رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری-09129586944-sabteasrejadid.com


 

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری بر اساس شرایطی که در آیین نامه تعیین شده است به شرکت ها تعلق می گیرد و لازم است تا شرایط مهم را دارا باشند تا بتوانند برای دریافت آن رتبه اقدام کنند. همان طور که مستحضر هستید شرکت های و افراد بسیاری هستند که نیاز دارند برای نشان دادن کیفیت کاری که دارند و صلاحیت های خودشان به کاری دست بزنند تا آن را به طور صریح بیان نمایند.

یکی از این کارها این است که شرکتشان را مورد رتبه بندی قرار بدهند. رتبه بندی شرکت های پیمانکاری موجب می شود تا از مزایایی که دولت برای آن ها قرار داده است استفاده نمایند و بتوانند به سود خوبی دست پیدا کنند.

منظور از گرید یا رتبه بندی شرکت های پیمانکاری چیست؟

شرکت های زیادی هستند که درخواست رتبه بندی و یا گرید را ارائه می دهند و می توان این رتبه بندی را به این شکل توضیح داد که:

رتبه بندی شرکت یا گرید یک نوع معیار جهت صلاحیت گذاری می باشد و برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران در ارائه ی خدمات و دفاع کردن از حقوق بهره وران می باشد که تمامی این مواردی که بیان نمودیم توسط معاونت برنامه ریزی و سازمان برنامه و بوجه و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اتخاذ می شود.

در فعالیت های شرکت ها، یک سری پروژه ها هستند که بزرگ و دولتی و یا حتی خصوصی می باشند که تمامی آن ها به صورت مناقصه ای به شرکت های پیمانکاری و غیره واگذار می شود. این شرکت هایی که بیان کردیم چه پیمانکاری باشند و چه به صورت شرکت های مشاور، در این مناقصات شرکت می نمایند.

[vc_column][us_btn label=”راهنمایی کامل جهت ثبت شرکت در 3 روز” link=”url:https%3A%2F%2Fsabteasrejadid.com%2F%25d8%25ab%25d8%25a8%25d8%25aa-%25d8%25b4%25d8%25b1%25da%25a9%25d8%25aa%2F|title:%D8%AB%D8%A8%D8%AA%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA” width_type=”1″ icon=”fas|hand-point-left” iconpos=”right” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22color%22%3A%22_header_middle_text%22%2C%22font-weight%22%3A%22900%22%2C%22font-size%22%3A%2225px%22%2C%22line-height%22%3A%2235px%22%2C%22background-color%22%3A%22_content_secondary%22%2C%22min-width%22%3A%22300px%22%2C%22min-height%22%3A%2250px%22%2C%22border-style%22%3A%22dashed%22%2C%22border-radius%22%3A%2215px%22%2C%22border-color%22%3A%22_header_middle_bg%22%2C%22box-shadow-color%22%3A%22_content_primary%22%7D%7D”][vc_column_text]

برای ارزیابی این شرکت ها یک سری معیارهایی در نظر گرفته شده است که علاوه بر قیمت های پیشنهادی جهت انجام پروژه، میزان توان آن ها از نظر فنی و همچنین سوابق کاری هم بررسی می گردد.

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می گیرد و این سازمان برای خودش و این رتبه بندی ها، استانداردها و آیین نامه های مخصوصی دارد و بر اساس آن میزان که توانایی های این شرکت ها احراز شوند، این رتبه ها به شرکت های پیمانکاری و مشاور اعطا می گردد.

بنابراین همان طور که در بالا بیان شد اگر شرکت ها واجد صلاحیت تشخیص داده شوند، برای آن ها گواهی تشخیص صلاحیت صادر می گردد و به این موضوع دریافت گواهی تشخیص صلاحیت نیزانواع  رتبه بندی شرکتها یا گرید گفته می شود. در این میان سازمان های دولتی وجود دارند که برای انجام فعالیت هایشان حق ندارند با شرکت هایی که فاقد رتبه هستند، قراردادی را انعقاد نمایند.

انواع رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

انواع رتبه بندی شرکت

رتبه بندی ها به چهار گروه تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشند:

  • رتبه بندی شرکت های پیمانکاری
  • رتبه بندی شرکت های مشاوره
  • رتبه بندی انفورماتیک
  • طرح و ساخت و یا EPC

رتبه هایی که به یک شرکت اختصاص داده می شود:

  1. تعداد نیروهای انسانی که در آن مجموعه در حال فعالیت می باشند و میزان سابقه کاری که آن ها دارند.
  2. میزان سوابقی که شرکت دارا است و مبلغ کل قراردادهای انجام شده ی دولتی آن ها
  3. بررسی توانایی مالی شرکت که بر اساس آخرین اظهارنامه ی مالیاتی سال مالی و یا میانگین سه سال آخر مالی شرکت محاسبه می گردد.

هزینه رتبه بندی شرکت های پیمانکاری چقدر است؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که برای اخذ رتبه ی شرکت چه مقدار هزینه باید پرداخت نمود؟

موردی که باید برایتان ذکر کنیم این است که قیمت رتبه بندی شرکت ها با توجه به نوع مدارک آن ها دچار نوسان می باشد و تغییر می کند و نمی توان مبلغی که برای کسب رتبه ی یک شرکت دریافت شده است را به شرکت دیگر نسبت داد.

این تفاوت قیمت بیشتر در شرکت های پیمانکاری مشاهده می شود. جهت اخذ رتبه بندی شرکت های انفورماتیک می بایست هزینه ای از حداقل یک و نیم میلیون تومان پرداخت کرد و هرچه درخواست رتبه ی بالاتری وجود داشته باشد این هزینه مسلما بیشتر خواهد شد.

در واقع قیمت بر اساس نوع رتبه ی درخواست شده متغیر است و طبق آن تغییراتی در مبالغ اصلی اعمال می گردد. در حالت کلی اگر بخواهیم درباره ی قیمت ها و هزینه های اخذ رتبه صحبت کنیم باید اعلام کنیم که حتما باید با یک شرکت ثبتی در این باره مشاوره شوید.

این شرکت ها تمامی اطلاعاتی که برای تخمین قیمت نیاز دارند از شما دریافت می کنند و سپس با بررسی های لازم به شما اعلام می کنند که حدودا چه مقدار هزینه لازم است برای اخذ رتبه پرداخت کنید. همان طور که متوجه شدید این که چه شرکتی داشته باشید و چه مدارکی برای آن ارائه می دهید، همچنین تقاضای دریافت چه گریدی را دارید موجب می شوند تا هزینه ی آن تغییر کند و مشخص است که هیچ شرکتی را نمی توان از نظر هزینه ای با شرکتی دیگر یکی دانست.

برای تعیین هزینه های رتبه بندی شرکت ها نیز می توانید از طریق شرکت ثبت عصر جدید اقدام کنید، زیرا در این زمینه اطلاعاتی بسیار قوی دارند و با اطمینان کامل کار شما را بر عهده می گیرند و انجام می دهند.

 

انواع رتبه بندی شرکت ها

شرایط مهم اخذ رتبه بندی شرکت های پیمانکاری چیست؟

برای اخذ رتبه بندی شرکت ها لازم است بدانید که شرایطی باید رعایت گردد تا این رتبه به آن ها تعلق بگیرد.
این شرایط عبارت هستند از:

  • شرکت نباید هیچ گونه سو پیشینه ای داشته باشد که به سبب آن جهت انجام پروژه هایشان محدود شده باشند.
  • مدیران این شرکت ها به هیچ وجه و حت هیچ شرایطی نباید اشتغال رسمی تمام وقت در ادارات دولتی داشته باشند.
  • شرکتی که تقاضای رتبه بندی آن داده شده است حتما باید به ثبت رسیده باشد.
  • صلاحیت آن شرکت که جهت اخذ رتبه اقدام کرده است حتما باید محرز شده باشد.
  • این گونه شرکت ها نیز باید دارای سوابق کاری مفید و مستند باشند که با زمینه ی کاری آن ها مرتبط است.
  • شرایطی که نام برده شد از شرایط مهم برای اخذ رتبه ی شرکت می باشند و باید حتما این موارد را رعایت نمود تا بتوان رتبه ای اخذ نمود.

مسلما شرایط دیگری هم برای اخذ رتبه وجود دارد اما مسئله این است که کدامیک مهم تر می باشند که شاید در صورت دارا نبودن یکی از آن ها به طور کل اخذ رتبه را دچار مشکل نماید. شما نیز جهت اخذ انواع رتبه بندی شرکت ها لازم است تا شرایط فوق را داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ گونه مشکلی، رتبه یمورد نظرتان را دریافت کنید و تایید صلاحیت شما از طرف مراجع ذی صلاح رقم بخورد.

هشدارهای مهم برای جلوگیری از ابطال رتبه شرکت

رتبه های شرکت ها را نیز بر اساس شرایطی باطل نمود، حال برای این که از این ابطال جلوگیری نماییم لازم است تا هشدارهایی را به شما اعلام کنیم. اولین نکته این است که زمانی که شرکت های پیمانکاری و یا مشاور تعیین صلاحیت می شوند و صلاحیت آن ها تایید می گردد، موظف می باشند که بر اساس آیین نامه ای که برای آن ها تنظیم شده است رفتار کنند و هرگونه تغییراتی که در هیئت مدیره اعمال می نمایند را آگهی کنند.

همچنین به سرعت آن فردی که جایگزین فرد قبلی کرده اند را معرفی نمایند و مدارک مورد نیاز برای صلاحیت آن فرد را به سایت ساجات ارسال کنند.

شرکت هایی که به صورت سهامی خاص به ثبت رسیده اند موظف می باشند که در پایان هر سال، صورت جلسات سالیانه ی خودشان را تنظیم نمایند و همچنین در جهت تصویب ترازها و تمدید کردن همان بازرس هایشان اقدام کنند. نکتهی مهم این است که می بایست حتما هر دو سال یک بار، هیئت مدیره ای که دارند را تمدید نمایند.

اگر شرکت پیمانکاری می باشد و یا به عنوان مشاور در حال فعالیت است و تعیین صلاحیت شده اند، لازم است که یک نسخه از روزنامه ی رسمی را به سایت ساجات ارسال کنند. لازم است بدانید که تمامی مدارکی که مربوط به پرونده های تعیین صلاحیت و یا رتبه بندی می باشد، توسط سازمان های ذیربط آن مورد بررسی و استعلام قرار می گیرد.

در این حالت در صورتی که بر اساس آن استعلامات به نکته ای بر بخورند و یا مواردی را بر خلاف آیین نامه مشاهده کنند، صلاحیت شرکت مورد نظر را باطل می کنند و در ادامه حتی برای آن ها یک سری محرومیت ها هم در نظر می گیرند. بنابراین بر طبق متن فوق بسیار مراقب افرادی باشید که فاقد هویت هستند و فقط به عنوان سودجویی در این زمینه تبلیغات خلاف واقع انجام می دهند، باشید.

کلیه ی شرکت های تعیین صلاحیت شده موظف هستند تا پایان هر سال دفاتر قانونی خودشان را پلمپ کنند و این که تا تیر ماه سال بعدش فرصت دارند تا در جهت تنظیم اظهارنامه ی مالیاتی هر ساله ی خودشان اقدامات لازم را اعمال نمایند. اگر برخلاف این موارد عمل کنند که مشمول جریمه های مالیاتی می شوند و مالیات آن ها از طریقی به نام علی الراس محاسبه و پرداخت می گردد. بنابراین به طور کلی میتوانیم بگوییم برای این که از ابطال رتبه ی شرکت خود جلوگیری نمایید لازم است تا بر اساس آیین نامه عمل کرده و تمامی مقررات و قوانین را رعایت کنید.

 

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

خدمات رتبه بندی شرکت های پیمانکاری در ثبت عصر جدید

چیزی که واضح است این می باشد که شرکت های ثبتی گوناگونی در تمامی مناطق ایران و شهرها وجود دارند که می توانند در زمینه ی تمامی امور ثبتی شما را یاری دهند.

این شرکت ها به دو روش شما را کمک می کنند:

از طریق مشاوره به افرادی که خودشان تمایل دارند کارهای ثبتیشان را انجام دهند و فقط می خواهند بدانند باید از کجا شروع کنند و چه مراحلی را طی کنند.

دوم این که از طریق دریافت پرونده ی شما و انجام تمامی مراحل ثبتی آن از طرف شما می توانند به کار و فعالیت شما کمک کنند و در نهایت نتیجه ی کار را بدون هیچ گونه دغدغه ای به شما تحویل بدهند.

شرکت ثبت عصر جدید نیز یکی از این مجموعه ها می باشد که بهره بردن از برترین پرسنلی که در زمینه ی امورات ثبتی بسیار توانا هستند موجب شده است تا رزومه ی کاری قوی دارا باشد و با تمام قدرت در این کار و فعالیت پیش برود.

شما می توانید خدمات گریدبندی شرکت خودتان را از این شرکت تقاضا نمایید و آن ها با دریافت مدارک مورد نیاز جهت پیش بردن کار و دریافت نتیجه، از شما، فعالیت ثبتی شما را بر عهده می گیرند و اقدامات لازم در این زمینه را اعمال می کنند.

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری را می توانید از طریق سایت شرکت ثبت عصر جدید جویا شوید و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید و در صورت تمایل به اقدام با خود این مجموعه مشاوره های لازم را دریافت کنید. هزینه انواع رتبه بندی شرکتها هم از طریق این مجموعه، کاملا مقرون به صرفه برای درخواست کنندگان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *