کد اقتصادی فوری

کد اقتصادی فوری

کد اقتصادی فوری-ثبت عصر جدید-09129586944


 

کد اقتصادی فوری یعنی گرفتن یک کد 12 رقمی از سوی سازمان امور مالیاتی به منظور بررسی فعالیت تجاری یک شرکت که به کلیه افراد حقیقی و حقوقی که دارای فعالیت بازرگانی و تجاری می باشند تعلق می گیرد. با اخذ کد اقتصادی احراز هویت افراد حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی کشور به راحتی امکان پذیر است.

در واقع باید گفت که این شناسه برای کلیه افرادی که به نوعی در تجارت خود با مراکز دولتی سروکار دارند الزامی می باشد. کد اقتصادی برای هر شرکتی منحصر به فرد است و مشخص می کند که یک شرکت تجاری برای ارائه خدمات خود و یا خرید و فروش چگونه باید عمل کند.

اخذ کد اقتصادی فوری برای کلیه فعالان در زمینه صادرات ، واردات ، توزیع ، مونتاژ و تولید ضروری است. برای اشخاص حقیقی اخذ کد اقتصادی مشروط به ارائه پروانه کسب و کار می باشد.

چنانچه شرکتی را ثبت کردید به مدت 60 روز مهلت دارید تا کد خود را دریافت نمایید. اگر شرکت را ثبت کرده اید اما فعالیتی در آن ندارید ، موظف هستید تا با مراجعه به حوزه مالیاتی مرتبط با محدوده شرکت خود پرونده مالیاتی را تشکیل دهید.

اما در این مرحله الزامی به اخذ کد اقتصادی ندارید. ارائه کلیه صورت حساب و فاکتورها با کد اقتصادی تقلبی ، منجر به پیگرد قانونی شده و باید جریمه سنگینی را بابت آن پرداخت نمایید. اخذ کد 12 رقمی اقتصادی به منظور ارتقاء سیستم مالیاتی کشور تدوین شده است.

چه کسانی از اخذ کد اقتصادی معاف هستند؟

خوب است که بدانید افراد و موسساتی هم هستند که نیاز به اخذ این کد ندارند از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

تمامی اشخاص حقیقی که مشغول فعالیت های پیمانکاری هستند و ارزش فعالیت های پیمانکاری آنها در طول یک سال شمسی از 50 میلیون ریال تجاوز نمی کند.

مساجد و تکایا نیز از اخذ کد اقتصادی معاف هستند.

در ادامه شما را با هزینه های دریافت کد اقتصادی اشنا خواهیم کرد.

تمامی افراد حقیقی که فعالیت آنها در زمینه فرهنگی، ادبی و هنری می باشند نیز از اخذ کد اقتصادی معاف هستند که از این جمله می توان به نویسندگان و طراحان اشاره کرد.

کد اقتصادی فوری

اخذ کد اقتصادی فوری برای چه کسانی ضروری است؟

همانطور که گفته شد تمامی افرادی که به نوعی درگیر کارها و خدمات تجاری بوده و به طور کلی دارای جواز کسب و کار و مکان تجاری می باشند موظف به اخذ کد اقتصادی هستند.

منظور از مکان تجاری، همان واحد شغلی است که در آن فعالیت تجاری انجام می شود و توسط شهرداری مورد تایید است و منظور از جواز کسب و کار، همان مجوز فعالیت تجاری می باشد که از سوی سازمان ذیربط مورد تایید واقع شده است.

برای کلیه خرده فروشان که صدور فاکتور برای آنها غیر ممکن است؛ صدور فاکتور با درج کد اقتصادی لازم نیست، اما اگر صدور فاکتور از سوی صندوق صورت می گیرد، ثبت این کد دوازده رقمی برای فروشنده اجباری است.برای اطلاعات بیشر درمورد هزینه های دریافت کد اقتصادی با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

از مهم ترین دلایلی که می توان برای ثبت کد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش ذکر کرد این است که، به این طریق می توان میزان دقیق سود ها را تعیین نمود و دیگر محاسبه مالیات ها تقریبی صورت نخواهد گرفت و میزان دقیق آنها بر اساس مدارک و اسناد مشخص خواهد شد و بر این اساس افراد و شرکت ها با توجه به میزان معاملات و سود خود، مالیات را به درستی پرداخت خواهند کرد.

باید بدانید که داشتن کارت بازرگانی بستگی به اخذ کد اقتصادی فوری دارد. همچنین به عنوان یک شخص حقوقی که فعالیت اقتصادی دارد، برای افتتاح حساب به این کد دوازده رقمی نیاز دارید. این کد به منظور سازمان دادن به پرداخت مالیات مودیان است و همچنین بوسیله این کد به راحتی می توان عملکرد شرکت ها را تحت نظر داشت و از فرار مالیاتی آنها جلوگیری کرد.

همچنین اگر به دنبال این هستید که از معافیت های مالیاتی بهره مند شوید لازم است که اقدام به اخذ کد اقتصادی نمایید.

چنانچه به هر دلیلی نتوانید کد اقتصادی را دریافت نمایید، امکان ثبت نام اولیه شما، برای برخورداری از ارزش افزوده وجود نخواهد داشت. برای اینکه بتواند در ثبت نام اولیه ارزش افزوده شرکت کنید باید آگهی تغییرات و تاسیس شرکت را در کنار اخذ کد اقتصادی فوری داشته باشید. صدور گواهی مالیات بر ارزش افزوده به صورت شش ماه و یک ساله از سوی مراجع ذی صلاح است.

عدم اخذ کد اقتصادی و جرایم مربوط به آن

چنانچه به هر دلیلی مایل به اخذ کد اقتصادی نباشید باید بدانید که اجازه فعالیت اقتصادی و تجاری نداشته و در صورت اقدام به فعالیت مورد جریمه واقع خواهید شد.

اگر بار اول از گرفتن کد اقتصادی طفره روید میزان جریمه ایی که باید به دولت پرداخت کنید دو برابر سود معامله های شما خواهد بود.

اگر دو بار مرتکب این تخلف شوید، مکان فعالیت شما به مدت سه ماه پلمپ خواهد شد.

اگر بار سوم اقدام به تخلف نمایید باید منتظر سه تا شش ماه حبس باشید.

کارشناسان و وکلای مجرب ثبت عصر جدید اماده راهنمایی ، اموزش ،مراحل ، مدارک مورد نیاز و هزینه های دریافت کد اقصادی در کنار شما عزیزان هستند.

راهنمایی کامل پلمپ دفاتر در ثبت عصرجدید

 

کد اقتصادی فوری

اخذ کد اقتصادی فوری به صورت اینترنتی چگونه است؟

برای دریافت کد اقتصادی فوری به صورت اینترنتی در قدم اول باید پیش ثبت نام آن را انجام دهید. در این مرحله پس از ثبت شرکت و در بازه زمانی دو ماهه باید به سایت سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه نمایید و پیش ثبت نام را انجام دهید.

دقت کنید که پس از ارائه اطلاعات خود در این سامانه، به شما یک هفته مهلت داده می شود تا اطلاعات خود را مورد تایید قرار دهید. چنانچه در این هفت روز اقدام به تایید اطلاعات نکنید به طور خودکار پرونده شما از دستور کار خارج خواهد شد.

در مرحله بعد سازمان های مربوطه با استعلام گرفتن از منابع مختلف اطلاعات شما را مورد بررسی قرار می دهند و چنانچه مغایرتی در اطلاعات ارائه شده پیدا کنند به شما اطلاع داده می شود ، این موضوع به این معنا است شما مجبور هستید دوباره مرحله پیش ثبت نام را انجام دهید.

پس از تایید اطلاعات ، از طریق پیامک نام کاربری و رمز اختصاصی به شما اعلام خواهد شد. بهتر است نام کاربری و رمز عبور خود را به خاطر بسپارید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن استفاده کنید.

پس از گرفتن نام کاربری و رمز عبور می توانید به عنوان کاربر وارد سامانه شوید و اطلاعات مربوط به فعالیت تجاری خود را ثبت کنید. در این مرحله شما این امکان را دارید تا اطلاعات خود را نیز ویرایش کنید.

پس از تکمیل، ثبت و تایید اطلاعات در این مرحله ، اقداماتی از سوی سازمان امور مالیاتی برای صحت اطلاعات شما انجام می شود ، چنانچه مغایرتی پیدا شود به شما اطلاع داده می شود و در غیر اینصورت اطلاعات مورد تایید سازمان قرار می گیرد و می توانید اظهارنامه خود را به صورت الکترونیکی ارسال نمایید.

کارشناسان و وکلای مجرب ثبت عصر جدید اماده راهنمایی ، اموزش ،مراحل ، مدارک مورد نیاز و هزینه های دریافت کد اقتصادی در کنار شما عزیزان هستند.

برای اخذ کد اقتصادی چه مدارکی لازم است؟

برای دریافت این کد افراد به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند که بایستی مدارک متفاوتی ارائه دهند.

مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی فوری برای اشخاص حقوقی

افراد حقوقی برای اخذ این کد باید مدارک خود را در زمینه فعالیتی که دارند به طور کامل تهیه و ارائه دهند. منظور از افراد حقوقی شرکت ها و موسسات می باشند.

  • اخذ و دریافت دفترچه از خدمات اداره دارایی
  • دریافت فرم های مربوط به واحد ثبت و شناسایی اداره دارایی
  • کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضای هیئت مدیره
  • اقدام به انتشار آگهی تاسیس شرکت و یا تغییرات ثبتی که در دو نسخه باید ارائه شود.
  • کپی از اساسنامه شرکت
  • برای شرکتهای غیر سهامی ارائه کپی اظهارنامه، شرکتنامه و یا تقاضانامه الزامی است.
  • ارائه کپی از آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • ارائه کپی از پروانه بهره برداری و یا مجوز تاسیس
  • کپی ازسند مالکیت ملک قانونی شرکت که در آگهی تاسیس نیز به آن اشاره شده است و در صورت استیجاری بودن ملک کپی قرارداد اجاره باید ارائه شود. البته در این مورد قرارداد اجاره باید به تایید واحد مالیاتی منطقه مورد نظر رسیده باشد.
  • اصل و کپی از قبض آب و برق تلفن محل شرکت

مدارک لازم جهت دریافت کد اقتصادی فوری برای اشخاص حقیقی

  • ارائه درخواست کتبی
  • کپی پروانه کسب
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • سه قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه کردن اطلاعات شخصی
  • پرداخت و ارائه کردن فیش هزینه ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *