ثبت شرکت در جردن

ثبت شرکت در جردن

ثبت شرکت در جردن-09129586944-sabteasrejadid


ثبت شرکت در جردن

ثبت شرکت در جردن تهران تا قبل از روی کار آمدن موسسات مربوطه، توسط شخص متقاضی انجام می شد ، امروزه انجام امور ثبتی در تمامی نقاط ایران، آسان شده است. راه اندازی شرکت و آغاز فعالیت آن در بازار تجاری و اقتصادی کشور، نیازمند تاییدیه می باشد. مراحلی که باید طی شود تا این تاییدیه دریافت گردد را می توان در قالب انجام امور ثبتی شرکت معرفی کرد.

ثبت شرکت در ایران دو دسته می شود:

  • ثبت شرکت های منطقه آزاد
  • ثبت شرکت های منطقه غیر آزاد

تهران و شهرهایی نظیر آن، جزو مناطق غیر آزاد ایران هستند که ثبت شرکت آن ها به شیوه خاصی انجام شده و نیازمند مدارک مشخصی است.

قبل از اینکه به سراغ صحبت پیرامون چگونگی ثبت شرکت و مراحلی که باید طی گردد برویم، لازم دانستیم درباره لزوم ثبت شرکت صحبت نماییم و بیان کنیم که چرا باید ثبت شرکت نمود؟ پس در ادامه همراه ما بوده تا اطلاعات جامع و کاملی در این باره بدست آورید.

چرا باید ثبت شرکت نمود؟

جدای از اینکه برای قانونی فعالیت کردن در هر حوزه ای نیاز به تاییدیه رسمی دارید، ثبت شرکت فواید بسیاری داشته که با دانستن آن ها متوجه لزوم ثبت شرکت خواهید شد.

به منظور درک بهتر این قضیه، در زیر به چندی از فواید ثبت شرکت ها اشاره می کنیم:

  • وقتی شرکتی به ثبت برسد، نه تنها فعالیت ها در قالب فعالیت های قانونی و رسمی شناخته خواهد شد، بلکه اعتبار شرکت هم افزایش چشم گیری خواهد داشت. همچنین فرصت های بیشتری پیش روی شرکت خواهد بود تا قراردادهای بزرگ عقد نماید.
  • وقتی شرکتی به ثبت رسیده باشد از حمایت های دولت بهره مند خواهد شد. این حمایت ها و خدمات شامل وام، حمایت های حقوقی، قانونی و … می باشد.
  • وقتی شرکتی به ثبت رسید، می تواند سطح فعالیت خود را گسترش داده و با کسانیکه در دیگر شاخه های زمینه شغلی وی کار می کنند را به سمت خود کشیده تا صفر تا صد فعالیت را خود انجام دهد.
  • با ثبت شرکت، امکان شراکت دو تا چند نفر ممکن می شود. زیرا افراد شراکت خود را طی عقد قرارداد محکم و قانونی آغاز کرده که باعث اطمینان هر یک از آن ها می شود.
  • ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها، باعث دسترسی به امتیازات بالای قانونی و حقوقی می شود. شرکت ها با در دست داشتن تاییدیه فعالیت خود یا همان برگ ثبت شرکت، می توانند در مناقصه ها و مزایده های بسیاری حضور به عمل آورند.
  • وقتی شرکتی ثبت شود، امکان تاسیس نمایندگی رسمی و شعبه در دیگر شهرهای کشور را خواهد داشت.

حال که با مزایای ثبت شرکت در جردن آشناییت پیدا کردید، متوجه شدید که دلیل ثبت شرکت چیست و چرا افراد در کنار شرکای خود، در به در به دنبال ثبت شرکت و ایده فعالیت خود هستند.

مراحل و شرایط ثبت شرکت در جردن

شاید بد نباشد که کمی هم راجع به مراحل و شرایط ثبت شرکت در جردن صحبت کنیم. زیرا ممکن است در این میان، عده ای باشند که اولین بار است قصد ثبت شرکت را کرده و هیچ آگاهی در این زمینه ندارند.

ثبت شرکت یک امر پیچیده ای است. اما باید گفت اگر انجام امور مرتبط با آن به دست کاردانش سپرده شود، در کمترین زمان و به بهترین شکل انجام خواهد شد.

این را گفتیم زیرا عده ای فکر می کنند که انجام مراحل ثبت شرکت هنوز مثل قدیم طولانی بوده و زمان زیادی از فرد می گیرد ، در صورتیکه دیگر به شیوه قدیم کسی اقدام به ثبت شرکت ها نکرده و از موسساتی کمک می گیرند که در این حوزه فعالیت می کنند.

اما به صورت کلی، بد نیست مراحل ثبت شرکت را بشناسید:

  1. اول از هر چیز باید نوع شرکت خود را تعیین نمایید. شرکت ها به چندین و چند دسته متفاوت تقسیم بندی می شوند که شرکت های سهامی خاص، شرکت های سهامی عام، شرکت های مسئولیت محدود، شرکت های تعاونی و … از جمله آن هاست. بسته به نوع فعالیتی که قرار است شرکت داشته باشد، نوع شرکت در مرحله اول تعیین می شود.
  2. در مرحله دوم بایستی مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مورد نظر جمع آوری و آماده سازی گردد. بد نیست بدانید که هر شرکتی برای به ثبت رسیدن، به مدارک خاص خود نیاز دارد. مثلاً شرکت های مسئولیت محدود نیاز به دو برگ تقاضانامه، دو برگ شرکتنامه، دو نسخه اساسنامه، دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمام مدیران و شرکا، ارائه مجوز مربوطه خواهند داشت.
  3. مرحله سوم، مراجعه به سامانه ثبت شرکت هاست. در این سامانه بایستی تمام اطلاعات مورد نیاز درج شود. این اطلاعات مواردی از قبیل اطلاعات شخصی فرد متقاضی، مشخص کردن سمت متقاضی، اطلاعات مرتبط با امضا کننده دفتر، اعلام سمت امضا کننده دفتر و غیره.
  4. مرحله چهارم، درج و وارد نمودن اطلاعات تکمیلی شرکت مورد نظر در سایت و سامانه ثبت شرکت ها می باشد. اطلاعاتی که در این بخش بایستی وارد کنید شامل پنج اسم انتخابی برای شرکت، درج موضوع شرکت، اعلام مدت زمان فعالیت شرکت، درج آدرس مرکز اصلی و راه های ارتباطی از قبیل تلفن ثابت و کدپستی، اعلام میزان سرمایه شرکت، تعیین تعداد و ارزش سهم برای شرکت، درج مشخصات اعضای شرکت، پر کردن بخش تاریخ شروع سمت، ثبت اطلاعات مرتبط با شعبه و نمایندگی، کامل کردن اطلاعات مربوط به سال مالی شرکت.

بعد از انجام این مراحل، سامانه به شما کدی را می دهد که برای چاپ در روزنامه نیازتان خواهد شد. همچنین باید گفت که به منظور ارسال مدارک مورد نیاز، باید از اداره پست کمک بگیرید.

 

مشاوره برای ثبت شرکت در جردن

اگر خود تمایل به انجام امور ثبتی شرکت ها ندارید و یا شرایط رویارویی با دردسرهای آن را نخواهید داشت، تنها کافی است انجام امور را به دست افرادی بسپارید که کارشان پیش بردن امور ثبتی شرکت است و در مقابل از شما هزینه ای دریافت می کنند.

این شرکت ها باعث شده اند تا دیگر نیاز به مراجعه حضوری متقاضی به اداره ثبت شرکت ها نبوده و تنها با ارائه مدارک، امور ثبتی انجام خواهد شد ، تنها کافی است به موسساتی که مشاورین اینچنینی در آن ها مشغول به فعالیت هستند مراجعه کرده و به آن ها اعتماد نمایید.

در این مراکز، می توانید برای ثبت شرکت در جردن مشاوره بگیرید. مشاورین که در این موسسات مشغول به کار هستند، افراد خبره و آشنا با انجام مراحل ثبتی شرکت ها بوده که در صورت بروز مشکل، فرد متقاضی را تا جای ممکن راهنمایی می کنند.

برخی از مراکز و موسسات فعال در این حوزه، خدمات گوناگونی ارائه می دهند که مشاوره در زمره خدمات رایگان آن ها قرار خواهد گرفت. اما برخی دیگر از موسسات بابت مشاوره هایی که ارائه می دهند هم هزینه دریافت می کنند.

این مسئله را نمی توان خوبی یا بدی مرکز ثبتی دانست. مسئله مورد نظر تنها نشان دهنده این است که روند کاری این مراکز و موسسات با یکدیگر تفاوت هایی داشته و همه را نمی توان به یک چشم دید.

لازم به ذکر است که تفاوت تعرفه های ثبت شرکت هم در این موسسات متفاوت بوده که این تفاوت نرخ و تعرفه بر می گردد به عوامل زیر:

  1. میزان تجربه ای که این موسسه در انجام امور ثبتی دارد.
  2. خدماتی که این موسسه به متقاضیان و مراجعه کنندگان ارائه می دهد.
  3. محلی که موسسه در آن واقع شده است.
  4. و موارد بسیار دیگری از این قبیل.

چه نوع شرکتی را ثبت کنم؟

سوالی که ذهن متقاضیان ثبت شرکت در جردن  را درگیر به خود کرده، نوع شرکت انتخابی شان می باشد. زیرا وقتی شرکتی را در نوع خاصی به ثبت برسانید، باید فعالیت خود را محدود به همان حوزه کنید. برای همین، انواع شرکت ها را در زیر نام برده و مختصری راجع به هر کدام، اطلاعاتی در اختیارتان قرار خواهیم داد تا راحت تر بتوانید نوع شرکت را انتخاب نمایید:

  • شرکت های مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی خاص
  • شرکت های سهامی عام
  • شرکت های تظامنی
  • شرکت های تعاونی
  • شرکت های مختلط سهامی
  • شرکت های مختلط غیر سهامی
  • شرکت های نسبی

رایج ترین نوع شرکت ها در ایران، 4 گزینه اولی هستند که در لیست بالا به آن ها اشاره شد. باید بدانید که پارامترهای زیادی در شرکت ها با یکدیگر فرق داشته و همین سبب شده تا بنیان و ساختار هر کدام از این شرکت ها با دیگری تفاوت داشته باشد.

برخی از این پارامترها عبارتند از:

  1. حداقل و حداکثر تعداد شرکا: مثلاً در شرکت های مسئولیت محدود، حداقل تعداد شرکا بایستی 2 نفر، در شرکت های سهامی خاص حداقل 3 نفر، در شرکت های سهامی عام حداقل 5 نفر، در شرکت های تضامنی حداقل 2 نفر و در شرکت های تعاونی حداقل 250 نفر باشند. برای اکثر شرکت ها هیچ حداکثری در نظر گرفته نشده است.
  2. سرمایه مورد نیاز اولیه: حداقل هایی که برای میزان سرمایه مورد نیاز اولیه شرکت ها در نظر گرفته شده متفاوت می باشد. مثلاً شرکت های سهامی خاص و سهامی عام به ترتیب نیاز به حداقل 100 هزار تومان و 500 هزار تومان سرمایه اولیه نیاز دارند. اما در شرکت های مسئولیت محدود، سرمایه به دو دسته نقدی و غیر نقدی تقسیم بندی می شود و این مسئله درباره شرکت های تضامنی هم صدق می کند.
  3. میزان مسئولیت قانونی شرکا در برابر طلبکاران: در اکثر شرکت ها مانند مسولیت محدود، سهامی عام، سهامی خاص و شرکت های تعاونی، مسئولیت شرکا به میزان سهامی که در شرکت دارند وابسته می باشد. اما درباره شرکت های تضامنی این مسئله صدق نمی کند و می توان شرکای آن را پر مسئولیت ترین نسبت به طلبکاران دانست.
  4. نحوه تصمیم گیری شرکا: در شرکت های تضامنی لازم است تصمیم گیری با موافقت صد در صدی افراد انجام شود. در شرکت های تعاونی تصمیم گیری با رای اکثریت انجام می شود. زیرا فارغ از اینکه هر کس چقدر سهام دارد، تنها دارای یک حق رای می باشد.

چه نامی برای شرکت انتخاب کنم تا تأیید شود؟

شاید اطلاعاتی در این باره نداشته باشید، اما اگر قصد ثبت شرکتی را دارید و به دنبال یافتن نامی برای آن هستید، بایستی از حقایقی مطلع شوید.

در زیر به مسائلی اشاره کرده ایم که در انتخاب نام شرکت بسیار تاثیرگذار می باشد:

  • نام انتخابی باید دارای ریشه فارسی باشد.
  • نام انتخابی نباید لاتین باشد.
  • نام مورد نظر با شئونات اسلامی در تضاد نباشد.
  • نام مورد نظر نباید تکراری باشد. (برای آگاهی از این مسئله بایستی به سایت مربوطه مراجعه نمایید.)
  • نام انتخابی باید دارای بخش خاصی باشد.
  • اگر در نام انتخابی اعداد وجود دارد، نباید به صورت ریاضی نوشته شود در صورتیکه نوشتن حروف آن مشکلی ندارد.
  • از اسم ایثارگران و شهدا در نام انتخابی استفاده نشود.
  • نام شعرا، دانشمندان و دیگر افراد مشهور در زمان حال، در نام انتخابی بکار گرفته نشود.
  • از مخفف چندین کلمه در انتخاب نام مورد نظر استفاده نگردد.

بهترین شرکت برای ثبت شرکت در جردن

حال که با جزئیات کامل از مراحل ثبت شرکت در جردن ، شرایط انتخاب اسم و … آشنا شده اید، وقت آن رسیده که یکی از موسساتی که در این زمینه به بهترین شکل فعالیت داشته و مرکزی مطمئن و قابل اعتماد می باشد را رونمایی کنیم.

این موسسه ثبت شرکت در جردن تهران که با نام شرکت ثبتی عصر جدید شناخته می شود، شرکتی است که جز ثبت شرکت ها به انجام امور مختلفی می پردازد. خدماتی که این مرکز یا موسسه ارائه می دهند عبارت است از:

  1. ثبت شرکت
  2. ثبت برند
  3. گواهی ارزش افزوده
  4. اخذ کارت بازرگانی
  5. ثبت طرح صنعتی
  6. دریافت کد اقتصادی
  7. انجام امور رتبه بندی شرکت ها
  8. ثبت اختراع
  9. پلمپ دفاتر

دفتر اصلی این شرکت در صادقیه تهران است. اما می توان به نمایندگان آن در جردن برای ثبت شرکت اقدام نمود.

جالب توجه است که شرکت عصر جدید مهان پیشرو، شرکتی است که در فضای مجازی هم به صورت کم و بیش فعالیت می کند. اگر قصد همکاری با این شرکت را دارید، تنها کافی است به اینترنت دسترسی پیدا کرده تا بتوانید از طریق موتور جستجوی گوگل، مرکز ثبتی عصر جدید را سرچ نمایید.

راه های ارتباطی با شرکت را می توانید از طریق سایت رسمی آن در فضای مجازی بدست آورید. شماره های تماس، آدرس دقیق و دیگر راه های ارتباطی در سایت عصر جدید مهان پیشرو درج شده است. این شرکت را به خاطر خدماتی که ارائه می دهد می توان بهترین شرکت ثبتی معرفی کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *