اقامت 5 ساله در ازای سرمایه گذاری

اقامت سرمایه گذاری

اقامت 5 ساله در ازای سرمایه گذاری


 

اقامت سرمایه گذاری در ایران.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ، مجوز اقامت 5 ساله در ایران به سرمایه گذاران خارجی را ، به منظور جذب سرمایه گذاری انتشار کرد؛ وزارت کشور موظف است ، پس از تایید وزارت امور اقتصاد و دارایی تا ظرف یک ماه برای اتباع خارجی که حداقل ۲۵۰ هزار دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر ، در بانک‌ها و موسسات اعتباری ایران سپرده گذاری بلندمدت یا سرمایه‌گذاری کنند ، مجوز اقامت 5 ساله صادر کند.

اقامت سرمایه گذاری علاوه بر دلار ، شامل معادل ارزی سایر ارزهای مورد قبول بانک مرکزی نیز می‌ باشد و سپرده‌گذاری در بانک، سرمایه گذاری در اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن ، با رعایت قوانین و مقررات کشور ، از جمله انواع سپرده گذاری موضوع این آیین‌نامه است.

بخشنامه پیشین چگونه بود؟

در بخشنامه قبلی ، سرمایه‌گذاران خارجی ۳۰۰ هزار دلار در کشور سرمایه‌گذاری می‌کردند تا برای سه سال اقامت قانونی داشتند اما اکنون برای تشویق بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی ، این مدت زمان افزایش یافته و به اندازه 50 هزار دلار از مبلغ سرمایه گذاری کم شده است.

فعلان اقتصادی درباره اقامت سرمایه گذاری در ایران چه عقیده ای دارند؟

از زمان مطرح شدن این پیشنهاد از سوی وزیر امور اقتصاد و دارایی ، اظهار نظرهای مختلفی درباره اجرایی شدن آن شده است. فعالان اقتصادی بر این باورند که این مصوبه تنها می‌تواند بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی را حل کند. علاوه بر این ، برای سرمایه گذاران، چه داخلی و چه خارجی ، امنیت و ثبات قانون از مهم ترین فاکتورهاست.

در همین زمینه حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران ، عقیده دارد که بخشی از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی با این اقامت ۵ ساله در ایران حل خواهد شد و دیگر گرفتار موانع سطحی و پیش پا افتاده نمی شوند. او گفت: اما سوال اصلی این است که آیا اساسا فضای کسب و کار در ایران آنقدر مناسب هست که سرمایه‌گذار خارجی را برای ورود به کشور وسوسه کند؟ به ویژه در مقابل شرایطی که دیگر کشورها مخصوصا کشورهای همسایه ، همچون ترکیه ، برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته‌اند.

فعالان اقتصادی معتقدند که اصلاح و اجرای قوانین ، سهولت بخشیدن به فضای کسب و کار و بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ایران از مهم ترین موضوعاتی هستند که باید در الویت دستور کار دولت قرار گیرند.

منبع با تضمین: اتاق ایران

موسسه حقوقی عصر جدید با جدید ترین اخبار برای رضایت شما عزیزان در خدمت شماست

“مشـاوره و استـعلام رایـگان”

02144295435

02144295436

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *