ثبت شرکت در شهرک غرب

ثبت شرکت در شهرک غرب

ثبت شرکت در شهرک غرب-sabteasrejadid.com-09129586944


 

ثبت شرکت در شهرک غرب توسط بهترین دفاتر رسمی انجام می شود و زمان کمی را به خود اختصاص می دهد. اگر ایده ای در سر دارید، برای ثبت شرکت خود همین حالا اقدام کنید.

این روزها که افراد بیشتر به فکر کسب درآمد هستند، ثبت شرکت متقاضی بسیاری پیدا کرده است. خیلی ها برای اولین بار است که قصد ثبت شرکت را نموده و چون آگاهی از روند کاری ندارند، خیلی نگران می شوند.

اما باید گفت که دیگر زمان های قدیم که برای ثبت شرکت نیاز به دوندگی های بسیار بود، گذشته است. این روزها ثبت شرکت در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه امکان پذیر است و دیگر نیاز به حضور و مراجعه پیاپی به اداره ثبت شرکت ها نخواهد بود.

ثبت شرکت در شهرک غرب، تجریش و دیگر مناطق تهران بزرگ، بر عهده دفاتر رسمی می باشد که پیرامون جزئیات آن در بخش های بعدی صحبت می کنیم.

آیا می دانید ثبت شرکت در شهرک غرب چگونه است؟

درسال های نه چندان دور، برای ثبت شرکت در شهرک غرب لازم بود افراد خود به شخصه در اداره ثبت شرکت ها حضور به عمل آورده و بعد از انجام کارهای اداری و همچنین ارائه مدارک، منتظر تایید شرکت مورد نظر خود باشد ، اما در حال حاضر دیگر این روند طولانی معنا نداشته و افراد دیگر درگیر انجام امور اداری نمی شوند.

بلکه انجام امور را بر عهده دفاتر رسمی ثبت شرکت ها قرار داده و خود منتظر تاییدیه می مانند ، در کل اگر بخواهیم مراحل تاسیس شرکت در ایران را مختصر و مفید توضیح دهیم، باید آن را در ده

مرحله کلی خلاصه نماییم. در زیر به این یازده مرحله اشاره کوچکی شده است

  • مرحله اول، انتخاب نوع شرکت است. اگر در این زمینه تحقیق کرده باشید، می دانید که شرکت های تجاری به هفت دسته کلی تقسیم بندی می شوند. این شرکت ها عبارتند از سهامی، مسئولیت محدود، تضامنی، نسبی، مختلط غیر سهامی، مختلط سهامی، تعاونی تولید و مصرف.
  • مرحله دوم، انتخاب شریک است. در هر یک از شرکت ها طبق قوانین تعیین شده، نیاز به شریک است که حداقل تعداد شریک در اکثر شرکت ها برابر با دو نفر می باشد. اصولاً حداکثری برای شرکت ها تعیین نشده است.
  • مرحله سوم، تعیین مدت و زمان فعالیت شرکت است. در این مرحله فرد بایستی مدت زمانی را برای فعالیت شرکت تعیین کرده و یا آن را نا محدود اعلام دارد.
  • مرحله چهارم، انتخاب آدرس برای شرکت است. برای رد کردن این مرحله، نیاز به تاییدیه اداره پست بوده و درباره ملک اجاره ای، نیاز به ارائه قرارداد رسمی می باشد.
  • مرحله پنجم، مشخص کردن سهامداران و اعضای هیئت مدیره است. در این مرحله، نیاز به ارائه مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره و سهامداران شرکت می باشد.
  • مرحله ششم، تعیین نام برای شرکت است. نامی که برای شرکت انتخاب می کنید نبایستی تکراری بوده و باید مطابق با فرهنگ و شئونات اسلامی باشد. در نظر داشته باشید نام های انتخابی باید سه سیلابی باشند.
  • مرحله هفتم، اعلام میزان سرمایه شرکت است. این مرحله در سامانه ثبت شرکت ها با عنوان سرمایه شخص حقوقی مشخص شده که در شرکت های مسئولیت محدود و شرکت های سهامی، حداقل مقدار سرمایه متفاوت است.
  • مرحله هشتم، مشخص کردن سمت و جایگاه افراد می باشد. در این مرحله باید مطابق با قوانین هر یک از شرکت ها، سمت افراد در شرکت مذکور مشخص گردد. مثلاً در شرکت های سرمایه محدود، مشخص کردن رئیس و مدیر عامل جزو واجبات می باشد.
  • مرحله نهم، تعیین سرمایه افراد می باشد. میزان سرمایه و میزان سهام هر یک از افراد با نام آن ها در قالب لیستی باید ارائه گردد.
  • مرحله دهم، انتخاب روزنامه سالی یا مالی می باشد. این مرحله نیاز به انتخاب یک روزنامه کثیر الانتشار داشته تا اتفاقات و تغییراتی که در شرکت رخ داده در آن اعلام گردد.
  • مرحله یازدهم، مرحله تنظیم مدارک است. در این مرحله که آخرین مرحله ثبت شرکت هاست، نیاز به تنظیم صورت جلسه، اظهار نامه، اساسنامه، تقاضا نامه و مواردی از این قبیل می باشد.

ثبت شرکت در شهرک غرب

از گام اول تا اخر ثبت شرکت در شهرک غرب چقدر زمان می برد؟

در بخش قبل با مراحل ثبت شرکت ها آشنا شدید. حال ممکن است این نگرانی وجود شما را فرا گیرد که انجام این همه مراحل چه مدت زمانی قرار است طول بکشد یا از گام اول تا آخر تاسیس شرکت ها چه مدت زمانی را به خود اختصاص می دهد؟

در پاسخ باید گفت که چون انجام تمامی امور بر عهده دفاتر رسمی ثبت شرکت هاست، سختی و دردسری دامن گیر شما نخواهد بود.
بد نیست بدانید، این روش ثبت شرکت ها برای این در بازار جا افتاد که مدت زمان کمی را به خود اختصاص می دهد. اگر بخواهیم خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که چیزی حدود 30 روز کاری طول می کشد تا گام اول تا آخر ثبت شرکت در شهرک غرب زمان ببرد. اما در بدترین حالت، این 30 روز به 45 روز کاری تبدیل شده که مدت زمان زیادی نخواهد بود.

البته مدت زمان مشخصی را نمی توان برای انجام امور ثبتی شرکت ها اعلام کرد. زیرا عوامل و پارامترهای بسیاری هستند که ممکن است سنگ اندازی کرده و سبب ازدیاد یا کاهش زمان انجام امور ثبتی شود.

توجه داشته باشید که آگاهی از امور ثبتی شرکت ها، روند فعالیت شما را سریع تر کرده و کمک می کند تا به مشکل بر نخورید. اما اگر عکس این موضوع باشد و شما بدون هیچ اطلاعاتی قدم در راه ثبت شرکت بگذارید، زمان و هزینه خیلی زیادی از شما گرفته خواهد شد و حتی ممکن است در این مسیر دلسرد شوید.

پس سعی کنید اول از هر چیز، از طریق منابع اطلاعاتی موثق، آگاهی های لازم را بدست آورده و بدانید اگر به فلان مشکلی در طول مسیر برخورد کردید، چگونه باید با آن مقابله کرده و آن را حل و فصل نمایید.

برای کسب اطلاعات دقیق تر از آخرین تغییراتی که در امور ثبتی شرکت ها رخ داده، بهتر است از مشاورین مجربی که در موسسات حقوقی فعالیت می کنند درخواست کمک کنید.

مهم ترین تکالیف پس از ثبت شرکت چیست؟

بعد از انجام امور ثبتی شرکت ها و ارائه مدارک مورد نیاز و رفع اشکالات، پس از گذشت مدت زمانی، شرکت مورد نظر شما به ثبت خواهد رسید ، شاید فکر کنید دیگر اینجا نیاز به انجام کاری نبوده و می توانید فعالیت شرکت را بدون دردسر آغاز نمایید.

در صورتیکه اینطور نیست و شما موظف به انجام تکالیفی هستید که اجرای آن بعد از تاسیس شرکت ها لازم و کافی است. مهم ترین این امور در زیر معرفی شده اند:

  1. انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی: اگر می خواهید از تسهیلات بانکی برخوردار شوید و از مزایا و معافیت های قانونی که برای شرکت شما در نظر گرفته شده محروم نشوید، موظف به پرداخت مالیات هستید. در صورتیکه مالیات مشخص شده از طرف دولت را پرداخت ننمایید، جریمه مالیاتی خواهید شد. پس لازم است بلافاصله بعد از ثبت شرکت، نسبت به تعیین حوزه مالیاتی اقدام کرده تا مشمول جریمه نشوید. بد نیست بدانید از زمان ثبت شرکت، دو ماه فرصت دارید تا دارایی های خود را اعلام نموده و پرونده دارایی تشکیل دهید. مالیات به صورت دو در هزار سرمایه شرکت باید به حوزه مالیاتی تعلق گیرد. در غیر اینصورت، موظف به پرداخت دو برابر این مقدار خواهید بود.
  2. اخذ کد اقتصادی: برای دریافت کد اقتصادی، اول نیاز به تشکیل پرونده مالیاتی می باشد. کد اقتصادی در واقع یک شناسه 12 رقمی بوده که به شرکت اختصاص پیدا کرده و در اداره مالیات با این شناسه شناخته می شود. کد اقتصادی باید بر روی فاکتورهای خرید و فروش ثبت شود تا امور مالیاتی به راحتی از طر ف اداره مالیات قابل پیگیری باشد. مدت زمانی که وقت دارید برای اخذ کد اقتصادی اقدام نمایید، مانند ایجاد پرونده های دارایی، زمانی برابر 2 ماه می باشد.
  3. اخذ دفاترپلمپ شده: دفاتر روزنامه، کل و دارایی باید از طرف اداره دارایی شماره گذاری گردد و امضا و پلمپ آن انجام شود. مدتی است که ترازنامه ها جایگزین دفاتر دارایی شده و برای همین، پلمپ و شماره گذاری دفاتر روزنامه و کل که اغلب اساس حسابداری موسسه ها را تشکیل می دهد، اهمیت پیدا کرده است. قبل از اینکه هر سال مالی به پایان برسد، باید دفتر مالی قانونی سال بعد را پلمپ نمایید. توجه داشته باشید از زمانی که شرکت ثبت شد، سی روز زمان دارید تا برای اخذ ذفاتر پلمپ شده اقدام نمایید.

آیا تکلیف مهم دیگری را باید بعد از ثبت شرکت انجام داد؟

لازم است بدانید موارد ذکر شده جزو مهم ترین تکالیفی بودند که انجام آن ها به شدت توصیه می شود. زیرا عدم اجرای آن ها دردسرهای بعدی جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

ثبت شرکت در شهرک غرب

ثبت شرکت در شهرک غرب را سهامی خاص ثبت کنیم یا با مسئولیت محدود؟

قبل از اینکه پاسخ این سوال را بدهیم، بهتر دانستیم که هر دو نوع شرکت را مختصر و مفید معرفی نماییم:

  1. شرکت سهامی خاص: شرکتی است که سرمایه مورد نیاز آن را موسسین شرکت تامین می کنند. حداقل میزان سرمایه در این نوع شرکت برابر با 100 هزار تومان می باشد. همچنین شرکای این شرکت هم نباید تعدادشان کمتر از 3 نفر باشد. در رابطه با نوع فعالیت این شرکت ها باید گفت که هیچ محدودیتی نداشته و اگر تجاری نیستند، می توان آن ها را در زمره شرکت های بازرگانی و تجاری قرار داد.
  2. شرکت مسئولیت محدود: در این شرکت ها، نیاز به بیش از دو نفر شریک است. این شرکا که برای انجام امور تجاری گرد هم آمده اند، متناسب با سرمایه ای که وارد شرکت کرده اند، در مقابل قرض و تعهدات آن شرکت مسئول می باشند. فعالیت هایی که برای شرکت های مسئولیت محدود مناسب می باشد عبارت است از امور بازرگانی، امور مهندسی، امور صنعتی و فناوری اطلاعات. همچنین بد نیست بدانید حداقل سرمایه ای که برای تشکیل شرکت های مسئولیت محدود نیاز است، یک میلیون ریال می باشد.

حال که شرکت ها را شناختید و با نوع فعالیت آن ها آشنا شدید، وقت آن رسیده که با تفاوت های میان این دو شرکت آشنا شوید. این تفاوت ها عبارتند از:

  • در شرکت مسئولیت محدود لازم نیست بازرس اصلی و علی البدل انتخاب شود. در صورتیکه در شرکت های سهامی خاص، مشخص کردن بازرس های اصلی و علی البدل اجباری می باشد.
  • انتخاب مدت زمان فعالیت مدیر در شرکت های مسئولیت محدود، شامل محدودیت نمی شود. در حالیکه شرکت های سهامی خاص تنها می توانند دو سال به مدیر اجازه فعالیت بدهند.
  • انتخاب مدیر در شرکت های سهامی خاص بایستی تنها از میان سهامداران انجام شود. این در حالی است که در شرکت های مسئولیت محدود، محدودیتی برای انتخاب مدیر وجود نداشته و افراد دست شان باز است که میان اعضای شرکت را خارج از آن مدیر را انتخاب نمایند.
  • در شرکت های مسئولیت محدود، حق رای با توجه به میزان سرمایه انجام شده. اما در شرکت های سهامی خاص، حق رای بسته به میزان سهام انجام می شود و غیره.

اگر بخواهیم با توجه به تفاوت ها اعلام داریم که ثبت کدام شرکت بهتر است، باید بگوییم که شرکت های مسئولیت محدود انتخاب بهتری هستند.

ثبت شرکت در شهرک غرب

ثبت شرکت در شهرک غرب در مجموعه ثبت عصر جدید

حال که با جزئیات ثبت شرکت در شهرک غرب و دیگر مناطق دور و نزدیک تهران آشنا شدید، وقت آن رسیده برای ثبت شرکت و ایده تجاری خود اقدام نمایید.

ما به شما سریع ترین، بی دردسر ترین و کم هزینه ترین روش را توصیه می کنیم که مراجعه به مجموعه ثبت شرکت عصر جدید می باشد.

این مجموعه با همکاری و گرد هم آمدن مشاوران خبره فعالیت خود را پیش برده و افراد زیادی برای ثبت شرکت های بزرگ و کوچک خود به این مجموعه مراجعه نموده اند.

اگر شما برای ثبت شرکت در شهرک غرب در مضیقه زمان هستید، توصیه می کنیم به سایت رسمی مجموعه ثبت شرکت عصر جدید مراجعه نمایید. خوبی مراجعه غیر حضوری به سایت رسمی این

شرکت به شرح زیر است:

  • صرفه جویی در زمان مصرفی
  • کاهش هزینه ها
  • اعلام درخواست ثبت شرکت در بازه زمانی نامحدود
  • دریافت مشاوره های رایگان
  • آشنایی با روند کاری مجموعه ثبت عصر جدید
  • مشاهده رزومه کاری این مجموعه
  • آشنایی با بیوگرافی مجموعه
  • دسترسی به جدیدترین لیست قیمت ثبت شرکت و موارد بسیاری از این قبیل.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *