جواز تاسیس برای ثبت برند

جواز تأسیس در تهران

 

جواز تاسیس برا ثبت برند را باید از طریق شرکت های مرتبط با امور ثبتی پیگیری نمایید. این شرکت ها شما را مشاوره داده و خواهند گفت که اخذ جواز تاسیس چه میزان اهمیت دارد.

راه اندازی شرکت، ثبت برند و مواردی از این قبیل، همه و همه امور ثبتی پر دردسری بوده و هستند که در قدیم بایستی به شیوه های سنتی و حضوری انجام می شدند ، اما امروزه روی کار آمدن شرکت های فعال در حوزه امور ثبتی که انجام کارهای بسیاری را بر عهده می گیرند، کمک کرده تا دیگر زمان و هزینه گزافی از افراد متقاضی سلب نشده و نگرانی بابت انجام یا عدم انجام آن ها نداشته باشند.

در کل اگر بخواهیم اخذ جواز تاسیس که موضوع بحث در اینجاست را به صورت کلی تعریف نماییم، باید بگوییم که جواز تأسیس همان موافقت نامه اصولی شرکت صنایع و معادن می باشد که بعد از دریافت طرح توجیهی، به پذیرش کارشناس مربوطه درآمده است.

حال وقت آن رسیده که از میزان اهمیت جواز تاسیس و اینکه چرا باید برای اخذ آن اقدام نمود، صحبت نماییم. پس همراه ما باشید تا اگر در زمان حال و یا هر زمان دیگری نیاز به جواز تاسیس داشتید، دیگر همانند افرادی که در این زمینه اطلاعاتی ندارند رفتار نکنید.

جواز تأسیس برای ثبت برند

اخذ جواز تاسیس چقدر اهمیت دارد؟

اخذ جواز تاسیس برای ثبت برند شاید از دیدگاه کسی که به تازگی اقدام به راه اندازی شرکت و یا ایجاد برند کرده است، کار بیهوده ای باشد. اما باید گفت که دریافت کردن چنین جوازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اهمیت اخذ جواز را می توان در چند مورد زیر خلاصه کرد:

  • این جواز از نظر اقتصادی و بررسی بازار بسیار زیاد است. زیرا هر ساله شرکت صنایع و معادن، آمارها جمع آوری شده و بعد از بررسی در دسترس عموم مردم قرار می گیرد. این آمارها برای کسانیکه بعدها قصد راه اندازی شرکت و یا ثبت برند را دارند، بسیار کاربردی است.
  • از نظر تامین نهادهای اولیه تولید، اخذ جواز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بدین صورت که فرد متقاضی می تواند با کمک این جواز، زمین مورد نیاز خود را با بهترین شرایط ممکن تهیه نماید.
  • از نظر بین المللی، اهمیت اخذ جواز را می توان اینطور بیان کرد که اگر فردی دارای جواز تأسیس باشد، در حوزه طراحی، تولید و مونتاژ دستگاه های خارجی هم می تواند فعالیت داشته باشد.
  • اهمیت جواز تاسیس از نظر تامین منابع مالی بدین شرح بوده که اگر فرد با گرفتن زمین، پیشرفت فیزیکی در انجام امور مربوطه داشت و این پیشرفت ها توسط صنایع تصویب گردید، فرد به یکی از بانک های عامل معرفی شده تا بتواند از تسهیلات بانکی با بهترین شرایط برخوردار شود.

شاید به این فکر کنید که اگر به مشکل مالی خوردید و یا تولید شما آغاز نشد، تکلیف جواز تاسیس چه می شود؟

در پاسخ باید گفت که اصلاً پیرامون این موضوع نگران نباشید. زیرا می توان جواز تاسیس را بارها و بارها تمدید نمود.

حال که راجع به میزان اهمیت جواز تاسیس اطلاعاتی بدست آوردید، بد نیست بدانید که اخذ آن چه مزایایی دارد:

دریافت زمین های واگذاری شهرک های صنعتی با پرداخت 30% نقدی و 70% وام بدون بهره. بازپرداخت وام 36 ماهه است و شامل سررسیدهای سه ماهه می شود.

  1. فراهم شدن امکان ثبت برند فارسی برای کالا و محصولات در اداره مرتبط با ثبت علائم تجاری.
  2. فراهم شدن امکان شرکت در نمایشگاه های تجاری داخل ایران و خارج از ایران.
  3. امکان دریافت وام و تسهیلات دولتی با بازپرداخت های طولانی مدت بعد از یک الی دو سال.
  4. و مزایای بسیار دیگری از این قبیل.

مدت اعتبار جواز تاسیس و تمدید جواز تأسیس

برای اخذ جواز تاسیس، قبل ترها لازم بود افراد به شیوه های حضوری اقدام نمایند. اما این روزها که خیلی از انجام امور به صورت اینترنتی انجام می شود، درخواست برای جواز تاسیس هم نیاز به ثبت نام در سامانه مربوطه دارد ، شاید خیلی ها سوال کنید که اعتبار جواز تأسیس چه مدت زمان است.

پاسخ سوال شما پیش ماست. باید گفت از زمانی که جواز تأسیس صادر می شود به مدت یکسال، شما و هر کس دیگری که جواز تأسیس را اخذ کرده فرصت دارد تا امور مربوطه را انجام داده و خط تولید، طراحی و مونتاژ مد نظر خود را راه اندازی نماید.

در بخش قبل راجع به تمدید جواز تاسیس صحبت شد ، بد نیست بدانید هر چند باری که تمایل به تمدید اعتبار جواز تاسیس داشته باشید، می توانید از طریق شرکت صنایع و معادن اقدام نمایید. اما این که اعتبار جواز تاسیس شما چه مدت زمان تمدید شود بسته به نظر کارشناس و نوع جوازی است که دریافت کرده اید. معمولاً هر دفعه تمدید جواز تاسیس، شامل اعتبار جواز تأسیس 6 ماهه می شود.

مسئله دیگری که ذهن افراد را درگیر به خود کرده، مدت زمانی است که طول می کشد تا جواز تاسیس تایید و در اختیار متقاضی قرار گیرد.

اگر بخواهیم خوشبینانه فکر کنیم، باید بگوییم که بعد از ارائه مدارک و انجام امور ثبتی از طریق سامانه و یا به هر شیوه دیگر، جواز تاسیس 2 روزه ارسال می گردد.

اما به صورت معمول و میانگین، 14 الی 15 روز به طول می انجامد که جواز تاسیس در اختیار فرد متقاضی قرار گیرد که بعد از دریافت آن، بهتر است بلافاصله کارهای ثبت برند و راه اندازی خطوط تولیدی انجام شود تا ترجیحاً نیازی به تمدید اعتبار نباشد.

جواز تأسیس برای ثبت برند

مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس (اشخاص حقیقی و حقوقی)

انجام هر اموری مربوط به ثبت شرکت، اخذ جواز تأسیس و …، همگی نیاز به مدارکی دارد که تا کامل در اختیار شرکت مربوطه قرار نگیرد، آن امور متوقف شده و انجام نخواهد شد. بارها و بارها راجع به مدارکی که برای ثبت شرکت ها نیاز است صحبت کرده ایم. اما در این بخش می خواهیم به اعلام مدارکی بپردازیم که برای دریافت جواز تاسیس به آن نیاز است. البته چون اشخاص متقاضی برای دریافت جواز تاسیس دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم می شوند، در زیر به مدارکی که هر یک نیاز دارند تا امور ثبتی شان به بهترین شکل انجام شود، اشاره کرده ایم.

مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز تاسیس اشخاص حقیقی:

  • کپی شناسنامه فرد
  • کپی کارت ملی فرد
  • کپی کارت پایان خدمت فرد
  • آدرس و کد پستی فرد در محلی که اقامت دائم دارد.
  • ارائه لیست کالاهایی که قرار است تولید شود.

نوبت به اعلام مدارکی رسیده که مورد نیاز برای دریافت جواز تاسیس اشخاص حقوقی است. این مدارک عبارتند از:

  • کپی مدارک هویتی مدیر عامل که شامل شناسنامه و کارت ملی می شود.
  • کپی کارت پایان خدمت مدیر عامل
  • ارائه آدرس، کد پستی و راه های ارتباطی با محل اقامت دائمی
  • ارائه آگهی تاسیس و آخرین آگهی مرتبط با تغییرات
  • ارائه لیست کالا و محصولات تولیدی
  • ارائه لیست شرکت های صنعتی
  • اعلام کلمه تولید در موضوع فعالیت شرکت

تفات اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری در چیست؟

خیلی ها جواز تاسیس را با پروانه بهره برداری اشتباه می گیرند. برای اینکه تفاوت میان این دو را متوجه شوید، تعاریف مختصری از هر یک ارائه می کنیم.

در ابتدای بخش که راجع به جواز تاسیس صحبت کردیم. اما حال برای قیاس این دو لازم دانستیم تعریف کوتاهی را ارائه دهیم ، جواز تاسیس یعنی مجوزی که افراد حقیقی و حقوقی اقدام به دریافت آن می کنند تا یک فعالیت اقتصادی و تولیدی را آغاز نمایند.

پروانه بهره برداری، همان مجوز و سندی است که به واحدهای صنعتی اختصاص پیدا می کند. صرف نظر از اینکه واحدهای صنعتی دارای اعلامیه تاسیس یا جواز تاسیس باشند. واحدهای صنعتی برای نصب ماشین آلات تولیدی خود، تامین نیروی انسانی مورد نیاز و همچنین آغاز تولید آزمایشی نیاز به پروانه بهره برداری دارند.

برای اینکه این دو نوع مجوز را با یکدیگر اشتباه نگیرید، در زیر به معرفی وجوه تمایز آن دو پرداخته ایم:

  1. جواز تاسیس زمانی اخذ می شود که فرد اقدام به دریافت زمین کرده و می خواهد شرکت را تاسیس نماید. اما پروانه بهره برداری زمانی اخذ می گردد که فرد امور اینچنینی خود را انجام داده و حال قصد راه اندازی کارخانه تولیدی و یا شرکت مورد نظر را دارد. به عبارت ساده تر می توان گفت که در مرحله آغاز تولید، پروانه بهره برداری را برای ادامه فعالیت، جایگزین جواز تأسیس می کنند.
  2. مدارکی که برای دریافت جواز تأسیس نیاز بود را در یکی از بخش ها توضیح دادیم. با اعلام مدارک مورد نیاز اخذ پروانه بهره برداری، متوجه تفاوت ها خواهید شد. مدارکی که باید برای اخذ پروانه بهره برداری ارائه دهید عبارت است از:
  • گواهی مرتبط با عدم سوء پیشینه و اعتیاد
  • ارائه مجوز دریافتی از شهرداری منطقه با پرداخت عوارض سالیانه
  • ارائه مجوز دریافتی از وزارت دارایی با پرداخت مالیات کسب و کار
  • ارائه دریافت تاییدیه صلاحیت شخصی و مکانی از اداره اماکن عمومی

مدارک مورد نیاز لازم است به مراجع ذیصلاح و اخذ پروانه بهره برداری ارائه گردند.

تفاوت میان این دو مجوز زیاد است که برای اطلاع پیدا کردن از جزئیات آن لازم است به منابع اطلاعاتی موثق مربوطه مراجعه نمایید.

جواز تأسیس برای ثبت برند

خدمات اخذ جواز تاسیس برای ثبت برند

در حال حاضر، اخذ جواز تاسیس برای ثبت برند ، هم توسط افراد به صورت شخصی ممکن می باشد و هم از طریق شرکت های مرتبط با امور ثبتی.

از آنجایی که افراد مشغله شان افزایش پیدا کرده، شهرها شلوغ تر شده و ماندن در ترافیک های طولانی شهری زمان طولانی تری را به خود اختصاص می دهد، افراد ترجیح می دهند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده و دیگر خود به صورت شخصی پیگیر جواز تاسیس نشوند و انجام امور مربوطه را به عهده کارشناسان فعال در شرکت های مربوط بسپارند.

هر یک از این شرکت ها که این روزها در اقصی نقاط کشور به خدمت رسانی متقاضیان مشغول هستند، مدت زمان فعالیت متفاوتی داشته و همین باعث شده تا تجربه کاری گوناگونی هم داشته باشند.

خدماتی که هر یک از این شرکت ها ارائه می دهند، متفاوت از دیگری بوده که برای انتخاب شرکت جهت انجام امور مرتبط با دریافت جواز تأسیس ثبت برند، توجه به این خدمات بسیار حائز اهمیت است.

شرکت ثبت عصر جدید و خدمات آن

در بخش قبل از شرکت های ثبتی صحبت شد. در اینجا می خواهیم یکی از بهترین این شرکت ها را به شما متقاضیان محترم معرفی کنیم. شرکت ثبت عصر جدید، یکی از بزرگترین شرکت های ثبتی بوده که در آن امور مختلفی اجرا می شود. مثل:

  • ثبت شرکت
  • اخذ جواز تاسیس برای ثبت برند
  • دریافت کد اقتصادی
  • ثبت برند
  • رتبه بندی شرکت ها
  • و مواردی از این قبیل.

ثبت شرکت ها توسط این مجموعه با رعایت تمامی قوانین انجام می شود. انواع شرکت هایی که برای ثبت آن ها می توان به مجموعه عصر جدید مراجعه کرد عبارت است از:

  1. شرکت های سهامی خاص
  2. شرکت های سهامی عام
  3. شرکت های مسئولیت محدود
  4. شرکت های تضامنی
  5. شرکت های مختلط غیر سهامی
  6. شرکت های مختلط سهامی
  7. شرکت های نسبی
  8. شرکت های تعاونی

برای آغاز به کار کردن شرکت تولیدی و یا فعالیت برند مورد نظر، دریافت کد اقتصادی جزو لزومات است. یکی از خدماتی که شرکت عصر جدید ارائه می دهد، دریافت کد اقتصادی برای متقاضیان می باشد ، کد اقتصادی برای هر شرکت، واحد تولیدی و تجاری لازم است. زیرا واحد مالیاتی کشور از طریق همین کد اقتصادی می تواند پیگیری پرداخت و یا عدم پرداخت مالیات شرکت ها شود.

در صورتیکه کسی اقدام به دریافت کد اقتصادی نکند، مشمول جریمه های سنگین خواهد شد.

رتبه بندی شرکت ها به منظور صلاحیت برای تضمین کیفیت و کمیت پیمانکاران در ارائه محصول و خدمات توسط معاونت برنامه ریزی صورت می گیرد. اگر می خواهید برای شرکت خود رتبه بندی و یا گرید مشخص نمایید، بهتر است از مشاورین و کارشناسان شرکت ثبت عصر جدید کمک بگیرید.

برای آشنایی با خدمات دیگری که توسط این شرکت ارائه می شود، راه های زیادی پیش رو دارید که ساده ترین و سریع ترین آن، مراجعه به سایت رسمی این شرکت در فضای مجازی است. تنها با یک سرچ کوتاه در گوگل، می توانید به سایت شرکت عصر جدیددسترسی پیدا کرده و اطلاعات مورد نیاز را از مطالب درج شده درون سایت بدست آورید.

همچنین توجه داشته باشید که راه های ارتباطی با مشاورین و کارشناسان این مجموعه، در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *