رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری-09129586944-SABTEASREJADID


رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری و مراحل آن را می توان از طریق آنلاین و در کمترین زمان ممکن با ارسال اطلاعات به کارشناسان مربوطه ی شرکت های ثبتی، متوجه شد و کاملا راحت و فوری برای دریافت رتبه بندی اقدام نمود.

ثبت شرکت و سپس رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری سبب می گردد تا شرکت هایی که از همه نظر در درجه ی بالاتری قرار دارند شناسایی شده و افرادی که می خواهند کارشان به صورت کاملا حرفه ای انجام گیرد، با این شرکت ها ارتباط برقرار می نمایند.

بنابراین می بینید که رتبه بندی شرکت ها امری بسیار مهم است و موجب می گردد تا میزان پروژه های دریافتی یک شرکت بر اساس آن رتبه بندی کمتر و یا بیشتر شود.

شرایط مهم اخذ رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری چیست؟

همان طور که می دانید رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری و یا همان گرید شرکت هم شرایطی را داردکه لازم می باشد تا آن شرایط حفظ شود و در نهایت شرکت بتواند جهت رتبه بندی اقدام نماید.

شرایطی که جهت اخذ رتبه نیاز است عبارتند از:

  1. شرکتی که مورد ثبت قرار گرفته باشد و در صورت عدم وجود این شرکت، نیاز است شرکتی را در حوزه ی کاری خود در اداره ی ثبت شرکت ها به ثبت برسانید و سپس جهت رتبه بندی اقدام کنید.
  2. شرکت مورد نظر باید دارای هیئت مدیره باشد و حداقل دو سوم از آن ها نیز دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند.
  3. استفاده و به کار گماری یک فرد مهندس در هیئت مدیره ی شرکت که حداقل مدت هفت سال بیمه از یک شرکتی که دارای رتبه بوده است، برایش رد شده باشد.
  4. وجود دو نفر مهندس با رشته های متفاوت و دارای سابقه ی بیمه و کار مرتبط با رشته ی تحصیلیشان حداقل به مدت سه سال و نکته ی مهم این است که اگر این دو مهندس به عضویت هیئت مدیره درآمده باشند، شرکت می تواند از دو شاخه ی متفاوت نیز برای شرکت تقاضای رتبه بندی نماید.
  5. همچنین شرکت در سابقه ی خود نیز نباید سوپیشینه داشته باشد زیرا سبب می گردد پروژه هایی که می تواند انجام بدهد، محدود گردد.
  6. مدیران این شرکت ها نیز نباید در مشاغل و ادارات دولتی فعالیت داشته باشند.
  7. شرایط و امتیازات و صلاحیت شرکت مورد نظر جهت رتبه بندی احراز شده باشد.
  8. شرکت همچنین باید زمینه ی کاری مرتبط با سوابق کاری که در رزومه ی آن موجود می باشد، داشته باشد.

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری

مراحل دریافت رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری

چیزی که واضح است این موضوع می باشد که برای انجام هر کار اداری لازم است مراحلی طی شود و بر اساس آن نتیجه ی کار مشخص و معین گردد.

لازم است که شما پس از این که شرایط عمومی و اختصاصی اخذ رتبه را دارا بودید، سعی در پیگیری این کار داشته باشید و مراحل اخذ گرید را طی نمایید.

این مراحل عبارت هستند از:

ابتدا مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که به سایت اینترنتی ساجات مراجعه نمایید و پس از آن اطلاعاتی که از شما درباره ی شرکت و سازمانتان می خواهد را در آن وارد کنید.

برای انجام این امر باید در این سایت عضو شوید و حساب کاربری خودتان را در آن فعال نمایید.

کارشناس مربوطه پس از ثبت نام شما به شما تایید صلاحیت می دهند و برای شما شناسه و رمز دوم صادر می کنند که با استفاده از آن ها می توانید وارد سایت شوید و مدارکتان را بارگزاری نمایید.

در این سایت شما باید آن مستندات و الزاماتی که درباره ی پروژه های خودتان دارید را به آن ارسال نمایید تا در سریع ترین زمان ممکن کارشناسان بتوانند با استفاده از آن ها، رتبه ی شما را تخمین بزنند.

این مدارک و در حالت کلی پرونده ی شما جهت بررسی های لازم به سازمان مربوطه ارسال می شوند.

در صورتی که پرونده ی شما تایید شود، آن را جهت بررسی های بیشتر به صورت الکترونیکی به استانداری مربوطه ارسال می نمایند تا در آن جا هم یک سری بررسی های اصولی تر انجام گیرد.

لازم است بدانید که تأیید نهایی مدارک و پرونده نیز به صورت کاملا حضوری و توسط معاونت فنی و عمرانی استانداری صورت می گیرد.

در پایان تمامی مراحل دستور کارتکس شرکت را صادر می نمایند.

تمامی مراحل فوق باید بر اساس اصول تعیین شده انجام گیرند تا نتیجه ی کار کاملا رضایت بخش باشد.

هزینه رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری چقدر است؟

این موضوع که هر امری مستلزم هزینه می باشد غیر قابل انکار است و برای انجام هر پروژه ای خرج کردن مقداری پول کاملا امری طبیعی می باشد.

شما برای دریافت و اخذ رتبه ی مورد نظر شرکتتان نیز نیاز دارید که در جهت انجام یک سری هزینه ها، مبالغی را کنار بگذارید و در این زمینه خرج نمایید.

این هزینه ها را می توان به دو بخش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کرد.

هزینه های مستقیم را می توان به مواردی مانند فیش های واریزی به صندوق سامانه ی ساجات ارتباط داد که تمامی شرکت هایی که خواهان دریافت رتبه هستند باید این هزینه ها را متحمل بشوند و آن ها را پرداخت کنند.

نکته ی مهم در این میان این است که هر شرکتی با توجه به نوع فعالیتی که دارد، مبلغی را که پرداخت می نماید متغیر می باشد و بر اساس نوع فعالیتش، هزینه ها را متحمل می گردد.

هزینه های غیر مستقیم رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری را هم می شود به امکاناتی که شرکت شما دارا می باشد نسبت داد.

به عنوان مثال می توانیم این مورد را بیان کنیم که تصور می کنیم شما صاحب یک آژانس مسافرتی می باشید که در واقع می بایست یک مکان و فضایی بسیار شیک و آرام را برای مشتریانی که دارید فراهم نمایید و باید تمامی پرسنل شما از نظر ظاهر خوب باشند و همه به صورت یکدست لباس فرم بپوسند.

تمامی موارد فوق شامل وجود هزینه هایی می باشد که به عنوان هزینه های غیر مستقیم می توان از آن ها نام برد.

کاملا واضح است که این هزینه های غیر مستقیم در مقایسه با هزینه های مستقیم، مبلغ بسیار زیادی می باشند.

اما لازم است بدانید برای کسب یک رتبه ی خوب که سبب می گردد پس از دریافت آن، کارهای خوب و بهتری دریافت نمایید و درآمد بیشتری را داشته باشید، تمامی این هزینه ها ارزش دارد و بعدا همین هزینه ها به جیب کارفرما باز می گردد.

حال در میان تمام هزینه هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم یک هزینه ی وکیل و یا مشاور که شرکت های ثبتی توانایی انجام آن را دارند هم باید اضافه نمود.

این شرکت ها می توانند تمامی مراحل کار شما را با دقت فراوان انجام دهند و تمام کم و کاستی های آن را جبران کنند و سپس نتیجه ی کار را به شما تحویل بدهند.

بنابراین در صورتی که شرایط انجام این مراحل را خود شما به هر شکلی نداشته باشید، به راحتی می توانید کار خود را به این شرکت ها سپرده و از آن ها درخواست نمایید امر رتبه بندی مجموعه ی شما را به سرانجام برسانند.

جهت اطلاع ازرتبه بندی شرکتهای پیمانکاری یا گرید شرکت این امکان برای شما وجود دارد که از طریق کارشناسان درخواست خود را همراه با اطلاعات مورد نیاز ارسال نمایید تا آن ها بتوانند بر اساس اطلاعاتتان، هزینه ی ثبت رتبه را برای شما تخمین بزنند و به شما اعلام دارند.

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری

منظور از رتبه بندی شرکت های مشاور چیست؟

شایان ذکر است که مبنای اخذ گرید شرکت این است که شرکت مورد نظر را از نظر مالی، فنی، کیفی و کمیتی نیز مورد بررسی قرار می دهند.

در حال حاضر نیز رضایت ارباب رجوع هم می تواند یک پارامتر مهم در این کاهش یا افزایش امتیاز و رتبه ی یک شرکت باشد.

در این میان شرایطی وجود دارد که سبب می شود یک شرکت بتواند رتبه ی شرکتی دیگر را خریداری نماید و با این کار به راحتی موفق به کسب رتبه شده است.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که شرکتهایی که از همه نظر برتر می باشند خودشان ترجیح می دهند جهت اخذ رتبه اقدام نمایند و آن را با معیارها و توانایی های خودشان دریافت کنند.

شرکت های مشاور در زمینه ی طراحی و نظارت بر ساخت فعالیت دارند و در واقع واسطه ای میان پیمانکار و کارفرما می باشند.

اخذ گرید مشاوران یا رتبه ی مشاوران در اصل به مدرکی گفته می شود که به منظور اعلام صلاحیت آن مشاوران و بر اساس مقررات آیین نامه از سوی سازمان برای ارائه ی خدمات مشاوره صادر می گردد.

لازم است بدانید که شرکت های مشاوره رتبه ای بین 1 تا 3 را اخذ می نمایند.

در این میان رتبه ی 3 به عنوان پایین ترین آن ها و رتبه ی 1 به عنوان بالاترین رتبه شناخته می شود.

چیزی که برای شرکت های مشاور مهم است و مورد بررسی قرار می گیرد این است که علاوه بر نیروی فنی و مهندسی، امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت ها هم مورد ارزیابی قرار می گیرد.

هر مشاوری می تواند ضمن معرفی افراد واجد شرایط در تمامی تخصص ها و گروه های تخصصی بر اساس ضوابطی که وجود دارد، احراز صلاحیت نماید.

عواملی که برای تشخیص صلاحیت برای پایه یک و دو در نظر گرفته می شود عبارتند از:

  • تجربه ی کاری شرکت و در واقع سوابق کاری مفید آن ها
  • وجود نیروهای انسانی متخصص و مجرب در آن شرکت بر اساس آیین نامه ی مشاوران
  • میزان امکانات پشتیبانی شرکت
  • نوع ساختار مدیریتی شرکت

همچنین برای دریافت گرید 3 تمامی شرایط فوق را نیاز دارند و مورد بررسی قرار می دهند به جز مورد سوابق کاری شرکت که در دریافت این گرید تأثیری ندارد و مهم نمی باشد.

شرکتهایی که در جهت اخذ رتبه ی یک اقدام می نمایند و متقاضی دریافت آن می باشند می بایست علاوه بر کسب امتیاز تجربه ی کاری مورد نیاز، حداقل یک پروژه ی مهم و شاخص را در زمینه ی طراحی پایه و یا این که به صورت تفصیلی داشته باشند.

در صورتی که مبلغ این پروژه ای که مورد معرفی قرار گرفته است کمتر باشد، چیزی که ملاک تشخیص قرار می گیرد تشخیص فنی امور اجرایی طرح ها خواهد بود و از نظر مالی کمتر بررسی می شوند.

 

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری

خدمات رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری در سایت عصر جدید

همان طور که متوجه شدید، شرکت های ثبتی مختلفی در زمینه های تمامی امور ثبتی به شما کمک خواهند کرد تا مراحل کار را به درستی انجام دهید.

این شرکت ها با مشاوره های خوب و درستی که به شما در این زمینه می دهند، شما را در طی کردن این مسیر، به شیوه ی درست آن هدایت می نمایند.شرکت عصر جدید نیز یکی از این مجموعه های ثبتی می باشد که توانسته است با استفاده از پرسنل مجرب و متخصص در این زمینه و میزان آگاهی بسیار بالا و تجربیات زیاد نامی نیک از خود بر جای بگذارد.

این شرکت با انجام پروژه های بسیاری در زمینه های مختلف ثبتی و موفقیت در آن ها، رزومه ی کاری مناسب و پر باری را جمع آوری کرده است و موفقیت های بی شمارش را به صورت کاملا مستند دارا می باشد.با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، این مجموعه سایتی را برای خود راه اندازی کرده است که با استفاده از آن بتواند هم خود را به همگان بیشتر معرفی نماید و هم خدماتی که ارائه می دهد را مورد معرفی قرار دهد.

وبسایت ها امروزه بالاترین کاربرد را دارند زیرا افراد می توانند بدون مراجعه ی حضوری از آن طریق با هر مجموعه و شرکتی آشنا شوند و با دیگر سازمان ها مقایسه کنند، در نهایت تصمیم بگیرند که کدام شرکت را برای انجام نوع فعالیتی که دارند انتخاب کنند و کار خود را به آن بسپارند.

شما نیز می توانید به راحتی برای هر نوع سوالی که در زمینه ی رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری می باشد، از طریق تماس با ثبت عصر جدید اقدام کرده تا مشاوره های لازم را در آن زمینه ها دریافت نمایید. این مجموعه با کیفیت بالای کاری که از خود نشان می دهد و هزینه های پایین تری که نسبت به سایر مجموعه های همین نوع دریافت می دارد می تواند شما را در تمامی مراحل ثبت شرکت ها و سایر امور شرکتی یاری نماید و در کنار شما باشد.

[vc_column][us_btn label=”راهنمایی کامل جهت ثبت شرکت در 3 روز” link=”url:https%3A%2F%2Fsabteasrejadid.com%2F%25d8%25ab%25d8%25a8%25d8%25aa-%25d8%25b4%25d8%25b1%25da%25a9%25d8%25aa%2F|title:%D8%AB%D8%A8%D8%AA%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA” width_type=”1″ icon=”fas|hand-point-left” iconpos=”right” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22color%22%3A%22_header_middle_text%22%2C%22font-weight%22%3A%22900%22%2C%22font-size%22%3A%2225px%22%2C%22line-height%22%3A%2235px%22%2C%22background-color%22%3A%22_content_secondary%22%2C%22min-width%22%3A%22300px%22%2C%22min-height%22%3A%2250px%22%2C%22border-style%22%3A%22dashed%22%2C%22border-radius%22%3A%2215px%22%2C%22border-color%22%3A%22_header_middle_bg%22%2C%22box-shadow-color%22%3A%22_content_primary%22%7D%7D”][vc_column_text]

شما نیز می توانید جهت دریافت و یا اطلاع از هزینه رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری با مجموعه ی ثبت عصر جدید تماس گرفته و از کارشناسان این شرکت در این زمینه سوالات خود را بپرسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *