اخذ جواز تاسیس در سامانه بهین یاب چگونه است؟

اخذ جواز تاسیس

اخذ جواز تاسیس-09129586944-ثبت عصر جدید


اخذ جواز تاسیس در کمترین زمان می تواند توسط شرکت های معتبر ثبتی با ارئه ی درخواست فرد متقاضی به آن ها انجام گیرد و با بالاترین میزان رضایت مشتری جواز مورد نظر را دریافت کرده و به آن ها تحویل دهند.

همان طور که مستحضر هستید برای گسترش کار و فعالیت خود لازم می باشد که یک سری مجوزها را دریافت نماییم، پس از دریافت آن مجوزها، با توجه به شرایطی که وجود دارد می توانیم از مزایایی که برای آن ها قرار داده شده است نیز بهره ببریم.

دارابودن جواز، این اطمینان را به خریداران می دهد که نوع فعالیت شما کاملا بر اساس اصول و قوانین می باشد و مراکز معتبر نیز آن را تایید کرده اند.

ماهیت اخذ جواز تاسیس و مزایای آن

یکی از مجوزهایی که حتما باید برای دریافت آن اقدام نمایید، جواز تأسیس می باشد، این مجوز در واقع یکی از مهم ترین و پرکاربردترین جوازهایی می باشد که برای کسب و کار و تولید لازم و حیاتی است.

آیا می دانید مجوز تاسیس چیست؟

جواز تاسیس ، یک نوع مجوز است که افراد حقیقی و حقوقی جهت انجام یک نوع فعالیت تولیدی و اقتصادی آن را اخذ می نمایند، این جواز تأسیس به عنوان یک گواهی می باشد که فرد دارنده ی آن این اجازه را خواهد داشت تا در یکی از شهرک های صنعتی و یا مناطق مجاز، نواحی صنعتی و همچنین مناطقی که راه اندازی صنعت در آن ها مشکلی ندارد و تمامی آن ها در جواز تاسیس قید شده است، به تولید هر نوع محصولی که جواز برایش صادر شده است بپردازد.

پس این نکته را نباید فراموش کرد که دارنده ی این جواز فقط می تواند محصولی را تولید نماید و در آن شاخه به قعالیت خود ادامه دهد که در جواز تأسیس قید شده است، همچنین شما باید موضوعی که برای آن در حال گرفتن جواز تاسیس هستید و قصد آن را دارید با موضوع فعالیت شرکتتان یکی و یا مرتبط باشد.

زمانی که جواز صادر می شود تا به اتمام رسیدن آن مدت یک سال می باشد و پس از آن در صورت عدم تمدید از سمت متقاضی جوار، آن باطل می گردد، پس از یک سال هم با توجه به میزان پیشرفتی که در تولید وجود داشته است آن را تمدید می نمایند، جواز تاسیس این امکان را دارد که در صورت لزوم آن را به فردی دیگر انتقال داد.

اخذ جواز تاسیس در کمترین زمان
اخذ جواز تاسیس مزایای زیادی هم دارد که می توانیم به شرح ذیل آن ها را بیان کنیم:

  • اختصاص یافتن زمین های صنعتی به فرد دارنده ی جواز در شهرک های صنعتی با نرخ مصوب دولتی
  • امکان ثبت برند مخصوص در اداره ی ثبت علائم تجاری
  • امکان شرکت دارنده ی جواز تاسیس در نمایشگاه های داخلی و بین المللی بر اساس نمایشگاه هایی که دولت برگزار می کند.
  • در صورت داشتن جواز، امکان دریافت وام و تسهیلات بانکی نیز میسر می گردد و افراد دارنده ی آن می توانند از این مزایا نیز بهره مند شوند.
  • همچنین امکان استفاده از یک سری معافیت های مالی نیز وجود دارد که پس از بهره بردای از محصول و جواز تأسیس آن این امکان میسر است.

مزایایی که در بالا به آن ها اشاره شد همگی برای افرادی در نظر گرفته شده است که قصد دارند جواز تاسیس دریافت کنند، شایان ذکر است که بگوییم دریافت جواز تاسیس برای تولید یک محصول کاملا اجباری می باشد و فقط براساس آن است که می تواند شروع به تولید محصول نماید.

حال دولت نیز با توجه به اجباری بودن آن، این شرایط و امکانات را برای افراد در نظر گرفته است تا آن ها بتوانند در کنار اجباری بودن از مزایایی هم بهره مند شوند.

اخذ جواز تاسیس در کمترین زمان نیز میسر است و فقط لازم می باشد تا مراحل دریافت آن را بر اساس اصول و مقررات طی کرده و یا این که آن را به شرکتی سپرد تا بدون دردسر این فعالیت را به سرانجام برساند.

نهادهای صادر کننده مجوز تاسیس کدام اند؟

بر اساس این موضوع که شما چه نوع فعالیتی دارید و در واقع بر حسب نوع فعالیت اقتصادی مورد نظرتان، مرجع صادرکننده ی جواز تاسیس متفاوت می باشد، اخذ جواز تاسیس با توجه به نوع محصولی که قرار است تولید شود و به بهره برداری برسد توسط وزارت صنعت معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و یا مراجع و ارگان های ذی صلاح دیگر صادر می شود.

نکته ی مهم این است که برای عمده ی فعالیت های صنعتی، مرجع صادرکننده ی آن، وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

از جمله سازمان های دیگری که همان طور که بیان کردیم باید براساس نوع فعالیت و موضوع تولید، جواز صادر نمایند عبارتند از:

  1. وزارت کشور در حوزه و زمینه ی NGO و احزاب مختلف
  2. سازمان میراث فرهنگی در حوزه ی صنایع دستی و گردشگری
  3. وزارت کار و تعاون در زمینه ی مشاغل خانگی و کارآفرینی
  4. وزارت جهاد کشاورزی در حوزه ی تولیدات و صنایع غذایی و کشاورزی

همچنین برای اخذ برخی از کالاها مانند ابزار و تجهیزات پزشکی، کارخانه هایی که در تولید دارو فعالیت دارند، کارخانه های تولید مواد غذایی و مواردی دیگر، باید مجوزی را نیز از وزارت بهداشت هم دریافت دارند.
همان طور که متوجه شدید برای هر نوع فعالیتی باید جواز تاسیس را از اداره ی مشخصی دریافت نمایید.

برای پیدا کردن درست و راحت تر این موضوع که می توانید جواز مورد نظر را از چه ارگانی پیگیری نمایید بهتر است با یک شرکت معتبر ثبتی، مشاوره و از آن ها درخواست راهنمایی کنید، در این صورت کاملا بدون دردسر، شما را راهنمایی کرده و به شما مشاوره های لازم را می دهند.

همچنین می توانید با ارائه ی تمام مدارک خودتان به آن شرکت ها از آن ها درخواست نمایید در قبال مبلغی، مراحل دریافت جواز را برای شما و در واقع به جای طی نمایند.

اخذ جواز تاسیس در کمترین زمان

انواع جواز تاسیس را بشناسید

اخذ جواز تاسیس در دو نوع صادر می گردد، در قالب حقیقی که فرد می باشد و حقوقی که در واقع یک شرکت است.

هردوی این موارد شرایط خاصی را لازم دارند که جواز برایشان تاسیس گردد که آن شرایط باید از سمت سازمان مربوطه احراز شود.

جواز تاسیس که برای فرد حقیقی و یا مجموعه ی حقوقی صادر می شود، از نظر قوانین و نوع کارکرد آن ها با هم مشابه هستند و هیچ تفاوتی در آن ها مشاهده نمی گردد.

تنها تفاوتی که می توان برای این دو ذکر کرد در نوع مدارک و مشخصاتی است که برای جواز تأسیس با استفاده از آن ها اقدام کرد و مزایایی می باشد که با کسب و به دست آوردن آن جواز برای آن ها به وجود می آید.

به عنوان مثال می توانیم این را بیان کنیم کهبانک ها برای ارائه ی تسهیلات خودشان به مجموعه های حقوقی که جواز تأسیس دریافت کرده اند، تمایل بیشتری دارا می باشند، همان طور که در جریان هستید وام هایی با نرخی بالای یک میلیارد تومان برای افراد حقیقی به ندرت و بسیار کم اختصاص داده شده و به آن ها تعلق گرفته است.

جوازهای تاسیس صادر شده با توجه به درخواست شخص متقاضی که جواز به نامش صادر گردیده است و یا با توجه به منقضی شدن زمان قانونی جواز، باطل می شوند و به طور کلی از درجه ی اعتبار ساقط می گردند.

شرایطی که برای اخذ جواز لازم می باشد بر اساس ذیل است:

  1. لازم است بدانید که برای اخذ جواز تاسیس طی کردن مراحلی مانند دریافت گواهی عدم سو سابقه و عدم اعتیاد، اخذ مجوزهای لازم از شهرداری و دارایی و همچنین تایید صلاحیت افراد و مکان های معرفی شده از طرف اداره ی نظارت بر اماکن عمومی لازم می باشد و باید حتما این مراحل را طی نمود.
  2. شرایط عمومی که برای متقاضیان اخذ جواز تاسیس در نظر گرفته شده است شامل دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن حداقل هجده سال سن تمام، برگه ی پایان خدمت و یا معافیت نیز می باشد.

مدارکی که برای اخذ جواز مخصوص افراد حقیقی لازم است، عبارت است از:

  • ابتدا ارائه ی کپی مدارک هویتی اصلی فرد
  • کارت پایان خدمت که ویژه ی آقایان می باشد.
  • ارائه ی لیست کالاهای درخواستی که جهت تولید قرار است اقدام نمایند.
  • آدرس و کدپستی و شماره هایی که برای محل اقامت دائم آن ها وجود دارد.

برای اخذ جواز به عنوان شخصیت حقوقی باید مدارک ذیل را ارائه داد:

  • ارائه ی کپی شناسنامه ی مدیر عامل و کارت ملی او
  • کارت پایان خدمت مدیر عامل
  • تحویل آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات شرکت به همراه آدرس آن و شماره هایی که دارد.
  • لیست کالاهایی که درخواست تولید آن را دارند.
  • ارائه ی لیست شهرک های صنعتی
  • همچنین به کار بردن کلمه ی تولید و تغییر آن در موضوع فعالیت شرکت

اخذ جواز تاسیس در کمترین زمان

راهنمایی و مشاوره اخذ جواز تاسیس از کدام شرکت بگیریم؟

لازم به ذکر است برای دریافت مشاوره در رابطه با راهنمایی کردن شما در مورد همه ی مراحل اخذ جواز تاسیس و یا اصلا برای این که شما قانع شوید تا کسب این جواز برای شما بسیار حیاتی می باشد، می توانید از مراکز مختلفی که در این زمینه فعالیت دارند، کمک بگیرید.

معمولا شرکت هایی که در زمینه ی ثبت شرکت ها تبحر کافی دارند، مراحل دریافت این جوازها و موارد دیگر را هم انجام می دهند و در این راه می توانند به شما کمک برسانند.

این که شما کار خود را بر اساس قوانین و اصول آن پیش ببرید بسیار مهم می باشد زیرا به هرحال اکثر شما با مراحل قانونی کار و نوع فعالیت اداره ها آشنایی ندارید و این می تواند هم زمان بیشتری را از شما بگیرد و هم مشکلاتی که ناخواسته در این راه پیش می آید گریبان گیرتان کند.

بنابراین راحت ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به مقصود این است که از مراکز معتبری که در این زمینه فعالیت دارند بهره برده تا تمامی مراحل ثبت و دریافت بر اساس قوانین و به راحتی انجام گیرد.

این شرکت ها با آشنایی کامل در مورد تمام شرایط اخذ جواز، کاملا می دانند که هر جوازی را باید با چه مدارکی و از کدام موسسه و یا ارگان دریافت نمود.

این در حالی می باشد که اگر خودتان قصد اقدام داشته باشید، ابتدا باید در مورد تمامی مدارک مورد نیاز تحقیق کرده و این که چه مراحلی را باید طی کنید و از کجا شروع نمایید و حتی به کدام ارگانی رجوع کنید را لازم است به طور کامل برای خودتان حل و فصل نمایید، سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

اما سپردن کار به دست کاردانش دیگر این شرایط و سختی ها را ندارد و به راحتی در کمترین زمان ممکن می توانید جواز مورد نظرتان را در دستانتان بگیرید.

نکته ای که شاید خیلی از افراد به آن کم توجه نموده اند این است که برای اخذ پروانه ی بهره برداری در جهت معرفی محصول تولیدی به بازار، ابتدا کسب جواز تأسیس نیاز است.

یعنی هر زمانی که شما جواز تأسیس را دارا باشید، می توانید در جهت گرفتن پروانه ی بهره برداری اقدام نمایید که اعتبار آن دائمی می باشد و تا زمانی که محصول در حال تولید است معتبر می باشد و نیاز به تمدید ندارد.

چگونگی اخذ جواز تاسیس در کمترین زمان ممکن

برای این که در کمترین زمان ممکن بتوانید جواز تاسیس بگیرید، لازم است تا با همه چیز این پروسه آشنایی کامل داشته باشید.

در صورت آشنایی کامل با آن می توانید از اصلی ترین راه اقدام نموده و به نتیجه ی دلخواه برسید.

برای اخذ جواز تأسیس در کمترین زمان می توان به مراکز اصلی این فعالیت مراجعه نمود و با خیالی راحت در انتظار صدور جواز بود.

به طور متوسط زمان اخذ جواز تاسیس، بین دو هفته تا بیست روز می باشد و این زمان در صورتی که شما مدارک کامل تحویل داشته باشید و به همراه سایر شرایطی که در این میان وجود دارد، متغیر می باشد.

عده ای نیز با توجه به شرایطی که دارند و همچنین عجله ای که در انجام پروسه ی کاریشان دارا می باشند، تمایل به اخذ جواز تاسیس در کمترین زمان ممکن را دارند و بسیار خواهان این هستند که آن جواز را هرچه سریع تر در دستان خود بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *