صورتجلسات تغییرات شرکت

صورتجلسات تغییرات شرکت

تنظیم و ثبت صورتجلسات, ثبت عصرجدید , 02144295435 , sabteasrejadid


صورتجلسات تغییرات شرکت

وقتی که چندنفر باهم تصمیم می گیرند که سرمایه ها و دارایی هایشان را در جهت راه اندازی یک کار یا تجارت کنارهم بگذارند و از تخصص و تجربه یکدیگر در پیشبرد این هدف استفاده کنند نیاز است که قراردادی بین آنها منعقد گردد و تمامی آورده ها به طور رسمی مشخص شود. این قرارداد تحت عنوان شرکت منعقد می گردد و براساس آن سودو زیان حاصل از آورده ها بین آنها تقسیم می گردد. وقتی یک شرکت ثبت فوری می شود از همان تاریخ از شخصیت حقیقی به حقوقی تغییر می کند.

پس از ثبت شرکت فعالیت هایی که انجام می شود مطابق قانون و اساسنامه شرکت انجام می پذیرد. و تمام اعضاء در این فعالیت ها مسئول هستند. وچنانچه مشکلی بین اعضاء پیش بیاید از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری می باشد.

سامانه ثنا برای تغییرات شرکت

ثبت نام ثنا برای صورتجلسات تغییرات شرکت اجباری شده است

داشتن ثبت نام سنا جهت تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت از اواسط سال 1400 اجباری میباشد و چنانچه اعضا شرکت ثنای فعالی نداشته باشند در سامانه ثبت تغییرات کار پیش نخواهد رفت و در این صورت اعضا باید برای فعال کردن ثنا اقدام نماین به دو صورت میتوان سنا را فعال کرد یکی با مراجعه به دفاتر قضایی و دومی مراجعه به سامانه ثبت نام ثنا که میتوانید تمام مراحل ثبت نام را با گوشی همراه انجام و نهایی کنید.

شماره تلفن همراه نیز برای ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت اجبار میباشد

شماره همراه نیز از اوایل سال 1400 برای کلیه تغییرات شرکت و یا تاسیس شرکت اجباری شده است ، در ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت تمامی اعضا باید شماره همراه به نام خود را به سامانه اعلان نماید که بتوانند تغییرات لازم را به انجام برسانند. شماره همراهی که اعضای شرکت باید معرفی کنند میبایست همان شماره ای باشد که با آن ثبت نام ثنا خود را انجام داده اند.

مزایای ثبت شرکت فوری

  • به رسمیت شناخته شدن کسب وکار و جلوه قانونی و رسمی دادن به آن
  • دریافت نمایندگی از شرکت های بزرگ و دارای اعتبار
  • شرکت در مناقصات، مزایده ها و دریافت تسهیلات بانکی

پس از ثبت شرکت برای رفع هرگونه ابهامی تمامی اطلاعات مرتبط با شرکت باید بطور کامل و دقیق در روزنامه رسمی به چاپ برسد.

مراحل ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت فوری

پس از اینکه شرکت ثبت گردید بنابه دلایل زیادی اعضاء تصمیم به تغییرات در شرکت می گیرند. برای اینکار می بایستی جلسه ای تشکیل گردد و صورتجلسه مربوطه تنظیم وبه امضاء اعضاء هیات مدیره و سهامدارن شرکت برسد. و آگهی تغییرات در روزنامه رسمی کشور ثبت شود.

نحوه تنظیم و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

رعایت نکات زیر در تهیه و تنظیم و ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت مهم می باشد

  1.  قرار دادن شماره ی جلسه (بر این اساس که پشت سر هم است یا دوره ای است)
  2. تمامی مشخصات اعضای شرکت کننده و هیات مدیره با سمت هایشان
  3. دستور جلسه که به هدف تشکیل جلسه بیان می شود.
  4. تمامی مطالب و مواردی که در جلسه بیان می شود.
  5. تصمیماتی که در پایان جلسه گرفته می شود.
  6. مکان، زمانشروع و پایان، تاریخ و محل برگزاری جلسه به صورت کامل و دقیق
  7. تکلیف جلسه که در آن مطالبی از جمله ادامه داشتن جلسه و یا برگزاری مجدد بیان می شودلازم به ذکر است که در صورتجلسه هایی که بحث مالی یا حقوقی مطرح می شوند یا این جلسات از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، باید صفحات صورتجلسه توسط شرکت کنندگان امضا شود.

جلساتی که برای ایجاد صورتجلسات تغییرات شرکت برگزار می گردد به سه دسته تقسیم می شود:

  1. مجمع عمومی عادی.
  2. مجمع عمومی فوق العاده.
  3. هیات مدیره.

مجمع عمومی عادی

این جلسه بین مدیران شرکت وسهامدارن برگزار می شود و نظرات وپیشنهادات اعضاء و پیشبردهای سالانه مالی شرکت مطابق با اصول اساسنامه به صورت سالانه با حضور کل سهامداران برگزار می شوذ.

مجمع عمومی فوق العاده

این مجمع با حضور تمام اعضاء مجمع و یا بیش از نیمی از سهامداران به رسمیت شناخته می شود. چنانچه حضور اکثریت اعضاء باشد براساس مواردی که در اساسنامه شرکت آماده است قابل قبول می باشد. دراین مجمع تغییرات در شرکت، تغییر دراساسنامه مورد رسیدگی قرارمی گیرد. اجرایی شدن تصمیمات این مجمع منوط به رای گیری و موافقت حداقل دو سوم حاضرین در جلسه می باشد.

هیئت مدیره

درجلسه مجمع عمومی سالیانه یا فوق العاده شرکت اعضای هیئت مدیره انتخاب و سمت و حق امضاء آنها مشخص می شود. وقتی هیات مدیره مشخص گردید در اساسنامه شرکت اختیاراتی به آنها داده می شود. در برگزاری جلساتی که تغییرات شرکت می بایستی در آن مطرح و صورتجلسه گردد براساس این اختیارات نوع جلسه مشخص می گردد. که مجمع عمومی، فوق العاده یا با تصمیم هیات مدیره باشد. هیات مدیره می توانند براساس شرح وظایفش در اساسنامه شرکت با برگزاری جلسات و ارائه صورتجلسات تغییرات شرکت را انجام دهد.

 

مدارک تغییرات شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت

  • کپی اساسنامه شرکت
  • کپی مدارک شناسایی شرکای به همراه مشخصات و میزان سهامشان در شرکت
  • اصل مدارک شرکای جدید در زمان نقل وانتقال سهام
  • کپی روزنامه رسمی براساس آخرین تغییرات شرکت

اقدامات لازم جهت ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت

  • تکمیل فرم اطلاعات مورد نیاز شرکت
  • ارائه تمامی اسناد شرکتتشکیل جلسه مجمع عمومی یا جلسه هیات مدیره
  • صورت جلسه تغییرات باید تنظیم شود و امضاء گردد.
  • ثبت صورتجلسه در سامانه اداره ثبت شرکت ها به همراه مدارک مورد نیاز
  • ارسال اصل مدارک از طریق اداره پست به اداره ثبت شرکت ها
  • پرداخت هزینه های قانونی برای دریافت آگهی تغییرات
  • صدور آگهی ثبت تغییرات
  • درج در روزنامه رسمی کشور

مدت زمان ثبت تغییرات و دریافت آگهی چقدر است؟

پس از ثبت صورتجلسات شرکت و مدارک موردنیاز در سامانه مربوطه حدود یک هفته برای تایید مدارک و ثبت آنها نیاز است. پس از آن حداکثر سه روز فرصت دارید که مدارک را پست نمایید. سپس پرونده مربوطه از طریق اداره پست نهایت 20 روزه اعلام اگهی می شود.

موارد ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت

  1. تغییرات کلی در متن اساسنامه شرکت
  2. انحلال و یا اعلام ورشکستگی شرکت
  3. نقل و انتقال سهم و وارد شدن شرکای جدید و یا خروج آن ها
  4. تغییر نام شرکت
  5. تغییر موضوع شرکت
  6. تغییر آدرس یا محل شرکت
  7. تغییر در اساسنامه شرکت
  8. تغییر در اعضاء هیات مدیره یا سهامداران شرکت
  9. تغییر در مدت فعالیت شرکت
  10. چنانچه تغییرات نیاز به مجوز از ارگان های رسمی کشور داشته باشد می بایستی مجوز دریافت گردد.

تغییر نام شرکت

اول مطمئن شوید که نام جدید توسط شرکت دیگری ثبت نشده است. برای اطمینان از تایید سهامداران برای نام جدید پیشنهادی، باید یک صورتجلسه خاص را تصویب کنید و می‌توانید این کار را با برگزاری مجمع عمومی یا با تصمیم کتبی انجام دهید. برای تصویب یک صورتجلسه خاص، باید حداقل ۷۵ درصد رای موافق آن را داشته باشید. با این حال، اگر شما یک شرکت خصوصی هستید، نیازی به تشکیل جلسه سهامداران برای تایید نام جدید ندارید.

چنانچه این تغییر در اساسنامه شرکت طوری پیش بینی باشد که مدیران را قادر می‌سازد نام شرکت را بدون نیاز به تأیید سهامداران تغییر دهند، بدون برگزاری جلسه مجمع عمومی قابل اجرا می باشد.

پس از ارسال فرم پر شده را به همراه یک کپی از صورتجلسه تایید شده، گواهی ثبت تغییر نام صادر می کند که تغییر نام و تاریخ اجرای آن را تایید می کند. این گواهی صرفاً برای تایید تغییر نام شرکت شما صادر شده است. بقیه جزئیات مانند تاریخ تاسیس شرکت، شماره ثبت ، مشخصات سهامداران، مشخصات مدیران ، نوع کسب و کار و غیره که درگواهی قبلی آورده شده ثابت می ماند.

هنگامی که نام شرکت خود را به روز کردید، باید به اداره های دولتی مرتبط با کسب وکار شما شامل اداره مالیات، اداره ثبت اسناد، اداره صدور مجوز، قراردادهای مالی و بانکی ، در این مورد اطلاع دهید. نام دامنه وب سایت شرکت را همگام با نام جدید تغییر دهید. با این حال، در حالی که تصمیم دارید یک نام دامنه جدید برای شرکت خود داشته باشید، می توانید نام دامنه قدیمی را حفظ کنید. تغییر لوگوی شرکت درصورتیکه با نام جدید تناسب ندارد.

تغییر در آدرس رسمی شرکت

معمولاً یک دفتر ثبت شده در جایی قرار دارد که اکثر ذینفعان در آن ساکن هستند. تنها دلیل راحتی آنهاست. جابجایی می تواند در محدوده محلی همان شهر، خارج از محدوده محلی در همان شهر، از یک شهر به شهر دیگر باشد.

آدرس دفتر ثبت شده برای کلیه ارتباطات رسمی با شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در جریان تجارت، ممکن است از شرکت خواسته شود که آدرس دفتر ثبت شده خود را از یک مکان به مکان دیگر، خارج از محدوده شهر در همان ایالت، با ایجاد تصمیمات هیئت مدیره و تصمیمات مجمع عمومی، و ارائه اسناد تغییر آدرس به اداره ثبت، تغییر دهد. از شرکت ها

مدارک مورد نیاز برای تغییر آدرس

  1. کپی و اصل اساسنامه
  2. کپی تایید شده از مصوبه هیئت مدیره.
  3. کپی و اصل صورتجلسه تایید تغییر توسط اعضای شرکت.
  4. فیش پرداخت هزینه درخواست.
  5. تأیید انتشار آگهی روزنامه.

کپی آخرین ترازنامه حسابرسی شده، حساب سود و زیان شرکت به همراه حسابرسان و گزارش مدیر.

 

نقل و انتقال سهام

نقل و انتقال سهام شرکت

سهامداران می توانند سهام را به سایر سهامداران منتقل کنند. سهامداران موجود می توانند با یک سهامدار فعلی یا با سهامدار جدید با رعایت مفاد اساسنامه شرکت معامله کنند. هرگونه انتقال سهام باید مطابق با اساسنامه باشد.

یک شرکت ممکن است سهام خود را به دلایلی انتقال دهد از جمله:

  • برای جذب سرمایه جدید
  • برای سازماندهی مجدد شرکت
  • برای آوردن شرکای جدید با ایده های تازه و مهارت های جدیدوقتی کسی سهام را می خرد، از آنجایی که حقوق مربوط به سهام نیز منتقل می شود، سهامدار جدید همان حقوق سهامدار قبلی را خواهد داشت. به عنوان مثال، سهامدار ممکن است دارای حق رای یا حقوق دریافت سود سهام در اولویت برای سایر سهامدارانی باشد که دارای کلاس متفاوتی از سهام در شرکت هستند.

مراحل نقل وانتقال سهام

  • اگر قوانینی برای نقل و انتقال در اساسنامه شرکت ذکر شده باشد نیاز به جلسه مجمع عمومی فوق العاده است درغیر اینصورت جلسه هیات مدیره برگزار می شود
  • تنظیم صورتجلسه رسمی که به امضاء اعضای هیات مدیره می رسد. همچنین امضاء انتقال دهنده و انتقال گیرنده سهام نیز لازم است.
  • مدارک شناسایی فروشنده و خریدار سهام
  • تسویه مالیات و دریافت برگه مفاصا حساب از اداره مالیات
  • مشخصات سهامداران قبل و بعد از انتقال سهام

پیگیری ثبت تغییرات شرکت

پیگیری ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت اگر به درستی ومطابق قوانین و مقررات انجام شده باشد سخت و پیچیده نمی باشد. وقتی نماینده شرکت صورتجلسه تغییرات به همراه مدارک موردنیاز را در سامانه ثبت شرکت ها ثبت می کند یک کدرهگیری دریافت می کند. با واردکردن کد مربوطه درهرزمانی می تواند پیگیر مراحل انجام شده باشد و به اطلاع اعضاء شرکت برساند. در مراحل ثبت عدم با کوچکترین اشتباهی روند انجام کار دچار مشکل می شود و باعث طولانی شدن کار می شود . لذا عدم پیگیری مراحل ثبت ممکن است ضررهای زیادی را به شرکت وارد کند. نقش نماینده انتخابی شرکت در این قسمت خیلی اهمیت دارد. بهتر از نماینده آشنایی کامل به امورحقوقی و امور شرکت داشته باشد.

پیگیری آگهی تغییرات روزنامه رسمی

پیگیری آگهی صورتجلسات تغییرات شرکت به وسیله سامانه روزنامه رسمی انجام پذیر است. آگهی تغییرات شرکت باید در روزنامه رسمی چاپ شود تا ثبت تغییرات شرکت به طور رسمی کامل شود. آگهی تغییرات روزنامه رسمی به این معنی است که نماینده شرکت به صورت رسمی تغییرات درج شده در صوتجلسه شرکت را به عموم اعلام می کنندو بدیهی است از آن تاریخ کار خود را با تغییرات جدید شرکت پیش می برند.

نحوه آگهی در روزنامه رسمی

پس از انجام مراحل گفته شده دربالا در خصوص تغییرات شرکت و ثبت آن در سامانه ثبت شرکت ها، مراتب در روزنامه رسمی کشور انتشار می یابد.

مراحل ثبت آگهی در روزنامه رسمی

  1. ثبت نام در سامانه روزنامه رسمی
  2. ورود اطلاعات کاربری جهت دریافت نام کاربری و رومز ورود
  3. ورود به پنل کاربری در سامانه و پرداخت هزینه از طریق ورود به بخش هزینه آگهی
  4. دریافت کدپیگیری جهت اطلاع از وضعیت ثبت اگهی شرکت

وضعیت آگهی به یکی از حالت های زیر نمایش داده می شود:

“دریافت شده از ثبت” یعنی متقاضی هزینه آگهی را پرداخت نکرده ویا تراکنش موفق نبوده و بایستی در صورت تمایل به چاپ آگهی در روزنامه رسمی، با کلیک نمودن بر روی دکمه “پرداخت آنلاین مبلغ آگهی” در صفحه “مشاهده آگهی” خود اقدام به پرداخت هزینه آگهی نماید.”آماده ارسال به چاپ” زمانیکه کاربر هزینه چاپ آگهی را از طریق درگاه بانکی با موفقیت پرداخت می کند، سامانه آن را برای چاپ ارسال می کند.

“در حال انتشار امضا نشده” آگهی ارسال شده برای چاپ ولی امضاء نشده است.

“انتشار یافته امضا نشده” آگهی چاپ شده ولی نسخه نهایی آن که امضاء شده صدور نگردیده است.

“انتشاریافته امضاء شده” وقتی وضعیت آگهی به این حالت درمی آید به این معناست که آگهی جهت انتشار تایید شده است.

پس از این که آکهی به وضعیت “انتشاریافته امضاء شده” درآمد آگهی تایید شده است و در سامانه روزنامه رسمی منتشر می شود و کاربر می تواند نسخه الکترونیکی ان را دریافت کند.

با مشخص شدن نوع تغییر در شرکت و انجام مراحل گفته شده، با مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir درخواست ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت را انتخاب نمایید. موارد ذیل از شما خواسته می شود:

  • اطلاعات شرکت
  • اطلاعات جلسه
  • تصمیمات جلسه
  • نام های درخواستی
  • اشخاص جلسه
  • سمت اشخاص جلسه
  • ارتباط اشخاص جلسه
  • مدارک موردنیاز
  • متن صورتجلسه
  • پذیرش نهایی

مطابق توضیحات داده شده موارد اعلام شده را تکمیل و پذیرش نهایی را دریافت نمایید.

 

ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت

ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت 

ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت چیست؟

صورتجلسه در فرهنگ فارسی معین ، به معنای نوشته ای که رویدادها و گفتگوهای جلسه در آن ثبت می شود آمده است.به طور معمول صورتجلسه ها شامل تاریخ و محل برگزاری جلسه ، مشخصات اعضاء شرکت کننده و تصمیمات اتخاذ شده می باشد. هر جلسه رسمی با تجمع ارکان ( اعضاء جلسه ، دستور جلسه ، در زمان معین و مکان ) تحقق می یابد.

مکمل تحقق جلسه تنظیم صورت جلسه ای است که رسمیت جلسه را تامین می نماید.

ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت

تنظیم مطالب در نشست های رسمی به وسیله دبیر یا منشی جلسه انجام می شود.

منشی جلسه ممکن است یکی از اعضا جلسه بوده و یا شخص دیگری که به همین عنوان و بدون داشتن حق رای در جلسه حضور می یابد.

متن صورتجلسات تغییرات شرکت باید کامل و دقیق مطابق با نمونه های ارائه شده اداره ثبت شرکت ها تنظیم گردد وسپس عیناَ در سامانه اداره ثبت شرکت ها درج شود . پس از درج در سامانه ، می بایست اصل صورتجلسه امضاء شده و به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

ثبت صورتجلسات تغییرات شرکت به طرق ذیل دسته بندی می شوند :

  • تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت های با مسئولیت محدود
  • تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت های سهامی خاص
  • تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت های سهامی عام
  • تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت های تضامنی
  • تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت های تعاونی
  • تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت های نسبی
  • تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت های مختلط سهامی
  • تنظیم صورتجلسات تغییرات شرکت های مختلط غیر سهامی

برای آشنایی بیشتر با نحوهثبت صورتجلسات تغییرات شرکت و همچنین ثبت شرکت خود با کارشناسان موسسه حقوقی عصر جدید مهان پیشرو تماس بگیرید و از آخرین قوانین و شرایط ثبت صورتجلسه مطلع شوید.

کارشناسان ما در جهت راهنمایی و کمک به شما آماده می باشند و شما میتوانید از طریق شماره های تلفن اعلام شده و یا فرم های ارتباطی و پشتیبانی آنلاین در شبکه های اجتماعی که درون سایت قرار دارد با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط:

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!