دریافت کد اقتصادی

دریافت کد اقتصادی

دریافت سریع کد اقتصادی-sabteasrejadid-09129586944


 

دریافت کد اقتصادی چگون است؟

دریافت کد اقتصادی و یا اخذ کد اقتصادی بر دو نوع شخصی و شرکتی میباشد که هر کدام شرایط و مدارک خواص خود را برای دریافت سریع دارد.

هر آنچه که باید در مورد دریافت کد اقتصادی بدانید:

دریافت کد اقتصادی در واقع یک عدد دوازده رقمی می باشد که از آن جهت شناسایی یک واحد اقتصادی استفاده می گردد. در اصل می توان این کد را یک کد همانند کد ملی افراد و اشخاص بدانید که برای یک واحد اقتصادی و یا یک کسب و کار مشخص و معین می گردد.

شماره اقتصادی را می توان یک عدد خاص و منحصر به فرد دانست که برای هر واحد اقتصادی چیزی متفاوت نسبت به واحد اقتصادی دیگر آن است. سازمان امور مالیاتی این کد 12 رقمی اقتصادی را تعیین می نماید و آن را به یک کسب و کار مشخص ارائه می دهد، این اداره خودش زیرمجموعه ی وزارت امور اقتصادی و دارایی می باشد.

شایان ذکر است که سازمانی مانند سازمان امور مالیاتی نیز در سر تا سر کشور، اشخاص حقیقی و حقوقی را با شماره اقتصادی مشخص شناسایی می نماید. به این نوع کد اقتصادی،شماره ی اقتصادی هم گفته می شود ،هر شرکتی که مشاهده می فرمایید به یک شماره ی اقتصادی نیاز دارد.

لازم به ذکر است که بدانید این شماره ی اقتصادی، در حالت کلی نحوه ی عملکرد یک واحد اقتصادی و فعالیت های آن را از جمله خدماتی که ارائه می دهد و یا خرید و فروش هایی که در قراردادها و فاکتورها ثبت شده است را نشان می دهد.

اگر اطلاعاتی در مورد نحوه ی کاربرد کدهای اقتصادی دارید شاید بدانید که برای مواردی همچون صدور فاکتورهای رسمی و یا تنظیم دفاتر قانونی به کد اقتصادی نیازی ندارید اما چیزی که باید به آن توجه کنید این است که کاربردهای کد اقتصادی فراتر از این مواردی است که نام برده شده است.
در رابطه با کاربرد و دریافت کد اقتصادی می توان موارد زیر را خاطرنشان کرد:

  • دریافت کارت بازرگانی منوط به دارا بودن این کد اقتصادی است.
  • دریافت گواهی ارزش افزوده برای شرکت مورد نظر
  • جهت عقد انواع قراردادهای تجاری با اشخاص حقیقی و یا حقوقی
  • در مورد ارائه ی اظهارنامه ی مالیاتی
  • ارائه ی اظهارنامه ی ارزش افزوده نیازمند کد اقتصادی است.

مواردی که در بالا بیان کردیم همگی در ابتدا نیازمند این هستند که واحد تولیدی و یا اقتصادی، این شماره و یا کد اقتصادی را دارا باشد.

[/bsf-info-box][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][bsf-info-box icon=”Defaults-bar-chart bar-chart-o” icon_size=”32″ icon_color=”#8224e3″ title=”چرا دریافت کد اقتصادی تا این اندازه مهم و ضروری است؟” heading_tag=”h2″ title_font_color=”#8224e3″]

دریافت کد اقتصادی بسیار مهم و ضروری می باشد و آن به این دلیل است که تمامی فعالیت های افراد چه حقیقی و چه حقوقی با این کد اقتصادی صورت می گیرد.

لازم است تا بدانید که کد یک عدد است که می تواند به شرکت شما اعتبار ببخشد ،شرایطی را تصور کنید که شرکتتان می خواهد با یک شرکت بزرگ، قراردادی سودآور تنظیم کند، احتمالا شرکت طرف قرارداد از شما درخواست کد اقتصادی می دهد و اگر شما آن را نداشته باشید این امکان وجود دارد که به همین علت کاملا جزئی، قرارداد خوبی را از دست بدهید.

شمارههای اقتصادی پیش نیازی می باشند تا بتوانید در مناقصه ها و مزایده ها شرکت کنید، برای این که بتوانید در این موارد که می توانند برای شرکت شما بسیار سودآور باشند، دارا بودن گرید و رتبه بندی بسیار مهم است و دارا بودن این موارد نیازمند داشتن کد اقتصادی است.

برای انجام واردات و صادرات هم نیاز به دریافت کد اقتصادی دارید ،کد اقتصادی برای جلوگیری از مشکلات مالیاتی بسیار مفید است و در صورتی که افراد برای پرداخت و ارائه ی اظهارنامه های مالیاتیشان به طور منظم و بر اساس قاعده و قانون مشخصی اقدام کنند، این امکان نیز وجود دارد که مشمول معافیت های مالیاتی بشوند.

ارائه ی اظهارنامه ی مالیاتی از جمله مواردی است که برای انجام آن نیاز دارید تا کد اقتصادی داشته باشید و در اصل دارا بودن کد به سریع تر انجام شدن فعالیت های مالیاتی کمک زیادی می کند.

تمامی مواردی که بیان نمودیم نشان دهنده ی آن است که دریافت کد اقتصادی بسیار مهم و ضروری می باشد و لازم است تا برای پیشرفت خودتان و کاری که انجام می دهید، این کد را داشته باشید که پرستیژ کاریتان را هم بالاتر می برد.

 

دریافت کد اقتصادی

آیا می توانیم شرکت ثبت کنیم اما کد اقتصادی نگیریم؟

تمامی شرکت هایی که مورد ثبت قرار گرفته اند موظف می باشند تا این کد را دریافت کنند، بر اساس قانون اگر بخواهیم اعلام کنیم، تمامی مودیان مالیاتی باید کد اقتصادی را دریافت کنند و این مورد تفاوتی ندارد که شخص حقیقی است و یا حقوقی، در هر صورت باید نسبت به دریافت این کد اقدام نماید. برای دریافت کد اقتصادی سریع میتوانیید با کارشناسان ثبت عصر جدید در ارتباط باشید.

اگر بخواهیم بر طبق قانون این مورد را شرح بدهیم، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر نحوی فعالیت اقتصادی و تجاری دارند و به آن مشغول می باشند، واجب است که این کد را دریافت کنند. البته این موضوع را فراموش نکنید که ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی نیز برای این افراد کاملا ضروری می باشد.

شرکت هایی که می بایست در جهت اخذ شماره اقتصادی اقدام نمایند و موظف می باشند که این کد را دریافت کند عبارت هستند از شرکت هایی که در زمینه ی تولید، مونتاژ، توزیع و پخش کالا فعالیت دارند و همچنین شرکت هایی که در زمینه ی ارائه ی خدمات فعالیت می نمایند و همین طور تمامی اشخاص حقیقی که از یک صنف خاص جواز کسب و پروانه ی فعالیت دریافت نموده اند و البته برای انجام فعالیت هایشان، مکانی در اختیار دارند و در حال فعالیت در همان زمینه هستند.

بنابراین ثبت شرکت باید منجر به دریافت کد اقتصادی شود تا همه ی افرادی که قصد همکاری با مجموعه ی شما را دارند بدانند که به صورت کاملا قانونی در حال فعالیت می باشید و تمامی شرایط و قوانین را رعایت نموده اید.

آیا برای اخذ کارت بازرگانی و دریافت کد اقتصادی لازم است؟ همان طور که بیان کردیم و متوجه شدید برای انجام واردات و صادرات در هر زمنیه ای نیاز به کد اقتصادی دارید. اگر جزو افرادی هستید که به کالاهای کوچک و بزرگ و واردات و صادرات آن ها علاقمند هستید، نیاز دارید که برای انجام آن، کارت بازرگانی داشته باشید و دریافت این کارت هم مستلزم دارا بودن کد اقتصادی است.

در واقع در صورتی که کد اقتصادی نداشته باشید این را باید قبول نمایید که فرصت حضور در یک رقابت پر سود را از دست داده اید و دیگر نخواهید توانست وارد این حوزه ی کاری شوید تا زمانی که کد اقتصادی و پس از ان با استفاده از آن، کارت بازرگانی را دریافت نمایید.

اگر فرصت کمی برای دریافت کارت بازرگانی دارید و کد اقتصادی دریافت نکرده اید باید برای دریافت سریع کد اقتصادی اقدامات لازم را به عمل آورید.

چگونگی دریافت کد اقتصادی برای شرکت قانون نیز یک سری شرایط و مراحلی را برای دریافت کد اقتصادی تبیین نموده است که بر آن اساس می توانید کد اقتصادی دریافت کنید این کد اقتصادی توسط اداره ی دارایی در مرکز استان و یا شهرستانی که قرار دارید، برای تمامی اشخاص حقیقی و یا حقوقی صادر می گردد.

مراحل دریافت کد اقتصادی را به این صورت میتوان بیان کرد

  1. در ابتدا و قبل از هر چیزی لازم است تا برای ثبت نام به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نمایید و درخواست خود را از آن جا شروع کنید.
  2. پس از ورود به سایت، بر روی ثبت نام الکترونیکی کد اقتصادی که جایش را در قسمت راست صفحه قرار داده اند، کلیک نمایید تا وارد آن شوید.
  3. پس از این که کلیک می نمایید وارد صفحه ی پیش ثبت نام کد اقتصادی خواهید شد.
  4. در این قسمت از شما یک سری اطلاعات می خواهد که می بایست در این صفحه وارد نمایید و آن ها را مورد ثبت قرار بدهید.
  5. پس از این که این مراحل را طی کردید، کمی باید صبر کنید تا امور مالیاتی برای شما کد کاربری به همراه رمز ارسال کند و به این نکته بسیار توجه فرمایید که اگر اطلاعاتی را مانند آدرس و یا کدپستی یا اطلاعاتی دیگر را اشتباه وارد کرده باشید، این امکان نیز وجود دارد که آن اطلاعات برای شما ارسال نشود.
  6. پس از این که کد کاربری و رمز برای شما ارسال شد، مراحل 1 و 2 را مجددا تکرار کنید و مرحله ی بعد ثبت نام را مشاهده فرمایید.
  7. در این مرحله باید گزینه ی ثبت نام کد اقتصادی را مورد انتخاب قرار بدهید و اطلاعاتی که در این مرحله از شما می خواهد را بر اساس مدارک و اسنادی که در اختیار دارید تکمیل نمایید و در آخر ذخیره ی آن را بزنید تا اطلاعاتتان ثبت گردد.
  8. در صورتی که در انجام مراحل قبلی مشکلی وجود نداشته باشد، در این مرحله برای شما کد اقتصادی صادر می گردد.

دریافت سریع کد اقتصادی

جهت اخذ کد اقتصادی می توانید با مجموعه ثبت عصر جدید تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم صورت بگیرد.

دریافت کد اقتصادی چگونه ممکن است؟ هر شرکتی که مورد ثبت قرار می گیرد ظرف مدت شصت روز و یا دو ماه فرصت دارد تا نسبت به دریافت این کد اقدام نماید در صورتی که در این مدت هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد لازم است تا اداره و سازمان مالیاتی را در جریان بگذارد. در غیر این صورت واجب است که این کد را دریافت کند و از آن جهت انجام کارهایش استفاده نماید.

جهت دریافت کد اقتصادی می توانید به راحتی با شرکت ثبت عصر جدید ارتباط برقرار نمایید و این ارتباط می تواند از طریق تماس با ما انجام گیرد و تمامی مدارک و شرایطی که لازم دارید تا جهت دریافت شماره اقتصادی به کار ببندید، کارشناسان مجموعه ی ما به شما اعلام کنند.

اگر از طریق مجموعه ی ما یعنی ثبت عصر جدید جهت اخذ کد اقتصادی اقدام کنید، این مورد برای شما وجود دارد تا با خیالی راحت از نحوه ی انجام آن و این که می توانید کد اقتصادی را سریع تر از چیزی که تصور می کنید، دریافت کنید.

کارشناسان مجموعه ی ما این توانایی را دارند که در صورت بروز هرگونه مشکل در روند پرونده آن را با درایت خاصی رفع کرده و بهترین نتیجه را به مشتریان عزیز ارائه بدهند.

برای دریافت سریع شماره اقتصادی فقط کافیست تا با تمامی مراحل آن آشنایی کافی داشته باشید و به انجام مراحل دریافت کد تسلط داشته باشید.

هزینه دریافت کد اقتصادی چگونه محاسبه می شود؟

همان طور که می دانید انجام تمامی امور اداری مستلزم یک سری هزینه ها می باشد که افراد می بایست آن ها را پرداخت نمایند تا بتوانند از مزایای آن اقدام بهره مند شوند.

اما در رابطه با اخذ کد اقتصادی چیزی که لازم است تا بدانید این است که تمامی پروسه ی دریافت کد اقتصادی و انجام امور مالیاتی به طور کلی به صورت کاملا رایگان می باشد.

این مورد نیز بنا بر تصمیم و اعلام از سمت سازمان امور مالیاتی می باشد و این مورد را فراموش نکنید که هیچ شخص چه حقیقی و یا حقوقی نباید جهت ثبت نام و دریافت سریع کد اقتصادی از شما وجهی را دریافت کند.

بنابراین بر اساس این مواردی که اعلام نمودیم، دریافت کد اقتصادی با کارشناسان خبره انجاممیگیرد تا افراد به دریافت آن ترغیب شوند و این کد مهم را برای انجام فعالیت هایشان دریافت کنند.

ارائه سریعترین خدمات در شرکت ثبت عصر جدید

شرکت ثبت عصر جدید یکی از شرکت هایی می باشد که توانسته است با به کارگیری بهترین کارمندان در زمینه ی انجام تمامی موارد حقوقی و اداری همچون اخذ کد ا، کارت بازرگانی، ثبت شرکت ها به صورت کلی و یا مواردی از این قبیل، کمک شایانی را به افراد حقیقی و حقوقی نماید.

به دلیل وجود مسلط ترین کارمندان در این مجموعه، سریع ترین خدمات دریافت کد اقتصادی نیز توسط مجموعه ی ما یعنی شرکت ثبت عصر جدید انجام می شود و این اطمینان به مشتری داده می شود که می تواند در کوتاهترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه مشکلی، کد اقتصادی خود را دریافت نماید و به فعالیت های اقتصادی خود مشغول شود.

برای دریافت این خدمات فقط کافیست با ثبت عصر جدید تماس بگیرید و از مشاوره های کارشناسان ما بهره مند گردید که این مشاوره ها در تمامی زمینه های ثبتی صورت می گیرد و می توانند شما را از سردرگمی هایی که در این حیطه پیش می آید، نجات دهند.

تماس با مرکزی معتبر و دارای سابقه کار مفید این مورد را پیش می آورد که بتوانید بدون هیچ دردسر و دغدغه ای، ثبتی های مورد نیازتان را انجام دهید و از آن ها استفاده کنید.

دریافت کد اقتصادی

کد اقتصادی جدید برای شرکتها چیست

شرکتها پس از تاسیس ملزم به تشکیل پرونده در اداره مالیات بودند و پس از از بازدید مستقلات و تایید کارشناس اداره کد اقتصادی 12 رقمی برای شرکت صادر میگردید که این کد با عدد 411 شروع  میشد که این پروسه از مهر 1399 طبق قوانین جدید حذف گردید.

زمانی که شما ثبت شرکت خود را به انجام رساندید باید پیش ثبت نام کد اقتصادی خود را در سامانه امور مالیاتی تکمیل و به گام 4 برسانید و همچنین برای تشکیل پرونده مدارک لازم را تهیه ( کپی مراک شرک ، کپی روزنامه رسمی تاسیس ، برابر اصل کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضا شرکت ، استعلام کد پستی ، تکمیل دفترچه مالیاتب شرکت ، و پرینت پیش ثبت نام کد اقتصادی ) و به حوزه مربوط به محدوده شرکت خود مراجعه و برای برسیی به ممیز خود تحویل دهید .

مرحله بعد مراجعه به مستغلات میباشد که با نامه ای که ممیز شما به شما تحیل داده به اداره مربوطه مراجعه و تشکیل پروند مستغلات داده و جواب نامه را به اداره مالیات خود تحویل داده و ممیز شما ، کد اقتصادی شما را تایید کرده و به گام 45 میرساند .

زمانی که شما در گام 45 قرار گرفتید شناسه ملی شما به عنوان کد اقتصادی شما شناخته شده و میتوانید به صورت رسمی با شناسه ملی فعالیت داشته باشید.

نکته مهم در مورد کد اقتصادی جدید این است که اکثر افراد بر این باورند که زمانی که پیش ثبت نام کد اقتصادی را تکمیل میکنند میتوانند با شناسه ملی فعالیت کنند در حالی که این اشتبا میباشد تا زمانی که شرکتها تشکیل پرونده نداده و به کام 45 نرسیده و کلاسه پرونده برای آنها در امور مالیاتی تعریف نشده باشد شناسه ملی کد اقتصادی محصوب نمیشود.

زمانی که شما سامانه پیش ثبت نام را تکمیل میکنید در ستون سمت چپ گزینه ای به نام چاپ خلاصه اطلاعات میباشد که با کلیک بر روی آن وارد صفحه جدیدی میشوسی که انتهای جدول شماره پرونده و حوزه مالیاتتی مشخص میباشد که هر زمان شما کلاسه داشته باشید داخل کادر مشخص است و در این صورت شما کد اقتصادی فعال دارید.

افراد یا شرکتهایی که قصد دریافت کارت بازرگانی و هر فعالیت اقتصادی دیگری دارند حتما باید این مراحل را طی کرده تا در اینده به مشکلات و جرایم مالیاتی بر نخورند ، در این مورد وکلا و کارشناسان ثبت عصر جدید در کمترین زمان میتوانند بهترین راهنمایی را برای شما داشته باشند.

سوالات متداول

سوالات متداول کد اقتصادی

برای دریافت کد اقتصادی نیازی به دفتر کار هست؟

بله درسته برای گرفتن کد اقتصادی شخصی و یا شرکتی نیاز به دفتر کار هست. به این علت که کارشناس مستغلات دارایی از دفتر کار شما بازدید به عمل میاورد و باید مورد تایید قرار گیرد در غیر این صورت کد برای شما صادر نخواهد شد.

شناسه ملی شرکت همان کد اقتصادی هست؟

خیر، در صورتی شناسه ملی کد اقتصادی میباشد که شما تشکیل پرونده مالیاتی شرکت را انجام داده و به تایید مستغلات در آمده باشید و همچنین کلاسه پرونده و حوزه مالیاتی برای شما مشخص شده باشد، این فرضیه که گفته میشود شرکت میتواند با شناسه ملی فعالیت کند اشتباه بوده و در اینده برای شما مشکل ساز میباشد.[/bsf-info-box][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *