشرفته تا در نهایت به آگهی رسمی تأسیس در روزنامه کثیرالانتشار برسید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

اقدامات اجباری پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود

انجام دادن برخی از اقدامات پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود لازم و ضروری است و باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود. زیرا ممکن است مشکلات حقوقی برای شرکت به وجود بیاورد که از مهمترین آنها شامل موارد ذیل می گردد:

تعیین حوزه و تشکیل پرونده دارایی

تشکیل پرونده دارایی، مهمترین اقدام پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود است. یک شرکت پس از ثبت شدن شخصیت حقوقی پیدا می کند. پس باید پس از عقد قرارداد میان شرکت و دیگر شرکا مالیات مشخص شده را پرداخت نمایند. زیرا عدم پرداخت به موقع مالیات موجب جریمه های سنگین برای شرکت می شود. باید در اداره دارایی یک پرونده به نام شرکت تشکیل شود، تا با قراردادهای شرکت، مالیات مشخص برای شرکت در نظر بگیرند.

از مهم‌ترین مدارکی که باید به اداره دارایی تحویل داده شود موارد ذیل است:

  1. اصل و کپی مدارک هویتی مؤسسین شرکت و گواهی امضای افراد
  2. سند مربوط به خرید یا اجاره دفتر شرکت
  3. اصل و کپی مدارک مربوط به اظهارنامه، اساسنامه یا شرکت نامه
  4. ارائه فیش های پرداختی امور دارایی
  5. ارائه قبض های آب و برق و سایر مدارک شرکت

دریافت کد اقتصادی برای شرکت

دریافت کد اقتصادی برای شرکت مسئولیت محدود ضروری است و جهت اخذ این کد حتماً باید پرونده در اداره دارایی تشکیل گردد. در واقع کد اقتصادی مانند شماره شناسنامه برای افراد است که نشان دهنده فعالیت اقتصادی یک شرکت می باشد. عدم رسیدگی به آن جریمه های سنگینی را به دنبال دارد.

راهنمایی کامل جهت دریافت کد اقتصادی

مهمترین مدارک مورد نیاز دریافت کد اقتصادی برای شرکت:

  1. درخواست کتبی شرکت به همراه آگهی تأسیس آن
  2. فیش های پرداختی مربوط به امور اداری
  3. تکمیل اطلاعات مربوط به شرکت
  4. ارائه اطلاعات کامل هویت مؤسسین شرکت

پلمپ دفاتر شرکت مسئولیت محدود

پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود، اساسی ترین اقدامی که باید انجام شود، دریافت دفاتر پلمپ شرکت تا حداکثر دو ماه بعد از ثبت شرکت است. این دفاتر برای حسابرسی و درج کلیه قراردادها، فاکتورها، دستمزدها و سایر کارهای دیگر که در شرکت انجام می ‌شود، لازم و ضروری است.

برای برخی از شرکت‌ ها نیاز است که به غیر از موارد ذکر شده، اقدامات دیگری انجام شود، تا شرکت مشمول جریمه نگردد که در ادامه به بررسی این موارد نیز به طور مختصر می پردازیم:

دریافت ارزش افزوده برای شرکت

شرکت هایی که عرضه کالا انجام می دهند، نیاز است که علاوه بر پرداخت مالیات سالانه، مالیات دیگری هم هر سه ماه یکبار بپردازند که این مالیات مربوط به ارزش افزوده است. در این شرایط باید اقدام به تشکیل پرونده ارزش افزوده نمایند. در صورتی که شرکت یا کمپانی شما مشمول مالیات بر ارزش افزوده است، باید در سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنید، تا پس از دریافت کد مربوطه بتوانید کارهای اداری خود را به شکل دقیق تر انجام دهید.

گاهی مواقع از این کدها برای معافیت های مالیات بر ارزش افزوده نیز استفاده نمایید، زیرا عدم دریافت به موقع شامل جریمه های مالیاتی سنگین برای شرکت می شود.

اخذ کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی

در صورتی که شرکت به جزء سهامداران کارمند هم داشته باشد، باید کد کارگاهی دریافت کند. این کد پس از ارائه لیست کارمندان برای تهیه بیمه تأمین اجتماعی آنها در شرکت ارائه می گردد. نیاز است که حتماً کارمندان نیمه وقت هم بیمه شوند. معمولاً مبلغی که برای بیمه کارمندان در نظر گرفته می شود، حدود ۳۰ درصد کل حقوق است که ۲۳ درصد را کارفرما و ۷ درصد را کارمند پرداخت می کند.

نحوه اخذ کارت بازرگانی برای شرکت

کارت بازرگانی بر اساس تعریف گمرک مجوزی است که دارنده آن چه شخص حقیقی باشد، چه شخص حقوقی می تواند با داشتن آن اقدام به تجارت در عرصه صادرات و واردات کالا کند. این کارت شامل تمامی بخش های تجارت از ثبت سفارش، ترخیص کالا، واردات از مناطق آزاد و حق العمل کاری در گمرک و صادرات کالاهای مجاز را تحت پوشش قرار می دهد.

بازرگانان جهت اخذ کارت بازرگانی برای شرکت خود باید طبق فرم های مربوطه از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به این اتاق داده و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند.

مهمترین موارد کاربرد کارت بازرگانی:

  • ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرک
  • امکان واردات از مناطق آزاد
  • صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز
  • ثبت نام ها و علائم تجاری غیر فارسی

جهت دریافت کارت بازرگانی نیاز است که برخی از مدارک مربوط به شرکت به اتاق بازرگانی ارائه گردد که مهم ترین مدارک شامل موارد ذیل است:

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها
  • اصل گواهی عدم سوء پیشینه در کمتر از ۶ ماه گذشته
  • اصل مفاصا حساب مالیاتی
  • ارائه کد اقتصادی
  • گواهی گمرک برای عدم مبادرت به قاچاق
  • خرید تمبر به مبلغ ۱۰۰ هزار ریال به حساب دارایی
  • ارائه کپی و اصل تقاضانامه ثبت شرکت های داخلی و شرکت های رسمی برای شرکت با مسئولیت محدود
  • ارائه کپی و اصل اظهارنامه ثبت شرکت های سهامی خاص یا عام
  • کپی و اصل اساسنامه شرکت
  • اصل و کپی کارت ملی به همراه اصل و کپی کارت پایان خدمت
  • کپی و اصل روزنامه رسمی در مورد تأسیس و کلیه تغییرات شرکت با قید موضوع شرکت صادرات و واردات
  • اصل و کپی مدارک تحصیلی
  • شناسه ملی شرکت بعلاوه ۶ قطعه عکس و فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه
  • اصل و کپی سند مالکیت شش دانگ یا اجاره نامه کد دار

تمامی مواردی که در این جا ذکر شد و موارد دیگری که لازم است برای دریافت کارت بازرگانی ارائه دهید، ممکن است یک پروسه طولانی در بر داشته باشد. استفاده کردن از یک وکیل رسمی در این حوزه به شما کمک می ‌کند تا زودتر به نتیجه برسید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

هزینه های ثبت شرکت مسئولیت محدود

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟ این سوالی است که برای همه افراد در ابتدای شروع به ثبت یک شرکت به وجود می آید. توجه داشته باشید که دادن یک پاسخ واحد به این سوال امکانپذیر نیست. چرا که تنوع بالای شرکت ها و خدمات آنها موجب می شود تا برای ثبت هرکدام از این شرکت ها پروسه مختلفی طی شود.

در قانون تجارت ایران هفت نوع شرکت تجاری تعریف شده است که هر کدام از این شرکت ها با توجه به مسئولیت ها و نوع خدماتی که ارائه می دهند، از تعرفه ها و هزینه های مختلفی برخوردار هستند.

مسئله مهم این است که هزینه ثبت شرکت در کشور ما به غیر از تهران و قم در سایر شهرهای دیگر برابر است و مطابق دستورالعمل ها و آیین نامه ها مشخص می گردد.

تمامی مراحلی که برای ثبت یک شرکت تعیین می ‌شود، شامل هزینه هایی است که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها به صورت شفاف می پردازیم:

هزینه حق الوکاله ثبت شرکت مسئولیت محدود

حق الوکاله ثبت شرکت مسئولیت محدود میزان مبلغی است که برای تنظیم مدارک و پیگیری امور، پرداخت می ‌شود. چرا که پس از وارد کردن اطلاعات به سایت اداره ثبت، تعیین و نهایی کردن نام شرکت، ثبت موضوع فعالیت شرکت، تنظیم اساسنامه و سایر موارد دیگر وکیل مؤسسه برای تنظیم مدارک باید پیگیری‌ های لازم را انجام دهد که این حق الوکاله با توجه به نوع شرکت ها متفاوت است.

هزینه پست مدارک و پاکت پستی

کپی برابر اصل تمامی مدارک مورد نیاز برای ثبت یک شرکت به همراه فرم های امضا شده باید به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. برای این منظور اداره پست جمهوری اسلامی ایران پاکت های مخصوصی را طراحی کرده که صرفاً باید مدارک درون این پاکت ها تحویل شود. هزینه مربوط به تهیه این پاکت و هزینه ارسال توسط اداره پست مشخص می شود.

هزینه حق ثبت شرکت مسئولیت محدود

در زمان صدور آگهی توسط اداره ثبت شرکت ها جهت دریافت اصل آگهی بر اساس سرمایه ثبتی شرکت لازم است که مبلغ حق الثبت به حساب اداره ثبت واریز گردد. این مبلغ با توجه به حداقل سرمایه و حداکثر سرمایه تغییر پیدا می کند.

هزینه ابطال تمبر سرمایه شرکت

حق تمبر یکی از انواع مالیات است که هنگام ثبت یک شرکت و همچنین افزایش سرمایه باید آن را بپردازید. بر طبق ضوابط مالیاتی بخشی از این مبلغ ثابت بوده و بخشی دیگر متغیر وابسته به میزان دارایی شرکت است.

تعرفه درج آگهی در روزنامه رسمی شرکت

متقاضیان باید پس از طی کردن مراحل قانونی موضوع ثبت شرکت مسئولیت محدود خود را در روزنامه رسمی شرکت درج کنند. این روزنامه زیر نظر قوه قضاییه جمهوری اسلامی فعالیت می کند و تعرفه انتشار آگهی ثبت در این روزنامه به تعداد کاراکترهای آن وابسته است. از آنجا که باید هرگونه تغییرات بنیادی در یک شرکت آگهی شود و این آگهی ها شامل تشکیل شرکت، انحلال شرکت، جابجایی سمت افراد هیئت مدیره و بسیاری از موارد دیگر می شود.

در واقع درج در روزنامه جزء مهمترین مراحل ثبت یک شرکت است که برای انجام کلیه امور مالیاتی و اداری ارائه اصل این روزنامه ها ضروری است، پس هزینه در این بخش جزء مهمترین مراحل محسوب می شود.

تعرفه چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار شرکت

هزینه های مربوط به چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار شرکت متغیر است و نمی ‌توان بر یک اساس آنها را مشخص کرد. این تعرفه ها بر اساس ابعاد کادر آگهی و اطلاعاتی که قرار است در این کادر چاپ شود، مشخص می گردد. برخی از شرکت ها برای هزینه های ثبتی این مرحله را در نظر نمی گیرند. زیرا طبق قوانین زمان مشخصی برای انتشار در در روزنامه ها مشخص نیست؛ اما مسئله مهم این است که چاپ آگهی تأسیس شرکت در روزنامه کثیرالانتشار طبق قانون الزامی است و باید این روند طی شود. پس محاسبه هزینه های آن جزء موارد مهم محسوب می گردند.

تعرفه پلمپ دفاتر

برای جلوگیری از مشکلات مختلف مالیاتی در آینده، نیاز است که اقدام به دریافت و تکمیل دفاتر پلمپ نمایید که برای این دفاتر هم باید هزینه را در نظر بگیرید.

تغییرات پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود

همه شرکت ها پس از پایان کارهای ثبتی در صورت نیاز می توانند تغییراتی را در اساسنامه یا هر چیز دیگری که مربوط به شرکت باشد ایجاد کنند. همه تغییرات باید طی مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده، یا در جلسه هیئت مدیره بنا به ضرورت مطرح شده و تصمیم گیری در مورد آن صورت بگیرد.

برخی از تغییراتی که ممکن است پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود به وجود بیاید شامل موارد ذیل است:

عوض کردن نام شرکت

در هنگام عوض کردن نام شرکت مسئولیت محدود باید یک جلسه با حضور همه اعضا تشکیل شده و مدارک لازم به منظور تغییر نام شرکت به اداره ثبت ارائه گردد. در هنگام تغییر نام باید عنوان تضامنی و نسبی مسئولیت محدود شرکت قید شود.

عوض کردن زمینه فعالیت شرکت

شرکت بر اساس هدف خاصی ثبت شده، اما بنابر صلاحدید اعضای شرکت امکان تغییر به هدف قرار دادن زمینه فعالیت تازه تر وجود دارد. افرادی که قصد تغییر زمینه فعالیت یا حذف بخشی از فعالیت‌ های آن را دارند، باید با تشکیل مجمع عمومی نظر همه اعضا را در این مسئله جویا شده و به یک نتیجه واحد برسند.

تغییر دادن محل شرکت

برای تغییر آدرس شرکت مجمع عمومی نیاز است که نظر قطعی خود را اعلام کنند. در واقع در اغلب شرکت ها هیئت مدیره می تواند محلی را که مناسب است به عنوان محل جدید شرکت انتخاب کند.

تغییر در سرمایه و سهام شرکت

تغییر دادن سرمایه و سهام جزء تغییرات بسیار مهم بوده که پس از مدت زمانی برای اغلب شرکت ها به وجود می آید. شرکت ها نیاز است که یک جلسه با حضور هیات مدیره داشته باشند و با ارائه توضیحات منطقی جهت افزایش سهام به یک نتیجه قطعی رسیده و گزارش آن را به هیئت مدیره انتقال دهند.

پس از به نتیجه رسیدن هر کدام از این تغییرات در شرکت ها نیاز است که حتماً تغییر ایجاد شده در روزنامه های کثیرالانتشار نشر پیدا کند. بر طبق این آگهی سهام جدید شرکت ها به فروش می رسد. برای برخی از شرکت ها که سهامی عام هستند، درج آگهی در روزنامه های معتبر نیز ضروری است.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

چطور مدارک المثنی شرکت را می شود دریافت کرد؟

گم شدن مدارک مهم همیشه جزء دغدغه‌ های اصلی افراد است، اما زمانی که مدارک شرکت و کسب و کار باشد اهمیت آن دو چندان می ‌شود. چرا که برای به دست آوردن مجدد این مدارک نیاز است که مراحل زیادی پشت سر گذاشته شود. در هنگام بروز حوادث مختلف اولین سوال این است که چطور مدارک المثنی شرکت را می شود دریافت کرد؟ از کجا باید مجدد شروع نمود؟در صورتی که مدارک شرکت مفقود یا ربوده شود، نیاز است بدانید که برخی از مدارک را می ‌توان به صورت المثنی دریافت کرد. اما آشنایی با روال کار و نحوه دریافت المثنی از موارد بسیار مهم است.

برای گرفتن مدارک المثنی در هر بخش نیاز است که به واحد مربوطه مراجعه شود که به شرح ذیل می باشد: برای گرفتن المثنی اساسنامه و اظهار‌نامه بهتر است یک نامه درخواست به اداره ثبت شرکت های محل خود ارسال کنید و طی آن یک کپی از پرونده را تقاضا نماید. برای گرفتن المثنی روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار نیاز است که به دفاتر این روزنامه ‌ها درخواست دهید. برای دریافت المثنی مدارک ثبت برند می توانید از اداره مالیات فکری کمک بگیرید.

پس از دادن درخواست های مورد نیاز باید فرم های مربوطه را پر کرده و با واریز فیش و انجام استعلام های لازم، در طی مدت زمان مشخص، مدارک خود را به صورت المثنی دریافت کنید. توجه داشته باشید که قبل از اقدام به درخواست باید فرم هایی را که همه شرکت ها و سهامداران امضا کرده اند، نیز به همراه سایر مدارک دیگر خود ارسال کنید.

نتیجه گیری از ثبت شرکت مسئوایت محدود

تا اینجا دریافتیم که ثبت شرکت مسئولیت محدود برای گسترش کسب و کارها و ایجاد روال قانونی در تجارت امری لازم و ضروری است. در صورتی که تمامی روال کار ثبت شرکت را به صورت مرحله به مرحله و گام به گام انجام دهید، امکان دریافت نتایج بهتر برای شما به وجود می آید.

استفاده کردن از یک گروه حرفه ای و متخصص که در زمینه ثبت کردن شرکت به شکل کاملا تخصصی فعالیت دارند، به شما کمک می ‌کند تا با حذف رفت ‌و آمدهای بیهوده فرایند ثبت شرکت خود را در کمترین زمان ممکن با هزینه مناسب طی کنید.
چرا که پروسه ثبت یک فرآیند طولانی و پر پیچ و خم بوده که آشنایی با تمامی مراحل آن برای افراد عادی امکان پذیر نیست و ممکن است که در این چرخه معیوب گرفتار شده و زمان و هزینه زیادی برای ثبت نهایی صرف کنند.

انتخاب یک مجموعه که در زمینه ثبت شرکت، ثبت برند و لوگو، ثبت شرکت در مناطق آزاد و تمامی امور ثبتی دیگر فعالیت حرفه ‌ای دارد، موجب می‌ شود تا در کمترین زمان با مناسب ترین هزینه به نتیجه دلخواه خود برسید. چرا که افراد متخصص در این مجموعه ها به شکل رایگان در تمامی مراحل ثبت به شما مشاوره ارائه می دهند.

این نوع شرکت ها برای فعالیت های محدود و بنگاه های کوچک اقتصادی مناسب هستند.

ثبت شرکت مسئولیت محدود با وجود حداقل دو نفر شریک (مدیر عامل و هیئت مدیره) قابل انجام است.

نقل و انتقال سهام شرکت با مسئولیت محدود طبق ورود و خروج اعضاء انجام میشود.

اسم شرکت باید حداقل سه سیلاب باشد که هیچکدام از کلماتش اسم عام نباشد؛ همچنین نام هیچ یک از شرکا نباید داخل اسم شرکت به کار برده شود. مثلاً: شرکت مسئولیت محدود رهام گستر پارسه، قابل ثبت است.

سرمایه اعلامی شرکت با مسئولیت محدود حداقل یک میلیون ریال می باشد. مسئولیت هر یک از سهامداران در رابطه با حق رأی و بدهی های شرکت، محدود به مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت است. مثلاً ممکن است یکی از شرکا سه میلیون ریال آورده باشد و شریک دیگر شش میلیون ریال، مسئولیت شرکا براساس مقدار سرمایه ای است که در شرکت به میان گذاشته اند.

در شرکت مسئولیت محدود لازم به انتخاب بازرس نیست. همچنین مدیران میتوانند مسئولیت به مدت نامحدود داشته باشند و لازم به تمدید آن نیست برخلاف شرکت سهامی خاص که هر دو این موارد از لزومات ثبت آن است. درکل این نوع ثبت شرکت از لحاظ قانونی پیچیدگی کمتری نسبت به ثبت شرکتهای سهامی خاص و تعاونی دارد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

سوالات متداول درباره ثبت شرکت مسئولیت محدود

محاسن و معایب ثبت شرکتهای مسئولیت محدود چیست؟

از محاسن این نوع شرکت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان تشکیل شرکت با دو نفر وجود دارد.

برخلاف شرکت های سهامی، در شرکت های با مسئولیت محدود، مدیران می توانند بدون تمدید مسئولیت خود ، به فعالیتشان ادامه دهند.

در شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت قابلیت تشکیل با یک یا چند مدیر موظف یا غیر موظف اداره شود برخلاف شرکت های سهامی.

برخلاف شرکت های سهامی، در این نوع شرکت ها حداقل سرمایه ای تعیین نشده است.

از معایب این نوع شرکت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان فرار از مسئولیت و عدم اجرای تعهدات در این نوع شرکت ها وجود دارد. که دلیل آن محدود بودن مسئولیت شرکا نسب به سهم الشرکه آنهاست.

سندی برای تعریف سهم الشرکه به صورت اوراق تجاری که قابلیت نقل و انتقال داشته باشند، صادر نمی شود. پذیره نویسی و پرداخت تمام سهم الشرکه به صورت صوری می باشد.

نقل و انتقال سهام به صورت آزادانه صورت نمی گیرد بلکه بستگی به رضایت شرکایی دارد که دارای حداقل سه چهارم سرمایه باشند. این نقل و انتقال باید به موجب سند رسمی باشد. (ماده 103 ق. ت)

به دلیل اینکه شرکت سرمایه به حساب می آید، با فوت، ورشکستگی و یا محجوریت شرکا، شرکت منحل نمی گردد.

هیچ شریکی را نمی توان مجبور به ازدیاد سهم الشرکه خود نمود و این در تایید اصل پذیرش اراده سرمایه گذار در افزایش سرمایه می باشد.

مالیات شرکت مسئولیت محدود چگونه است؟

نوع شرکت تاثیری در محاسبه و پرداخت مالیات ندارد. مالیات هر شرکت بستگی به عملکرد مالی آن شرکت طی یک دوره مالی دارد و با توجه به سود خالص شرکت که با بررسی دفاتر پلمپ محاسبه می گردد، میزان مالیات شرکت مشخص می شود.

برای اطلاعات بیشتر راجع به مالیات شرکت به مقالات زیر مراجعه نمایید.

موسسه عصر جدید مهان پیشرو با انجام تمامی امور ثبتی از جمله ثبت انواع شرکت در تمامی نقاط ایران، با مناسب ترین قیمت و هزینه، آماده خدمت رسانی به شما را دارد.

آدرس موسسه عصر جدید: تهران، فلکه دوم صادقیه، ابتدای اشرفی، خیابان مرودشت، پلاک 8، واحد 15

“مشـاوره و استـعلام رایـگان”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *