دریافت کارت بازرگانی

دریافت کارت بازرگانی

دریافت کارت بازرگانی-09129586944-sabteasrejadid.com


[vc_row][vc_column][vc_column_text]دریافت کارت بازرگانی  را برای شرکت خود، به راحتی و در کمترین زمان ممکن از طریق خدمات صدور این کارت ویژه سایت شرکت ثبت عصر جدید دریافت نمایید.

همان طور که مستحضر هستید افراد زیادی در زمینه های متفاوت اقتصادی در حال فعالیت می باشند که برای پیش بردن فعالیت های خود نیاز به کارت بازرگانی دارند.

در این حال، گمرک برای افرادی که در زمینه های اقتصادی فعالیت دارند و برای تایید فعالیت آن افراد، کارت های بازرگانی را در نظر گرفته است.

دارندگان این کارت از مزایای زیادی برخوردار می شوند، برای همین اکثر افرادی که در زمینه های تجارتی مشغول می باشند، در جهت دریافت کارت بازرگانی اقدامات لازم را انجام می دهند.

آشنایی با انواع کارت بازرگانی

کارت را می توان به این صورت توضیح داد که عبارت است از کارتی به دارنده ی ان که می تواند هم فرد حقیقی باشد و هم فرد حقوقی، این اجازه را بدهد که در حوزه ی فعالیت و تجارت خود، به صادرات و واردات کالاهای مربوط به فعالیت خود بپردازد.

شایان ذکر است که در کشور ما، تنها آن دسته از افرادی که این شرایط را رعایت کرده اند و مجوزهای لازم در این زمینه را دارا می باشد، اجازه ی فعالیت در زمینه ی صادرات و واردات را خواهند داشت.

چیزی که واضح است این می باشد که فرد باید در هر حوزه ای که فعالیت دارد، دریافت کارت بازرگانی مناسب آن را اخذ نماید و با آن به کار و فعالیت خود بپردازد.

کارت های بازرگانی به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • کارتهای بازرگانی تجاری
  • کارتهای بازرگانی خدماتی
  • کارتهای بازرگانی موردی
  • و در نهایت کارتهای بازرگانی تولیدی و صنعتی

کارت بازرگانی در تهران

دارندگان کارتهای بازرگانی تجاری افرادی هستند که هم می توانند حقیقی باشند و هم حقوقی و این افراد می توانند در تمامی زمینه های واردات و صادرات انواع کالا به فعالیت بپردازند، همچنین با استفاده از کارت می شود عملیات مربوط به ترخیص کالا را انجام داد.

ارائه دادن یک سری اختیارات به بازرگانان با در دست داشتن این کارت ها نیز می تواند در توسعه ی فعالیت های آن ها بسیار موثر باشد و این اختیارات عبارت هستند از انجام امور مربوط به حق العمل کاری و همچنین صادرات کالاهای مجازی که تولید خود کشور هستند.

افرادی نیز در زمینه ی سرمایه گذاری در خدمات توانسته اند مجوزهای لازم را کسب نمایند و به صورت حقیقی می باشند و در این حین برایآان ها کارت بازرگانی خدماتی نیز صادر می گردد.

این کارت همان طور که از نامش پیدا می باشد به بازرگانان این اجازه را می دهد که تنها در زمینه ی ارائه ی خدمات به فعالیت های خود ادامه بدهند.

کارت های بازرگانی هم وجود دارند که در موارد خاصی و در زمان های محدود و مشخص صادر می شود و بعد از گذشتن آن زمان مشخص از درجه ی اعتبار ساقط می گردند.

به عنوان مثال می توان موردی را بیان نمود که شخص حقیقی و یا حقوقی تنها برای یک بار تقاضای ترخیص کالایی را از گمرک دارد.

این کارت های بازرگانی موردی دارای تاریخ مشخصی هستند و برای متقاضی صادر می گردد و در اختیار آن ها قرار داده می شود.

کارت های بازرگانی تولیدی و صنعتی را هم آن دسته از افراد چه حقیقی و چه حقوقی که در زمینه ی تولید خاصی در حال فعالیت می باشند، می توانند جهت دریافت کارت بازرگانی اقدام نمایند.

دارا بودن این کارت ها موجب می شود مزایای زیادی برای واحدهای تولیدی و صنعتی وجود داشته باشد.

اگر بخواهیم برای این کارت هم مثالی را بزنیم می توانیم بگوییم دارندگان این کارت های بازرگانی تولیدی و صنعتی می توانند تهیه ی تجهیزات و امکاناتی که نیاز دارند و همچنین موارد اولیه ی مورد نیازشان از مزایایی که این بن کارت ها در اختیارشان قرار می دهد، استفاده نمایند.

صدور و دریافت کارت بازرگانی هوشمند

صدور و در یافت کارت بازرگانی هوشمند را می توان یک کامپیوتر مینیاتوری به شکل و اندازه ی یک کارت ویزیت دانست که شامل مواردی مانند: پردازنده، حافظه و سیستم رمزنگاری می باشد.

پردازنده ای که داخل این کارت تعبیه شده است موجب می شود تا از اطلاعات موجود و ذخیره شده در کارت به طور کامل حفاظت شود و اجازه ی هیچ گونه دسترسی به آن اطلاعات را نمی دهد ، به عبارتی می توان گفت که این کارت ها از امنیت بالایی برخوردار هستند.

از جمله مزایایی که می توان برای این کارت هوشمند نام برد یکی سهولت استفاده از ان کارت و دیگری امنیت بالای آن می باشد.

در حال حاضر گمرکات کشور و سایر سازمان های مربوط به آن فقط به وسیله ی کارت های بازرگانی هوشمند اقدام به انجام احراز هویت می نمایند و عملیاتی را که باید انجام دهند را اعمال می کنند.

کارت بازرگانی در تهران

کارتهای بازرگانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

کارت های بازرگانی را برای دو گروه صادر می نمایند:

  1. دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی: این نوع کارت ها را برای اشخاص تاجری صادر می نمایند که به صورت شخصی اقدام به فعالیت های تجاری و عملیاتی مانند صادرات و واردات می نمایند.
  2. دریافت کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی: این کارت ها نیز برای موسسات، سازمان ها و شرکت ها صادر می گردد.

در واقع می توان گفت دارندگان این کارت ها، افرادی مانند مدیران عامل و یا دیگر اعضای هیئت مدیره نمی باشند بلکه مالک اصلی این کارت ها، خود شرکت یا موسسه محسوب می شود.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که عکسی که بر روی کارت مورد چاپ قرار می گیرد در واقع عکس مدیر عامل آن مجموعه می باشد.

افرادی که می توانند کارت بازرگانی را دریافت نمایند باید ویژگی های زیر را دارا باشند مانند:

  1. عدم دارا بودن سو پیشینه
  2. داشتن کد اقتصادی
  3. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  4. داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان
  5. دارا بودن حداقل 23 سال سن تمام
  6. داشتن حساب جاری تایید شده از طرف بانک
  7. داشتن تابعیت ایران نیز یکی از شرایط می باشد.
  8. حداقل سه سال سابقه ی فعالیت در زمینه ی تجارت مورد نظر را داشته باشند.
  9. از واحد فیزیکی لازم جهت انجام فعالیت های تجارتی برخوردار باشند.
  10. کارمندانی که به صورت تمام وقت در دستگاه های دولتی فعالیت دارند نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.
  11. دارا بودن مشخصات فوق برای اشخاص حقیقی که تمایل به دریافت کارت بازرگانی دارند لازم می باشد.
  12. اشخاص حقوقی هم باید یک سری شرایط را داشته باشند تا بتوانند این کارت را دریافت نمایند.
  13. نداشتن تجربه ی ورشکستگی نیز در هر دو مورد باید وجود داشته باشد و یکی از شرایط دریافت کارت می باشد.

شرایطی همچون دارا بودن مفاصا حساب مالیاتی، گواهی عدم سو پیشینه، اساسنامه شرکت، ارائه ی اظهارنامه ی ثبت نام در دفاتر بازرگانی، اصل پلمپ دفاتری که از اداره ی ثبت شرکت ها دریافت شده است.

همچنین صدور این کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله ی متقابل می باشد یعنی می توان این را گفت که در صورتی برای بازرگان خارجی، کارت بازرگانی صادر می شود که متقابلا کشور آن ها هم برای بازرگانان ایرانی، اجازه ی انواع فعالیت های تجاری را صادر نمایند.

برای ودریافت صدور کارت بازرگانی به کجا مراجعه کنیم؟

شاید این سوال بسیاری از افراد تاجر باشد که می خواهند بدانند برای صدور و دریافت کارت بازرگانی باید به چه مکان و یا اداره ای مراجعه نمایند؟

پاسخی که می توان به این سوال داد این است که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان اصلی ترین نهاد محسوب می شود که کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی را صادر می نمایند.

به طور کلی می توان گفت که تمامی فعالیت های مربوط به صدور و یا تمدید کارت بازرگانی در محلی با نام اتاق بازرگانی اتفاق می افتد.

اتاق بازرگانی به عنوان یکی از رکن های غیر دولتی اقتصاد در هر کشوری به شمار می رود.

مرکز اصلی اتاق های بازرگانی در شهر تهران می باشد و این اتاق ها در سراسر شهرها نیز فعال هستند و با تمام این مواردی که بیان کردیم معمولا نهادهای دیگری هم مانن نهادهای دولتی در فرآیند صدور کارت نیز نقش دارند.

در واقع اگر بخواهیم روال اصلی کار را بگوییم این است که وظیفه ی اصلی صدور کارت بازرگانی بر عهده ی اتاق بازرگانی می باشد اما تایید نهادهای دیگر نیز برای صدور کارت الزامی می باشد.

شما جهت دریافت کارت بازرگانی تمامی مدارک خودتان را به اتاق بازرگانی تحویل می دهید و در صورتی که هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد، آن مدارک برای اخذ تایید به وزارت صمت ارسال می شوند.

پس همان طور که متوجه شدید مرکز اصلی صدور کارت بازرگانی، اتاق بازرگانی می باشد و همه کاره در این زمینه ایشان است.

کارت بازرگانی در تهران

اعتبار و تمدید کارت بازرگانی به چه صورت است؟

لازم به ذکر است که کارت بازرگانی دارای اعتبار یک ساله است و با این شرایط صادر می گردد و پس از آن می توان جهت تمدید آن اقدامات لازم را انجام داد.

تمدید صدور کارت بازرگانی با ارائه ی یک سری مدارک برای افزایش مدت زمان مذکور نیز انجام می شود و در سری های بعد نیز همین روال ادامه دارد.

باید این نکته را نیز بیان نمود که شرایط و مراحل تمدید کارت بازرگانی را می توان شبیه به مراحل اخذ اولیه ی کارت بازرگانی دانست.

در این حال افرادی که قصد تمدید کارت بازرگانی خود را دارند و یا نمایندگان قانونی آن ها، باید به همراه مدارکی که برای تمدید آن مورد نیاز است به همراه اصل کارت بازرگانی، به اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن ایران و همچنین تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر حسب مورد مراجعه نمایند.

برای اطلاع از مدارکی که برای تمدید این کارت مورد نیاز است می توانید از طریق شرکت های ثبتی که در تمامی امور ثبتی شما را یاری می دهند، مشاوره دریافت نمایید.

برای تمدید اعتبار کارت بازرگانی در تهران نیز باید مراحلی را طی نمود و بر اساس مدارکی که ارائه داده می شود، کارت بازرگانی را تمدید نمود.

خدمات صدور کارت بازرگانی در تهران توسط شرکت عصر جدید

همان طور که متوجه شدید شرکت های ثبتی گوناگونی در سراسر ایران وجود دارند که می توانند شما را در انجام تمامی امور ثبتی مشاوره و راهنمایی نمایند.

در استان تهران هم همین شرکت ها وجود دارند و هم می توانند شما را راهنمایی کنند و یا این که به طور کلی کار و فعالیتی که باید مورد ثبت قرار بگیرد را برای شما و به جای شما انجام می دهند و نتیجه ی کار را به شما تحویل می دهند.

شرکت عصر جدید یکی از این شرکت ها می باشد که توانسته است با استفاده از پرسنلی کاملا مجرب و دانا در تمامی زمینه های ثبتی، امورات ثبتی را به خوبی سپری نماید.

دارا بودن رزومه ی قوی و همچنین پرونده های موفق بسیاری برای این شرکت یکی از مواردی است که سبب شده است توجه افراد زیادی به این مجموعه جلب شود.

افرادی که با این مجموعه کار کرده اند به خوبی می دانند که پرسنل فعال در این شرکت با تمام قوا کار را انجام می دهند و همین موضوع موجب می شود تا این شرکت را به افراد دیگر هم پیشنهاد بدهند.

خدمات صدور دریافت کارت بازرگانی در تهران را می توان از طریق همین شرکت ثبت عصر جدید پیگیری کرد و این اطمینان را داشت که کار را به نحو احسنت انجام می دهند و مشکلی از هیچ بابت در آن پیش نخواهد آمد.
برای دریافت اطلاعات مفید از این شرکت می توانید با روش های گوناگون از آن ها درخواست دهید.

به عنوان مثال می توانید با مراجعه ی مستقیم به دفتر این شرکت، در مورد موارد ثبتی که مورد نیاز دارید، از جمله ثبت شرکت ، کارت بازرگانی ، کد اقتصادیو …. اطلاعاتی را به کارشناسان آن ها بدهید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

و یا این که لازم است بدانید این مجموعه برای خودش وبسایتی را طراحی و راه اندازی نموده است که با آن هم خودش و خدماتش را به افراد و مشتریان این حوزه معرفی نماید و هم این که در مورد خدمات ثبتی گوناگون، اطلاعاتی را به صورت نوشتاری در آن سایت قرار می دهند تا افراد بتوانند در صورت تمایل از آن استفاده کنند و بر اساس آن کارهایشان را در مراحل اداری ثبتی پیش ببرند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *